treinen timetable China ?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
RemcoB
Reiziger

Re: treinen timetable China ?

Bericht door RemcoB »

Het ticket naar Beijing ligt er al ;). Mijn oorspronkelijke route was Beijing Shanghai, Hong Kong, maar je weet hoe die dingen gaan ;). Begin dus iig in Beijing op 3 juli en moet 23 juli eindigen in Hong Kong ivm ticket naar Hanoi.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

RemcoB schreef:Mijn route is Peking, Shanghai, Xi'an, Chengdu, Kunming en Hong Kong,
En wat is de reden voor deze volgorde?
Seeker

Bericht door Seeker »

RemcoB schreef:Het ticket naar Beijing ligt er al ;). Mijn oorspronkelijke route was Beijing Shanghai, Hong Kong, maar je weet hoe die dingen gaan ;). Begin dus iig in Beijing op 3 juli en moet 23 juli eindigen in Hong Kong ivm ticket naar Hanoi.
Ik wel ja lol, ik land in Guangzhou, dus ik moet daar ook eindigen, ik had misschien ook beter een ticket naar Shanghai kunnen boeken, maja kon ik veel weten dat die meid me 4 maanden voor ik vertrek verteld dat ze mij niet wilt ontmoeten, want weet eigenlijk niet wat ik in Guanghzou moet gaan doen.
RemcoB
Reiziger

Bericht door RemcoB »

Will schreef:
RemcoB schreef:Mijn route is Peking, Shanghai, Xi'an, Chengdu, Kunming en Hong Kong,
Als jij een logischere route hebt die start in Beijing en eindigt in Hong Kong dan houd ik mij graag aanbevolen!
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

RemcoB schreef:
Will schreef:
Als jij een logischere route hebt die start in Beijing en eindigt in Hong Kong dan houd ik mij graag aanbevolen!
Ik zat met volgende route in mijn hoofd:
Beijing - Xi'an - Chengdu - Shanghai - Hong Kong
Maar ik had niet gezien dat jij nog naar Kunming wou...
RemcoB
Reiziger

Bericht door RemcoB »

Mja, als jullie collectief zeggen joh dat is zonde van je tijd, maar zover ik heb begrepen is Kunming het meeste 'Tibet buiten Tibet' wat je zal vinden in China.
Myrle
Vakantieganger

Bericht door Myrle »

Ook als je een softsleeper ticket neemt, zul je (vrijwel) alleen maar Chinezen tegenkomen. In mijn jaar in China heb ik weliswaar nooit een softsleeper geboekt, maar wel heel veel volle stations gezien zonder een blond hoofd (behalve dat van mezelf).
Het scheelt van waar je vertrekt en waar je naar toe gaat of je überhaupt een keuze hebt, op sommige trajecten heb je alleen maar treinen met softseats en softsleepers. Daarin heb ik wel gezeten, de softseats dus en het nadeel daarvan vond ik dat de hele nacht zowel de airco als het licht aan is, met als gevolg dat slapen lastig is en je geheid verkouden bent aan het einde van je reis.
De basisregels zijn zeg maar zo: je hebt treinen met alleen cijfers in het nummer, die zijn het langzaamst en kun je vijf dagen vantevoren kopen, waarbij de reisdag inbegrepen is, dan heb je treinnummers die beginnen met T of K en dan een cijfer, die zijn iets sneller en kun je ook vijf dagen vantevoren kopen. De snelste zijn D en Z treinen (D/Z plus cijfer), die tickets kun je tien dagen vantevoren kopen. Bijvoorbeeld de route Beijing-Shanghai hadden ze, als ik het me goed herinner, alleen die treinen, waarin alleen maar softseats en softsleepers zitten.
De prijs van de kaartjes verschilt ook nog per bed, bij hard sleepers zijn de onderste bedden het duurst en de bovenste het goedkoopst. Ik vond de hardsleepers altijd erg goed slapen en dus inderdaad zonde om meer te betalen als dat mogelijk was. Hardseats heb ik ook een enkele keer gedaan en dat is best een ramp, maar ook zeker een ervaring, net als staan in de trein.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

RemcoB schreef:Mja, als jullie collectief zeggen joh dat is zonde van je tijd, maar zover ik heb begrepen is Kunming het meeste 'Tibet buiten Tibet' wat je zal vinden in China.
Kunming is een grote stad, daar zul je niks van Tibet vinden. In de Yunnan provincie zijn er een aantal plekken. Eigelijk zijn dat delen van de noordelijke en zuidelijke toegangsroutes tot Tibet. Je kunt er alleen komen met de bus en daar heb je voor het geheel een aantal dagen voor nodig.

Als je Tibet buiten Tibet zoekt, dan zou ik (met de korte tijdsduur) naar Xiahe en Langmusi gaan. In Xiahe heb je het Labrang klooster (1 van de 6 Gelug kloosters (geelhoeden)) en in Langmusi heb je nog 1 van de plekken waar skyburial site is. Je kunt vanuit Xi'an via Xiahe & Langmusi naar Chengdu.en dan door naar Hong Kong.
RemcoB
Reiziger

Bericht door RemcoB »

Hee dit klinkt erg goed moet ik zeggen! Zijn dat echt steden of is het toch wat authentieker China? En aan wat voor busritten moet ik denken dan? Ik win ongeveer 3 dagen door dus niet naar Kunming te gaan dan, is dat wel genoeg?
Plaats reactie