Ron schreef:@ bolletjeom
daar ben ik het mee eens dat niet veel mensen de keuze hebben om te kiezen in welk land ze werken/leven.
maar voor mensen onder de 30 is het iets makkelijker, omdat die de whv van verschillende landen kunnen krijgen. dit is dan ook wat mij de mogelijkheid geeft om het te doen en ben daar blij mee. daarna moet ik ook maar zien hoe en wat maar gelukkig heb ik nog even.
Herkenbaar, ik heb al onderzoek gedaan naar de werkmogelijkheden in bijvoorbeeld China voor mij en komt er eigenlijk op neer dat in zo'n land een paar mogelijkheden zijn of Engels leraar worden en dan kan ik niet, of een andere hoge functie bekleden en dat kan ik dus ook niet.
En ben er ook al achter dat als ik dat Microsoft gedoe haal dat ik daar ook niks aan heb, daar zitten ze echt niet in China op te wachten, maar goed in Nederland kan ik nog simpele werk nemen waar geen scholing voor nodig is, in China zal ik dat wel niet krijgen vooral omdat je buitenlander bent.
Maar wat betref planning, laatste 3 jaar, maar dit jaar niet kon ik op vakantie gaan wanneer ik wou, maakte niks uit, maar zou probleem zijn als ik plots op gesprek moet komen bij uwv.