Denk bijvoorbeeld heel europe in 15 dagen. Je hebt zelf een club die de aarde in plaats van in 193 landen in bijna 3 keer zoveel gebieden heeft geknipt, met mensen die echt de meest vreemde uithoeken dan gaan bezoeken om te kunnen zeggen dat ze er geweest zijn.
Ik heb altijd het gevoel dat er in backpacker kringen een beetje neergegeken wordt op het fenomeen "landje pik".. maar dat er stiekum toch wel aan gedaan wordt. Ik ben nieuwsgierig dus kom maar op!
Welke landen heb jij mee gepikt?, en hoe/waarom
- Spanje - 1 uurtje! Op vakantie in Frankrijk hebben mijn broertjes en ik onze vader net zo lang aan zijn kop gezeurd dat hij naar Spanje reed en we daar een ijsje hebben gegeten. Ik heb er zelfs een foto van en kon op school opscheppen dat we in Spanje zijn geweest

- Slovenie - 3 uur De bus naar kroatie ging er doorheen. Mooi weer een landje om af te strepen.
- Costa Rica - 23 uur, vlucht was goedkoper dan direct naar Nicaragua en vond het wel lachen om dan ook in Costa Rica geweest te zijn. Spreekt me ook niet aan om echt te bezoeken.
- Slowakije - 40 uur - City trip naar Budapest, maar he' bratislava is maar heel kort met de bus en nog goedkoper om op te vliegen dus mooi, kan ik Slowakije ook af strepen.
- Bahrein -2.5dg - Voor hetzelfde geld een stopover in Bahrein, daar kom je anders nooit. Dus doe maar, als is dit mischien niet helemaal landje pik omdat je in 2.5dg alles gezien hebt.
Verder waren had ik ik ook heel graag El Salvador meegepikt omdat ik nu zo'n raar gat heb in Centraal-Amerika. Maar we hadden echt geen tijd over en dan 1.5 dagen bussen om 24 uur in El Salvador te zijn hebben we toen maar laten zitten.