Bolivia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ja ... nog een beetje met het mes in de rug peuteren hé :?
Ik zit vast aan 21 of 22 juli + 4 weken. Dat wordt bij diezelfde Supersaver dan 1208€.
Maar toch heel erg bedankt voor het meezoeken hoor.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

oeh Sjaak...!!!
dat is een goede prijs! en een goede site!
bedankt voor de tip....of eigenlijk niet want nu overweeg in Bolivia...hahaha :lol:

Sjaak (of iemand anders) wanneer je je verveelt....
ik zoek nog een betaalbaar ticket richting Guatamala in de eerste of tweede week van maart 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
M. M.

Bericht door M. M. »

Hallo,

Ik heb zelf mijn ticket bij tunafish geboekt, voor iets meer dan 1000 euro een ticket naar La Paz.
Nadeel is dat ik 2 keer overmoet stappen en daarbij 7 uren moet wachten....

groet
bolletjeom
Reisexpert

1000 :shock:

oh, ik had nog niet gekeken naar tickets maar dan hoef ik niet eens te beginnen met kijken :?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

En dat is dan in januari. Wanneer ik ga, in het hoogseizoen, is het goedkoopste ticket bij Tunafish rond de 1700€ voor mijn data.

Beseffen jullie nu waarom ik vraag naar specifieke hulp voor een goedkoop ticket? Gewoon een link naar een zoekrobot, daar heb ik niets aan.
Goedkoopste dat ik vond voor 22/7 - 17/8 was 1121€
Het mag ook 21/7 - 16/8 zijn. Erg beperkt in data dus.

@Bolleke
De laatste jaren koop ik mijn tickets meestal bij www.airstop.be
Vliegtickets.nl heeft soortgelijke prijzen.
Indien je nog naar Guate wil, zoek dan eens op Mexico, en dan over land verder.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Volgens mij gaat het heel moeilijk worden. Wellicht zou je nog ff kunnen wachten met het boeken van een ticket. Als de dollar nog ff wat minder wordt en je rechtstreeks bij een amerikaanse maatschappij boekt ben je goedkoper uit.

Andere optie is nog wel naar Peru vliegen en dan daar een binnenlandse vlucht nemen naar arica of puno. Die zijn redelijk goedkoop te krijgen. Vanaf beide steden ben je zo in Bolivia, je zou dan ook een mooie tour kunnen maken beginnen in de ene en eindigen in de andere.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Tunafish heeft ons aan een goed ticket geholpen naar Mexico city en terug vanagf Guatamala city. Met Iberia voor nog geen 700 euro incl tax.

ik heb bijna het idee dat als Tunafish geen betere deal heeft....dat die er dan misschien niet is.

Ik heb toendertijd namelijk geen goedkoper ticket kunnen vinden dan wat zij me aanboden
bolletjeom
Reisexpert

Wie is NU in Bolivia

Er zijn onlusten en er is een staat van beleg afgekondigd in Bolivia.
Merk je daar iets van als je op dit moment door Bolivia reist???
El Niño
Reisexpert

Re: Wie is NU in Bolivia

Bericht door El Niño »

Die provincie Pando, met die doden en de noodtoestand is het uiterst noordelijke puntje van Bolivia. Daar komen volgens mij nagenoeg geen backpackers.
bolletjeom
Reisexpert

er waren anders, volgens de kranten, flinke onlusten met gewonden in de grote steden
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb even iets verder gespit, en dit gevonden:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... itie.dhtml

Ze zeggen oa
Bolivië wordt al enkele dagen opgeschud door een vlaag van geweld in vijf regio's (Santa Cruz, Pando, Beni, Tarija en Chuquisaca). De opstand wordt gesteund door de liberale oppositie.
Dit maakt het toch wat lastiger. Santa Cruz is een grote stad (oost, richting Brazilie), in Beni ligt oa Rurrenabaque (waar veel mensen jungle en pampa tours doen). Tarija en Chuquisaca liggen in het Zuiden....zou je net geen last van hebben als je de Salar tour in Uyuni doet...

Als je op de kaart kijkt, dan is er herrie aan de Oostkant van Noord naar Zuid. La Paz, en dan naar beneden zakken naar Uyuni zijn net andere provincies. Hoewel ook Sucre en Potosi op de kaart gevaarlijk dicht bij Chuquisaca leggen....
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:er waren anders, volgens de kranten, flinke onlusten met gewonden in de grote steden
Dat klopt, maar volgens mij alleen in Santa Cruz:
Agenten en soldaten vluchten
Aanhangers van de Autonomiebeweging in de stad Santa Cruz 900 kilometer ten oosten van La Paz verdreven politieagenten en soldaten, die de regionale belastingsdienst moesten bewaken. De agenten vluchtten voor de overmacht de daken op, andere ambtenaren werden door de menigte afgeranseld, zo berichtten de nationale media. Soortgelijke ontwikkelingen werden ook uit de andere oppositionele regio's Tarija, Beni en Pando gemeld.
Er zijn wel ook demonstraties in La Paz enzo. Lijkt me niet geweldig om nu in Bolivia te zitten. Ook al zit je in een rustige buurt: er is denk ik ook een flink risico dat je vast komt te zitten. Ik kon vorig jaar ook al een keer niet weg met de bus vanwege wegblokkades, en dat zal er nu niet beter op zijn geworden....
judithdebest
Vakantieganger

Boottocht in bolivia?

Bericht door judithdebest »

Heeft iemand ervaring met een boottocht in de boliviaanse amazone? Ik zou het leuk vinden om eens een ander vervoer te nemen dan de bus, dus een tochtje door de amazone van 3-5 dagen lijkt me leuk om te doen! Wie heeft dit gedaan en waar?
Bedankt!
El Niño
Reisexpert

Re: Boottocht in bolivia?

Bericht door El Niño »

Ik dacht date je zo'n boottocht in Noord Peru zou doen (dat was jij toch?) :? . Dit weet ik helaas echt niet.
judithdebest
Vakantieganger

Re: Boottocht in bolivia?

Bericht door judithdebest »

Ja, dat was ik! :) Ik had een heel leuke tip gekregen over een gids en zijn familie, maar helaas kreeg ik daar pas zo laat reactie op (op mijn mail aan hem) dat ik al door aan het reizen was naar het zuiden, ivm tijd. Het leek me wel echt super leuk, dus als iemand nog tijd heeft in het noorden zou ik zeker contact met hem opnemen (zie mijn andere topic voor gegevens). Ik heb nog regelmatig met hem gemaild voor mogelijkheden en het lijkt me super interessant.

Maar, nu dus een nieuwe poging in Bolivia! :) tips zijn welkom!
Plaats reactie