Eventjes zeuren bij begrijpende zielen
- Travel is life
- Reiziger
Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen
Inderdaad. Als je weet dat je langer dan drie maanden wegblijft, stopt de uitkering direct. Dus als je binnen drie maanden blijft, stopt de uitkering niet alleen wel ter info een brief sturen.
Reizen maakt je rijk.
Goed maar als UWV niet weet dat jij weg bent is er niks aan de hand, maar als je aan andere kant van wereld zit is moeilijk om even terug te komen als ze plots een afspraak inplannen, maar als je zelf geen contact opneem van ik wil werken of studeren dan kan goed zijn dat je meer dan jaar als wao-jongere niet op gesprek hoeft te komen, want het was namelijk zo je kon ook wachten tot je aan de beurt was op de wswlijst en ik wou dat niet, maar als ik dat gedaan had dan had ik makkelijk half jaar weg kunnen zijn.Travel is life schreef:Inderdaad. Als je weet dat je langer dan drie maanden wegblijft, stopt de uitkering direct. Dus als je binnen drie maanden blijft, stopt de uitkering niet alleen wel ter info een brief sturen.
Luxemburg stad vind ik zeker geen aanrader, hoor. We zijn er vorige jaar 3 dagen geweest, maar eigenlijk hadden we het na 1 (of als je het heel rustig doet, 2) dag(en) wel gezien.bolletjeom schreef:We hebben even overwogen om naar Luxemburg te gaan. Maar dat is 6 uur rijden en we willen maar 2/3 dagen. Goedkoop vliegen op luxemburg moet ik nog vinden. iemand tips?
- bolletjeom
- Reisexpert
hmm, ik ben als 13 jarige er met mijn ouders geweest. Het heeft op mij een goede indruk achter gelaten maar ik weet dus idd niet meer hoe groot het allemaal is.
Luxemburg dus maar een keertje doen met eigen vervoer zodat je ook nog van de omgeving kunt genieten.
Luxemburg dus maar een keertje doen met eigen vervoer zodat je ook nog van de omgeving kunt genieten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dat zou ik inderdaad doen, ja. Naar het schijnt is de omgeving rond Luxemburg enorm mooi, maar jammer genoeg hebben wij daar niet van kunnen genieten toen...bolletjeom schreef:hmm, ik ben als 13 jarige er met mijn ouders geweest. Het heeft op mij een goede indruk achter gelaten maar ik weet dus idd niet meer hoe groot het allemaal is.
- LadyHeather
- Reisexpert
Ik vond Luxemburg als kind ook heel leuk maar ik betwijfel of dat kwam omdat het objectief zo'n enorm leuke bestemming was...bolletjeom schreef:hmm, ik ben als 13 jarige er met mijn ouders geweest. Het heeft op mij een goede indruk achter gelaten maar ik weet dus idd niet meer hoe groot het allemaal is.
Selalu mencari...
-
- Reisexpert
hey,
Luxemburg is gewoon echt wel leuk om te wandelen en kleine burchtjes of kasteeltjes te bezoeken.
Een bepaalde streek daar noemen ze "Klein Zwitserland".
Lijkt me toch wel een leuke bestemming voor enkele dagen dichtbij weg.
Luxemburg is gewoon echt wel leuk om te wandelen en kleine burchtjes of kasteeltjes te bezoeken.
Een bepaalde streek daar noemen ze "Klein Zwitserland".
Lijkt me toch wel een leuke bestemming voor enkele dagen dichtbij weg.
Ben een aantal keer in luxemburg geweest, wel al een aantal jaar terug. Maar vond het best wel een leuke stad hoor en in de zomer kan je er prima camperen en wandelen.
Zou me er wel een dag of 3 kunnen vermaken.
Zou me er wel een dag of 3 kunnen vermaken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- LadyHeather
- Reisexpert
ik hoop dat dit ook valt onder "even zeuren bij begrijpende zielen" Ik zag net dat er een nieuwe versie van mijn (overigens hele fijne) backpack uit is. Natuurlijk zitten er toch net weer 1 of 2 dingetjes op die ik ook wel had willen hebben
BALEN! maargoed, ik vergeet gewoon dat ik het heb gezien en ga weer door met blij zijn met mn eigen backpack 

Selalu mencari...
That's the spirit!LadyHeather schreef:maargoed, ik vergeet gewoon dat ik het heb gezien en ga weer door met blij zijn met mn eigen backpack

-
- Reisexpert
Ok, 'tis een alweer een tijdje geleden maar hier komt ie 
hmm, grrr, arrghh... ik weet niet wat het is maar sinds enkele dagen is er zo'n onrust/akelig/vervelend/kutgevoel over me neergedaald.Opeens was het er.
Kan het niet echt uitleggen maar zit in reisgidsen, reisbladen te bladeren en denk soms... Hmm, nog welgeteld 1 jaar tot juli 2011. Lijkt / is nog zo ver weg. Der ligt wel vanalles in het verschiet binnen 3 weken enkele dagen Moezelstreek en dan enkele weken later een weekje Kreta met mijn ouders en man (cadeautje van hen
) maar onze trip lijkt nog zover weg.
Die domme kloten van travelnation antwoorden maar niet op mijn offerteaanvraag voor een RTW ticket bij hen. grrr.
Voor de rest voel ik mij kiplekker
Nu eventjes 2 weken op werkloosheidsuitkering want zit tussen 2 jobs in en dan eind juli begin ik terug te werken tot eind september zoals het er nu uitziet en dan terug werkloos.
Mijn bazen op het werk hebben het zo gefikst dat ik 2 vakantie periodes heb van telkens 1 week en tussenin mij te pletter werk met onregelmatige uren en dagen van 10 a 12 u. maar vind ik helemaal niet erg. Voor wat hoort wat.
Vraag mij af wat voor onzin ik hier nu aan het typen ben. maar soms heb ik zo'n raar gevoel dat het precies toch niet door zou gaan ofzo...omdat het allemaal nog zover af lijkt.

hmm, grrr, arrghh... ik weet niet wat het is maar sinds enkele dagen is er zo'n onrust/akelig/vervelend/kutgevoel over me neergedaald.Opeens was het er.
Kan het niet echt uitleggen maar zit in reisgidsen, reisbladen te bladeren en denk soms... Hmm, nog welgeteld 1 jaar tot juli 2011. Lijkt / is nog zo ver weg. Der ligt wel vanalles in het verschiet binnen 3 weken enkele dagen Moezelstreek en dan enkele weken later een weekje Kreta met mijn ouders en man (cadeautje van hen

Die domme kloten van travelnation antwoorden maar niet op mijn offerteaanvraag voor een RTW ticket bij hen. grrr.
Voor de rest voel ik mij kiplekker

Mijn bazen op het werk hebben het zo gefikst dat ik 2 vakantie periodes heb van telkens 1 week en tussenin mij te pletter werk met onregelmatige uren en dagen van 10 a 12 u. maar vind ik helemaal niet erg. Voor wat hoort wat.
Vraag mij af wat voor onzin ik hier nu aan het typen ben. maar soms heb ik zo'n raar gevoel dat het precies toch niet door zou gaan ofzo...omdat het allemaal nog zover af lijkt.
-
- Reisexpert
Vraagje was dus... los van de korte uitjes. hoe maakten jullie de tijd in afwachten tot een grotere trip draaglijk?? >:)
- bolletjeom
- Reisexpert
niets! of drank
het hoort er nu eenmaal bij. De frustratie van het wachten, willen weten hoe dingen zijn en niets kunnen ondernemen om het alvast te weten, wachten op offertes, gidsen lezen die meer vragen geven dan beantwoorden. De onrust voor het grote onbekende.
Ik las veel reisverslagen van anderen. Net als een goed boek ben je dan eventjes helemaal de tijd kwijt. je komt op goede ideeën en je zwijmelt even weg. Maar als je dan een reisverslag uit klikt is het gevoel van "ik wil NU weg" vaak nog groter geworden.
succes!
het hoort er nu eenmaal bij. De frustratie van het wachten, willen weten hoe dingen zijn en niets kunnen ondernemen om het alvast te weten, wachten op offertes, gidsen lezen die meer vragen geven dan beantwoorden. De onrust voor het grote onbekende.
Ik las veel reisverslagen van anderen. Net als een goed boek ben je dan eventjes helemaal de tijd kwijt. je komt op goede ideeën en je zwijmelt even weg. Maar als je dan een reisverslag uit klikt is het gevoel van "ik wil NU weg" vaak nog groter geworden.
succes!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ja herkenbaar dat gevoel gaan we echt wel ooit. Ik volgde in die tijd heel veel weblog's van mensen die net op wereldreis gingen. Een beetje op die manier meeleven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY