onrust in Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
suzi_1960

Re: onrust in Thailand

Bericht door suzi_1960 »

dank voor je reactie Bolletje...de link die jij plaatst kan ik niet bekijken..acces denied...ach, twee linken is ook niet zo erg toch?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja hoor, mag wel. zie dat ik de link niet mag/kan plakken. als je hem wilt bekijken even de link gebruiken in de openingspost.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

De Belgische touroperators Best Tours en Thomas Cook hebben al hun vluchten naar Bangkok geannuleerd tot eind mei (http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100517_110)?
suzi_1960

Bericht door suzi_1960 »

misschien komt er toch nog rust in de tent? http://www.nu.nl/buitenland/2249165/tha ... stand.html
Margahayu
Reiziger

Bericht door Margahayu »

suzi_1960 schreef:misschien komt er toch nog rust in de tent? http://www.nu.nl/buitenland/2249165/tha ... stand.html
Dat voorstel is afgewezen, mede omdat de regering wil dat de demonstranten zich terugtrekken.
De Thaise regering wil overigens niet ingaan op voorstellen waarbij neutrale mensen uit de politiek zich rond de onderhandelingstafel scharen. De roodhemden zien echter geen heil meer in onderhandelingen enkel met functionarissen die pro-Abhisit Vejjajiva zijn. Aan deze patstelling lijkt voorlopig nog geen einde te komen.

Er zit trouwens ook een avondklok aan te komen en de Skytrain rijdt niet. Ook zijn de afgelopen twee dagen scholen en overheidsinstanties gesloten geweest.
suzi_1960

Bericht door suzi_1960 »

ik volg het nieuws op de voet, via verschillende kanalen...ik vind het heel vervelend voor de mensen die iets gepland hadden voor de komende tijd, om naar Bangkok te gaan...maar voor de mensen die er wonen is het vele malen erger...
Het is lastig om te besluiten wat je doet, wel of niet naar bangkok. De verhalen zijn tegengesteld, mensen die zeggen dat het meevalt omdat de stad groot is en je gewoon uit dat geboed moet blijven en mensen die zeggen dat je niet moet gaan omdat het toch te link is...

Wij hebben nog ruim de tijd (gaan pas half oktober) dan akn er al veel veranderd zijn...of er is een soort van burgeroorlog uitgebroken, dat kan dan ook nog...wat ik allemaal gelezen heb over de roerige historie van Thailand, kan het alle kanten op gaan.
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Hoor net op het nieuws dat de roodhemden de strijd opgegeven hebben?! (http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... _de_strijd)
Hoop dat er een oplossing gevonden wordt en dat de gevechten helemaal ophouden, vind het ook voor de mensen die daar wonen heel erg inderdaad...
Ik ga er pas begin augustus heen, dus wacht het ook gewoon maar af hoe het zal lopen, we zullen zien :) Hopelijk blijft het nu hierbij en wordt het niet nog erger...
suzi_1960

Bericht door suzi_1960 »

zolang ze maar niet ondergronds gaan, dat maakt het veel ingewikkelder en gevaarlijker...het is zo jammer dat ze niet zien dat ze hun eigen land hier echt niet mee helpen, maar eerder mee afbreken
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Ja inderdaad jammer dat ze dat niet zien... Vooral het toerisme zal best een klap gehad hebben en het is maar de vraag hoe snel zich dat weer herstelt natuurlijk... Áls het hierbij blijft...
Ik heb wel ergens iets gelezen over ondergronds, maar begreep het niet helemaal?
suzi_1960

Bericht door suzi_1960 »

nu zijn de demonstranten vrij zichtbaar, men weet waar ze zitten, als ze ondergronds gaan gaan ze in het geheim werken en misschien aanslagen her en der uitvoeren, waardoor je niet weet wanneer en waar ze toeslaan en kunnen die aanslagen de sfeer erg grimmig en angstig maken. ze kunnen hun geboed dan ook uitbreiden naar de provincie waardoor heel Thailand gevaarlijk gebied wordt
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Rimmeltje schreef:Ja inderdaad jammer dat ze dat niet zien... Vooral het toerisme zal best een klap gehad hebben en het is maar de vraag hoe snel zich dat weer herstelt natuurlijk... Áls het hierbij blijft...
Ik heb wel ergens iets gelezen over ondergronds, maar begreep het niet helemaal?
Of dat jullie niet inzien dat deze mensen strijden tegen een fascistische staat met aristocratische trekken en pleiten voor democratie? Schande, dat is inderdaad schande!!! Laat wel wezen, ik pleit voor geweldloze acties; edoch, dat neemt niet weg dat de intentie van de reuring ideologisch is met wel degelijk invloed op een groot deel van de samenleving, groter dan de deuk in imago en toeristenoord.
bolletjeom
Reisexpert

ik ben het met dexter eens.
het is heel jammer dat het imago van het land een deuk heeft opgelopen maar de roodhemden willen een democratie, ze willen verkiezingen, ze willen dat de premier aftreed die aan de macht is gekomen door met behulp van het leger de vorige (gekozen) premier af te zetten.
Dat het uitgelopen is op geweld is oa omdat de zittende premier niet van plan was om verkiezingen uit te schrijven.
Waarom?? zou hij iets te vrezen hebben van een democratische verkiezing???
wrd
Vakantieganger

Bericht door wrd »

Central World het 2e grootste shoppingcentrum in azie staat in lichterlaaie.
Aanslagen, plunderingen en brandstichtingen verspreiden over heel Bangkok.
Avondklok in de hele stad, alsook in meerdere provincies over het hele land.
Wees geinformeerd indien je weldra richting Bangkok komt!
wrd
Vakantieganger

Bericht door wrd »

bolletjeom schreef:ik ben het met dexter eens.
het is heel jammer dat het imago van het land een deuk heeft opgelopen maar de roodhemden willen een democratie, ze willen verkiezingen, ze willen dat de premier aftreed die aan de macht is gekomen door met behulp van het leger de vorige (gekozen) premier af te zetten.
Dat het uitgelopen is op geweld is oa omdat de zittende premier niet van plan was om verkiezingen uit te schrijven.
Waarom?? zou hij iets te vrezen hebben van een democratische verkiezing???
Met alle respect maar jullie persoonlijke "politiek correcte" speculaties vindt ik gezien jullie onwetendheid omtrent de totale situatie echt wel gemakkelijk en kortzichtig. De realiteit is jammer genoeg heel wat minder romantisch.
bolletjeom
Reisexpert

@wrd
mee eens. het was even om de reacties in de trend van. "wat stom van die mensen want nu is het imago beschadigd" een beetje te relativeren. ik kom hier en op andere fora zoveel reacties tegen van mensen die punt 1: geen idee hebben waarom de demonstraties zijn en punt 2: alleen maar oordelen vanuit: "wij arme toeristen leiden hieronder"

enneh, niet oordelen over mijn onwetendheid aub als je niet op de hoogte bent van de kennis die ik heb :{w
Plaats reactie