Die zei: "ik heb geen zin in weer een hostel een hotel is vaak net zo duur"
Dus ik dacht nog: "nou dat lijkt me sterk" maar ze tovert een paar sites te voorschijn en ze had gewoon hardstikke gelijk!
Omdat Riga bekend staat als stad vol lallende (met name Engelse) vrijgezellenfeest vierders en we door zo'n zelfde type reiziger in Krakow niet best hadden geslapen was ik ook wel voorstander van een hotel boven een hostel.
We verblijven 3 nachten en veel hotels hebben de derde nacht gratis.
Als we een 2 persoonskamer in een hostel vergelijken met een kamer in een hotel of B&B of klein pensionnetje komen de hostels er lang niet altijd lekker uit.
Ik zal eens een voorbeeldje geven:
Bij hostelworld kwamen we uit bij Old Town hostel en backpackers. Oa op advies van iemand die de stad kent.
Single Private Ensuite * €25.31 pp/pn
Double Bed Private Ensuite * €22.33
Totaalprijs (ik ga even uit van de duurdere omdat die een badkamer heeft en dus het beste is te vergelijken met een hotelkamer) voor 2 personen en 3 nachten: € 151.68
(Uiteraard zonder ontbijt)
Bij Booking.com vonden we bijna 40 opties onder dat bedrag.

oa: B&B riga
Met een 2 persoonskamer voor €75 in een appartement!. Dit is voor 3 nachten en per kamer! niet pp. Als we dat terug rekenen naar een pp/pn prijs komen we op €12,50
Zonder ontbijt maar met een keukentje in het appartement dus zelf iets smeren is makkelijk.
En een heus hotel: Kolonna hotel Riga met 3 sterren en inclusief ontbijt is € 108. ook voor 3 nachten en per kamer dus pp/pn €18
Ontbijt inclusief kan ook aardig schelen in je portemonee. als je op straat moet om te ontbijten bent je zo €5 kwijt.