Budget Z-A en vragen Galapgos?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
smooth
Vakantieganger
Contacteer:

Budget Z-A en vragen Galapgos?

Bericht door smooth »

Wij vertrekken in Augustus voor 4 en een halve maand Zuid-Amerika.

We hebben een ticket gekocht AMSTERDAM - QUITO en terug van SAO PAULO.
(830€ pp)

We willen Ecuador (+ Galapagos), Peru, Bolivië, Noord-Argentinië en Zuid-Brazilië doen in deze tijd. We zullen ter plekke wel zien of dit lukt. We hebben een vrij ruim budget, dus misschien vliegen we tussenin af en toe om tijd uit te sparen.
onze MUST-SEES zijn Galapagos, Macchu Pichu, Salar de Uyuni, Iguazu Falls

We hebben een budget van 20.000 euro (voor 2 personen) Dit is volgens ons ruim voldoende.
Denken jullie dat dit voldoende is?

We vrezen een beetje dat de Galapagos eilanden een flink stuk uit ons budget zal zijn. Ook al omdat we er willen duiken. (iemand trouwens ervaring of tips ivm Galapagos)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Budget Z-A en vragen Galapgos?

Bericht door bolletjeom »

Heb je al de info gelezen hier op Around The Globe over De Galapagos ,
hoe je een boot uitzoekt en wat ze kosten en over duiken?

voor vliegen naar de Galapagos betaal je ongeveer €350 en de entree van het park is $100.
Welke boot je kiest is afhankelijk van budget en beschikbaarheid. ik zou zeker kiezen voor een kleinere boot. Luxe maakt in mijn ogen niet veel uit. Je betaald al snel veel meer voor een paar centimeter meer ruimte.
wij hebben in 2008 €700 betaald voor een 8-daagse trip

Kijk eens op de site van Ecole travel of mail ze. Dat kan in het Nederlands. Ik heb geen aandelen in ze hoor maar ik heb bij hun spaanse les gevolgd en daarna een paar maanden op kantoor gewerkt. Een vriendinnetje werkte bij de concurend. Vandaar dat ik weet dat Ecole én de betere aanbiedingen van de booteigenaren krijgt én er veel minder marge opgooit dan andere aanbieders
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

oh, en jullie budget, Geen enkel probleem. je gaat geld over houden voor een leuke volgende vakantie ! 8-)
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

€20.000, daar kun je wel een jaar mee weg met 2 personen. En helemaal in de landen (behalve Galapagos dan) die jullie aan gaan doen. In Bolivia en Peru lukt het wel met €25,- à €30 per persoon per dag, maar Macchu Picchu is erg duur (absurd als je het mij vraagt) dus dat maakt 25 euro wel wat krap. Noord-Argentinië is duurder dan Peru en Bolivia maar wanneer je niet naar Patagonië gaat valt het allemaal wel mee. Wij hadden voor Argentinië gerekend op zo'n 35€ pp per dag en dat was in het noorden heel goed te doen - sterker nog daar hielden we nog van over, maar goed we hadden in het zuiden dan ook al meer dan genoeg opgemaakt :) .
Het ligt er uiteraard ook een beetje aan hoe je wilt reizen. Wij sliepen eigenlijk nooit op een dorm, maar hadden vaak wel een gedeelde badkamer, met name in de duurdere steden. Langzaam reizen is goedkoper omdat het vervoer vaak een groot deel van je (dag)budget uitmaakt. Wanneer je in 4,5 maand door al deze landen wilt reizen moet je daar wel rekening mee houden. In Peru gebeuren veel busongelukken dus is het wel de moeite waard om niet de goedkoopste busmaatschappij te nemen (aangezien die het vaak niet zo nauw nemen met aantal uren achter het stuur, alcohol in het verkeer etc). Maar dan nog voor 20.000 euro kun je je wel wat luxe permitteren!
smooth
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door smooth »

We waren ons ervan bewust dat we een ruim budget hadden... Het is fijn te horen dat mensen met ervaring in deze landen er ook zo over denken.
Maar iedereen bleef ons vertellen dat Zuid-Amerika zo ontzettend duur is... Zeker 2x duurder dan Zuidoost Azië.
Waar we hebben 2jaar geleden 6 maand door ZO Azië getrokken en toen waren we ongeveer 4500€ per persoon kwijt.
Dus nu een heel ruim budget genomen.

Ideaal! ^O^ We zien het volledig zitten...

Moesten er nog tips zijn voor de Galapagos (adresjes van lokale bureau'tjes, informatie over gidsen ter plekke, enz)
bolletjeom
Reisexpert

die €9000 voor 6 maanden Azië ?!?!? is dat incl vluchten? aanschaf van rugzakken? welke landen?
Als dit is wat jullie ter plekke hebben uit gegeven in zuid-oost Azië dan geeft ons dat gelijk een beeld van jullie uitgave patroon. De meeste reizigers hier doen het voor de helft (als het dus alleen de uitgave ter plekke zijn)
Waarmee ik wil zeggen dat je dan de adviezen over Zuid-Amerika voor jezelf moet verdubbelen
smooth
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door smooth »

Ja is inclusief vluchten :

DUS - BKK - DUS : 550€ pp (LTU)
Hanoi - KL : 50€ pp (AirAsia)
Johor - Kutching : 35€ pp (AirAsia)
Kutching - Miri : 55€ pp (AirAsia)
Miri - Kota Kinabalu : 60€ pp (AirAsia)
KL - Krabi : 90€ pp (AirAsia)

We hebben daar elk ook duikcursussen gevolgd (250€ pp) ikzelf heb er dan nog 3 bijgedaan (500€)
In totaal hebben we 30-35 keer gedoken (waardoor de prijs al snel oploopt) zeker met de permit voor Sipadan (Borneo)

Daarin zit ook ons appartement in België dat we moesten blijven afbetalen (400€ per maand).

Dus denk ik niet dat we veel duurder reizen dan de meeste andere backpackers. of wel?
bolletjeom
Reisexpert

nee, als je de kosten van je appartement thuis meerekent vertekend het al behoorlijk. En ook dat duiken hakt er is.
Als je dat allemaal weg laat zitten jullie wel op een "normaal" budget van een budgetreiziger. Dan kan je onze bedragen wel voor jullie zelf overnemen .....en een flinke schep er bovenop voor Galapagos en duiken ;)
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Reizen kan zo duur of goedkoop zijn als je het zelf maakt. Ik heb 13.000 euro besteed voor een reis van 14 maanden door Latijns Amerika met twee personen (inclusief de tickets). Hierbij reken ik niet een maand reizen in Ecuador met mijn ouders mee, zij hebben toen praktisch alles betaald. Op de maand met mijn ouders na was het alles behalve luxueus, maar we zijn zonder schulden en een geweldige ervaring rijker weer thuisgekomen. Ook wat waard ;)

De reis was van Mexico naar Zuid Argentinië en volledig in ons eigen tempo en naar onze eigen interesses. 20.000 euro voor 2 personen voor 4.5 maanden is effectief vijf keer zo veel geld per maand en lijkt me dus meer dan voldoende. Geniet ervan!
Maf

Bericht door Maf »

Het artikel wat Bolletje naar verwijst geeft al erg veel informatie. Nog wat extra:

Ik ben zelf ook naar de Galapagos geweest; op de bonnefooi, had enkel het retourticket van Quito naar Santa Cruz. Op het eiland een hotel gevonden voor 15 dollar per nacht voor een kamer en je zit er echt heerlijk; klein havenplaatsje (Puerto Ayora) met een paar plekken om te eten en enkele leuke uitgaanstentjes; waar alle toeristen komen op de laatse dag van hun bootreis.

Ik ben begonnen bij Scuba Iguana en ondanks de lyrische anbevelingen had ik het slecht getroffen. Een dive master die zichzelf kwijt maakte, flessen met te weinig lucht, etc. Ben toen verder gaan duiken bij Sub-Aqua en een geweldige tijd gehad. Heb toen ook nog een last-minute boot geboekt voor de helft van de prijs waarvoor ie normaal gaat; heerlijk. Maar goed.

Je zit rond eind augustus, begin september op de Galapagos, dé tijd van veel wildlife, je hebt een ultiem ruim budget. Ik zou niks ander kunnen aanbevelen dan: Neem een live-a-board. Kost je zo'n 1500-2500 per persoon (all incl) maar daarmee ben je wel een a twee weken op de mooiste duikplekken ter wereld (en geloof me, het is het geld MEER dan waard). Voor een illustratie wat je in die dagen te zien kan krijgen op zo'n trip:

http://www.vimeo.com/1935228

Ik heb op een aantal fantastische plekken gedoken in de wereld, maar niks wat meer vergelijkt met de Galapagos...
Laatst gewijzigd door Maf op 11 mei 2010 01:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie