Ik vond fietsen door Parijs echt super leuk om te doen! Met het
Velib fietsen systeem wat ze in Parijs hebben is het ook super goedkoop en makkelijk. Weet niet of hier op de site al ergens wordt genoemd hoe het werkt. maar je koopt een lidmaatschap bij zo'n automaat (24 uur is 1 euro) met je creditcard (sommige bankpassen werken ook). Vervolgens kun je met de gekregen kaartje een fiets lenen bij diezelfde (of een andere) automaat. Die fiets is de eerste 30 minuten gratis, daarna betaal je 1 euro voor een half uur, daarna 2 euro... Het fijne is dat je iedere keer als je de fiets weg zet je daarna weer 30 min gratis een fiets mee mag nemen! Je kunt hem zelf weg zetten en meteen een nieuwe fiets meenemen. (geloof dat er 1 min tussen moet zitten ofzo...) en die rekjes met fietsen staan echt om de 300 meter. (hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is, ik vond de lonely planet encounter die ik heb erg behulpzaam

sowieso een fijn boekje) meer info over de fietsen op
http://www.velib.paris.fr/ Ik heb nu een paar keer zo'n lidmaatschap genomen en het werkte iedere keer perfect.
Ik heb dus heel veel gefietst, een hele leuke manier om Parijs te zien! een van de dingen die ik heb gedaan is fietsen over de champs elysees
een rondje om de arc de triomph 
En ja ik heb het overleefd!
Iets anders wat ik heel fijn vond na een paar uur in een druk Louvre was een wandeling maken over de
Promenade Plantée. http://www.promenade-plantee.org dat is een soort strook verhoogd park/wandelpad, ter hoogste van de daken dus. Ik vond het leuk om tegen het einde van de middag een beetje daar in de zon rond te lopen. De openingstijden wisselen een beetje per seizoen volgens mij maar ongeveer van 8-17.30 door de weeks en van 9-17.30 (0f later) in het weekend.
Tot slot ben ik ook naar een hele mooie ballet voorstelling geweest door op de dag zelf naar het theater te gaan en te vragen (met mn hoe en wat in de hand

) of er nog kaartjes waren voor de voorstelling. Uiteindelijk echt voor 5 euro naar een super voorstelling geweest.
Selalu mencari...