Hotels goedkoper dan Hostels

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Hotels goedkoper dan Hostels

Bericht door bolletjeom »

Ik was gister bezig mijn tripje naar Riga te boeken samen met een vriendin.
Die zei: "ik heb geen zin in weer een hostel een hotel is vaak net zo duur"
Dus ik dacht nog: "nou dat lijkt me sterk" maar ze tovert een paar sites te voorschijn en ze had gewoon hardstikke gelijk!

Omdat Riga bekend staat als stad vol lallende (met name Engelse) vrijgezellenfeest vierders en we door zo'n zelfde type reiziger in Krakow niet best hadden geslapen was ik ook wel voorstander van een hotel boven een hostel.

We verblijven 3 nachten en veel hotels hebben de derde nacht gratis.
Als we een 2 persoonskamer in een hostel vergelijken met een kamer in een hotel of B&B of klein pensionnetje komen de hostels er lang niet altijd lekker uit.

Ik zal eens een voorbeeldje geven:
Bij hostelworld kwamen we uit bij Old Town hostel en backpackers. Oa op advies van iemand die de stad kent.

Single Private Ensuite * €25.31 pp/pn
Double Bed Private Ensuite * €22.33

Totaalprijs (ik ga even uit van de duurdere omdat die een badkamer heeft en dus het beste is te vergelijken met een hotelkamer) voor 2 personen en 3 nachten: € 151.68
(Uiteraard zonder ontbijt)

Bij Booking.com vonden we bijna 40 opties onder dat bedrag. 0_0

oa: B&B riga
Met een 2 persoonskamer voor €75 in een appartement!. Dit is voor 3 nachten en per kamer! niet pp. Als we dat terug rekenen naar een pp/pn prijs komen we op €12,50
Zonder ontbijt maar met een keukentje in het appartement dus zelf iets smeren is makkelijk.

En een heus hotel: Kolonna hotel Riga met 3 sterren en inclusief ontbijt is € 108. ook voor 3 nachten en per kamer dus pp/pn €18

Ontbijt inclusief kan ook aardig schelen in je portemonee. als je op straat moet om te ontbijten bent je zo €5 kwijt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Re: Hotels goedkoper dan Hostels

Bericht door jaydee »

ja dat is me ook wel eens opgevallen. Als ik met mn vriendin stedentripjes doe ik dat ook vaak zo (booking.com). Geen zin om samen in een dorm te zitten en private rooms in hostel zijn vaag behoorlijk prijzig. Een simpel B&Btje is vaak net zo goedkoop.
Wel altijd ff goed kijken of ze een prive badkameer hebben enzo, toch wel zo relaxt. Zitten altijd wel een paar goede prijs/kwaliteit verhoudingen tussen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik moet zeggen dat ik soms (wanneer ik niet alleen ben in Europa) ook steeds vaker kies voor een B&B of zelfs een appartmentje ipv een hostel. Voor de prijs hoef je het niet te laten, en dat het saaier/rustiger is vind ik soms alleen maar een pre!

Nu moet ik zeggen dat de meeste hostels in Europa wel kwaliteit bieden, maar goed, daar zijn de prijzen dan ook naar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

welkom in de wereld van hotels.

hotels hebben vaak aanbiedingen, vooral business hotels want die hebben in de weekenden bijna niks te doen. en dan gaan de kamers echt voor bijna niks weg omdat dat beter is dan leegstaan voor hun. helaas bieden ze ze niet zelf aan maar er zijn verschillende maatschappijen die de hotelkamers aanbieden voor bodem prijzen.

nooit bij na gedacht maar weet dit al jaren.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Als ik met iemand samen reis, kies ik idd vaak voor hotel of B&B omdat het in verhouding vaak meer biedt en als je samen met een vriend/vriendin ben, ik het prettiger vind om dan een eigen kamer te hebben dan een die ik met iedereen moet delen.

Maar als alleen reiziger heb je helaas dat voordeel vaak niet doordat je of voor de hele kamer betaald of omdat je nog een extra toeslag moet betalen omdat je dan alleen reist. En dat vind ik soms jammer.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

menasil schreef:Maar als alleen reiziger heb je helaas dat voordeel vaak niet doordat je of voor de hele kamer betaald of omdat je nog een extra toeslag moet betalen omdat je dan alleen reist. En dat vind ik soms jammer.
ja das jammer maar wel begrijpelijk van de hotels.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey,

ikzelf heb die ervaring ook al enkele keren gehad dat hotels goedkoper (en rustiger) uitvallen dan Hostels.
Vorige week ben ik met een vriendin enkele dagen naar Firenze geweest en heb ik het internet afgespeurd. IN het hartje van de stad een promo gevonden in een rustig hotel 2+1 gratis. Kwam zelfs nog goedkoper uit dan in een hostel slaapzaal

groetjes ellen
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Klopt helemaal!! Heb net een tripje Engeland (Londen) geboekt met een vriendin. Een 2p kamer in een hostel kwamen we uit op €78 per kamer per nacht terwijl we in een YHA Hostel €48 per persoon per nacht kwijt waren geweest voor een 2p kamer. Zekers als je op boekingswebsites kijkt heb je nog weleens leuke kortingen, bijvoorbeeld als je 3 nachten blijft, hoef je maar voor 2 nachten te betalen. Kijk, toch fijn! Een aantal jaar geleden al backpackend door de Algarve een aantal keer voor €15-€20 pp in een prima hotel kunnen slapen. Joepie!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Rene

Bericht door Rene »

€48 per persoon per nacht vind ik nog best veel.
Zelf ga ik 11 mei naar Londen met mijn vader, daar betaal ik voor een 2p kamer per persoon per nacht €19 met ontbijt. En dat is in het Cromwell Crown hotel vlakbij Hyde Park. Alleen als ik dit zo lees ben ik benieuwd met hoeveel kakkerlakken ik het bed zal moeten delen :P
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

die €48 per persoon per nacht was dus in een HoSSStel. en jij gaat naar een hOOOtel. en ziedaar het bewijs dat dit dus soms goedkoper is!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Indeed, een 2p kamer in een hostel is dus bijna €100 per nacht, terwijl wij dus nu veeeel minder kwijt zijn per nacht in een hotel. Overigens vond ik het qua kwaliteit in Londense hotels wel de moeite om iets meer uit te geven... anders deel je je bed vaak toch met bugs...
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Seeker

Bericht door Seeker »

Nou ja dat wist ik persoonlijk allang, een hostel heeft voor mij in Thailand alleen geloont als ik toch alleen sliep in zo'n zaal met meerdere bedden, maar ik heb daar ook een hotel voor zelfde geld gehad wat ik betaald voor de zaal waar ik in sliep.

Als ik straks naar China ga zal ik via internet op voorhand hotels zoeken, want in China zijn er niet zoveel hostels geloof ik, en hotels zijn opzich niet zo duur, maar als ik alleen moet slapen zonder vrouwelijk schoon dan loont het zich opzich wel op naar optie guesthouse hostel te kijken anders echt niet.

Ik zelf kijk altijd op agoda.com maar googleen leert dat je door de wisselkoers toch hotel nog goedkoper kunt krijgen door dat agoda.com er nog even met de belasting op komt, terwijl die bij site van hotel zelf in begrepen zijn.
Plaats reactie