Waar naartoe op vakantie in Europa?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
menasil
Reisexpert

Re: bestemming, ideeën???

Bericht door menasil »

Frankfurt?
Edinburgh?
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Hasselt is ook aangenaam en niet ver. Kleine gezellige stadskern (met smaakroute ;) ) en veel groen eromheen.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Sevilla! Of Lissabon. Maar vliegen duur je misschien te lang? Lyon is ook heel gaaf, maar 1,5 uur vliegen ofzo. Retourtje is iets van €150.

Met München kan ik het ook van harte eens zijn! Daar ben je zo en met de City Nightline kun je tijd besparen, doordat je 's nachts reist. Mijn vriend en ik hadden overdag nog gewerkt en hebben 's avonds de City Nightline gepakt om de volgende dag onze stedentrip te beginnen.

Dublin is ook top, kun je goedkoop op vliegen en je bent er binnen een uurtje. Aer Lingus heeft vluchten over de hele dag verspreid, dus je kunt 's ochtends vroeg heen en 's avonds laat terug.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey,

wij hebben daarnet 3 overnachtingen in de Moezelstreek (Duitsland) geboekt via www.hotelkamerveiling.nl
op een 30' rijden van Trier en Cochem. Kan je beetje mooie gebouwen kijken, wandelingen maken,fietsen en lekker eten.
Met de auto zou het vanuit Gent een 3.30 u rijden zijn.
't kostte ons 60 euro 3 overnachtingen + ontbijt en gratis parking (dit voor 2 personen)

groetjes Ellen
en laat ons weten wat het geworden is.
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

Dresden! Goedkoop en handig te bereiken per nachttrein (58 euro retour), zo maak je optimaal gebruik van je vrije dagen doordat je overdag geen tijd kwijt bent aan het reizen. Mooie altstadt met historische gebouwen die indrukwekkend mooi zijn opgebouwd na het allesverwoestende bombardement in de oorlog. En aan de overkant van de Elbe de gezellige Neustadt (die feitelijk oudere gebouwen heeft dan de herbouwde overkant): heerlijke wijk om rond te dolen, veel biergartens, kunstenaars, galeries, relaxede sfeer en veel jonge mensen. Ik vond het echt een verrassende stad die veel te bieden heeft!
Budget-overnachtingstip: Lollis Homestay in de Neustadt! *O*

Of Belfast, ook zo'n vergeten pareltje. Mits je je een beetje verdiept in de geschiedenis rondom the troubles. De katholieke en protestantse wijken zijn nog goed te herkennen en het is interessant om daar rond te lopen en af en toe een biertje (vooruit, whiskey is ook goed 8-)) te drinken en te ontdekken dat iedereen heel open is en zomaar met je in gesprek gaat. Daarnaast heeft het centrum een paar mooie gebouwen om te bekijken en last but not least: de britse pond staat nog erg gunstig, dus het is voordelig!
Budget-NIET-overnachtingstip: Paddy's Palace Hostel.... :N
Don't dream your life - Live your dream
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bedankt voor de tips allemaal!! ik heb weer genoeg om uit te zoeken.
ik heb gevoelsmatig niet veel met duitsland maar ik hoor hier wel heel veel positieve geluiden. wie weet moet ik toch eens daar gaan kijken....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Inderdaad, ik had gevoelsmatig ook niet veel met Duitsland tot ik eens heenmoest voor workshop en onderweg naar Munchen veel mooi landschap gezien heb waarvan ik denk, daar moet ik eens heen!

Weet je al wat je gaat doen? :)
Reizen maakt je rijk.
bolletjeom
Reisexpert

eh, ja. niets. J. heeft geen geld ;(
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Wat jammer! Andere x beter :) Kun je ook een beetje besparen ;)
Reizen maakt je rijk.
bolletjeom
Reisexpert

tja, zeker jammer. helaas is sparen niet zijn sterkste punt. Het weekend dat we in gedachte hadden was om te vieren dat we tig jaar bij elkaar zijn.... Ik denk er over om in plaats daarvan mijn vriendin op te zoeken in manchester. Ook leuk.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hmm, is inderdaad jammer.
maarja, er valt wel snel iets uit de bus
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

LovesStedentrips schreef:Sevilla! Of Lissabon. Maar vliegen duur je misschien te lang? Lyon is ook heel gaaf, maar 1,5 uur vliegen ofzo. Retourtje is iets van €150.

Met München kan ik het ook van harte eens zijn! Daar ben je zo en met de City Nightline kun je tijd besparen, doordat je 's nachts reist. Mijn vriend en ik hadden overdag nog gewerkt en hebben 's avonds de City Nightline gepakt om de volgende dag onze stedentrip te beginnen.

Dublin is ook top, kun je goedkoop op vliegen en je bent er binnen een uurtje. Aer Lingus heeft vluchten over de hele dag verspreid, dus je kunt 's ochtends vroeg heen en 's avonds laat terug.
Ierland idd. Niet echt goedkoop, maar met Ryanair of Aer Lingus goedkoop vliegen. Cork of Galway is leuker dan Dublin denk ik. Dan voorkeur voor Galway, auto huren en door Connemara rijden. Weet niet zeker of je vanuit Adam rechtstreeks naar Cork of Galway kunt vliegen.
Revolucion
Wereldreiziger

Kort weg in kerstvakantie

Bericht door Revolucion »

Beste ATG'ers,

Tussen kerst en oud & nieuwe heb ik lekker vrij kunnen krijgen.
Nu willen we misschien toch nog wel een dagje of 2/3 weg. Maar was is leuk en zeker goed te betalen?
We zitten te denken aan Dusseldorf of Keulen of iets dergelijks, maar is dat leuk voor een paar daagjes?

Andere tips zijn ook van harte welkom hoor, als het maar te betalen is. Willen namelijk nog naar Australie in 2011.

alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kort weg in kerstvakantie

het is de duurste periode van het jaar dus echt betaalbaar zal het nergens zijn.
je moet eens zoeken op Kerstmarkt. dan kom je op leuke,sfeervolle en foute plekken terecht.
LadyHeather
Reisexpert

Re: Kort weg in kerstvakantie

Bericht door LadyHeather »

bolletjeom schreef:het is de duurste periode van het jaar dus echt betaalbaar zal het nergens zijn.
je moet eens zoeken op Kerstmarkt. dan kom je op leuke,sfeervolle en foute plekken terecht.
Ik ga ieder jaar met mn moeder een dagje naar een kerstmarkt in Duitsland, vind de sfeer altijd wel leuk, lekker vroeg donker, overal lichtjes en mensen... als je daar van houd zijn zowel dusseldorf als keulen aanraders. Keulen zou ik zelf denk ik sneller een paar dagen heen gaan omdat het ook nog leuke andere dingen te bieden heeft.
Selalu mencari...
Plaats reactie