Mens wat een werk dat fotoboek! Maar dan heb je ook wat.
Wat hebben jullie veel gezien.
Ben net zelf ook bezig een fotoboek te maken. Tot voorheen maakte ik ze van de Aldi, maar die hebben de software veranderd en op één of andere manier gaat het elke keer fout. Heb nu net vanmiddag die van het Kruidvat gedownload. Ik zal eerst eens kijken hoe het daar gaat en anders zal ik eens bij die van jou gaan kijken.
Etosha.........
Hangt er helemaal van af of je daar op de camping wilt staan of in een lodge wilt zitten. Die lodges zijn na de renovatie belachelijk duur geworden. Dat wil je eigenlijk niet weten.
Verder hangt het er ook vanaf in welke periode je gaat.
Kijk ook even na of ze in Namibie of ZA toevallig vakantie hebben. Vol = vol!!!
Meestal moet je lang van tevoren boeken.
Eén van de problemen is dat je bij binnenkomst van het park gelijk voor alle nachten dat je in Etosch wilt blijven je entree moet betalen. Stel dat je op alle 3 de campings wilt overnachten, dan moet er op alle 3 de campings plek zijn. Is er maar op 1 of 2 camping(s) plek, dan heb je een probleem als je bijv. van oost naar west of andersom wilt gaan. Want als je alleen maar een plek Namutoni (oosten) kunt staan, dan moet je in 1 dag bijv bij Okaukuejo (westen) binnen komen en gelijk door het hele park rijden om voor sluitingstijd van de gate van Namutoni binnen te zijn.
In mei 2007 hebben we een paar dagen van tevoren gebeld of er plaats was. Ze deden wel moeilik. Uiteindelijk bleek het terplekke ook heel moeilijk werd gedaan, maar uiteindelijk konden we toch op alle 3 de campings plaats krijgen. Het probleem is ook hun computersysteem. Soms doet die het op de ene camping wel en dan weer eens op de andere camping niet. Ze moeten dan terplekke gaan bellen of je op de andere camping terecht kan. Het was overal wel stervensdruk op deze campings. Als je kampeert en je eigen slaapgelegenheid bij je hebt kan het zijn dat je nog op een parkeerplek wordt gedumd. Soms krijg je gewoon te horen dat er geen plaats meer is. Dan heb je erg veel pech en en dan zul je buiten Etosha een camping of lodge moeten zoeken en kun je alleen als dagtoerist in het park.
Soms kun je nog wel de mazzel hebben dat er toch plek is. Er zijn touroperators die lang van tevoren al een aantal plaatsen reserveren. Als ze dan op het laatste moment niet genoeg mensen in hun groep krijgen,,,,,,,,, ja dan blijven er toch kampeerplaatsen over die op het laatse moment kunnen worden opgevuld. Het toerisme is echter wel toegenomen en de campings in Sossosvlei en Etosha zijn tegenwoordig vaker volgeboekt dan een paar jaar terug.
In april 2009 hebben we het wel van tevoren geboekt, omdat we geen zin hadden om het risico te nemen.
Ik zou even kijken op de site waar je eventueel moet/kan reserveren.
http://www.nwr.com.na Dit is de officiele boekingssite voor alle nationale parken in Namibie.
Of ga bellen met het boekingskantoor wat je het beste kunt doen. En of het raadzaam is dat je voor die periode persé moet reserveren. Geef dan wel op welke dagen en hoeveel dagen je ongeveer denkt te komen.