Australië in 3 maanden

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
xx.kiwi

Re: 3 Maanden Australie + 1 Maand Nieuw-Zeeland

Bericht door xx.kiwi »

Heey Sander,

Ik vertrek nu in febr. voor 3.5 maanden naar OZ en 3 weken Nieuw zeeland ong.
Ong. hetzelfde..
Ik heb wel wat tips evt.
Begin in Nieuw Zeeland! In januari is het er zomer! Als je er in april aankomt (vooral zuidereiland) wordt het wat aan de koude kant... Op die manier hoef je al niet warme/koude kleren mee te nemen ;)

Wij gaan wel iets langer dan 3 maanden OZ in.
Wij gaan op een toeristenvisum van 6 maanden,.. Je hebt 3 , 6 en 12 maanden...
Voor die van 6 maanden betalen we €65 p.p. Die van 3 maanden is goedkoper...
Kun je gewoon aanvragen een paar maanden/ weken van tevoren... Typ bij google in : visa australia
Of zie een ander forum voor de exacte site ;) Is ff zoeken en heel veel onzin invullen maar dan heb je hem ;)

Dat van die €3200 is idd alleen bij een workingholiday visum,...
Maar als toerist moet je wel weer een retourticket hebben zo ver als ik weer ;)
Geen idee of je het moet laten zien? Zie ik dan wel ;)
Als ik jou was, je gaat pas over een dik jaar! Ga hard werken, zet iedere maand flink wat aan de kant, en ga daar lekker reizen. Doe ik ook, je verdient daar minder voor harder werken! Dus lekker 4 maanden vakantie daar!

Verder denk goed na wat je wilt zien...
Wij doen:

febr. zuider eiland nieuw zeeland (3 weken auto )
maart adelaide - brisbane (30 dagen camper)
april/halverwege mei perth-darwin (+ evt. tour naar Uluru Rock/Alice Springs, 48 dagen camper) )
eind mei/juni cairns en omg. (3 weken auto)

Suc6 ermee!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hoi hoi,

Een toeristenvisum moet je van tevoren aanvragen voor Australie. Deze krijg je niet bij aankomst. Dit kun je via deze website doen http://www.immi.gov.au/
Deze is gratis en je krijg vaak de volgende werkdag antwoord met akkoord. Hier worden wat vragen gesteld over wat je komt doen en of je een strafblad hebt. LET op er zijn 2 soorten toeristenvisum 1 die gratis is en 1 die geld kost. Die geld kost heb je niet nodig.

Je hebt inderdaad voor Australie een bewijs nodig dat je binnen 3 maanden het land gaat verlaten.
Dit geld ook voor Nieuwe Zeeland dat bewijs dat je binnen 3 maanden het land verlaat.
Het toeristenvisum voor NZ krijg je gewoon bij aankomst. Ben net gisteren NZ ingereisd. Ze letten wel streng op het vliegticket dat je uitreist dus zorg dat je die bij de hand hebt.

groetjes van Moira
Linda1

3 maanden Australie vanaf begin jan

Bericht door Linda1 »

Ik ga volgende week 3 maanden reizen door Australie.

Ik vlieg naar Sydney en wil dan met de Greyhound bus of evt auto naar Cairns reizen (Ongeveer 8 weken)

Vliegen van:
Van Cairns naar Darwin vliegen. (Week Darwin en omgeving)
Van Darwin naar Alice Springs (Week Alice Springs)
Van Alice Springs naar Melbourne (week tot 2 weken Melbourne en omgeving)
Melbourne -Ams na ongeveer 3 maanden

Mijn vraag is:

1.Is dit een beetje realistisch qua tijd
2. Is dit gunstig qua weer. Ik ben niet vies van een spatje regen, ik las alleen wel dat het in de buurt van Darwin wel erg veel regent rond maart waardoor het moeilijker is Nationale Parken in die omgeving te bekijken zoals Kakadu. En dat is wel een beetje de reden dat ik naar Darin vlieg.

Alvast bedankt voor de moeite.
AnnaBee

Re: 3 maanden Australie vanaf begin jan

Bericht door AnnaBee »

In 8 weken van Sydney naar Cairns is lang hoor! Tenzij je daar natuurlijk wil gaan surfen en duiken etcetera, en een week op een plek wil blijven.

Vorige week was ik in Darwin en het is overduidelijk regenseizoen... helaas. In Kakadu NP zijn de grootste 'attracties' dicht, dus daar heb ik niet heen kunnen gaan. Ben wel naar Litchfield NP gegaan, wat eigenlijk hetzelfde is als Kakadu, alleen dan kleiner. De afstanden tot verschillende watervallen zijn niet zo groot. De eerste keer dat ik erheen ging had het veel geregend dus waren de wegen overstroomd, drie dagen later was alles weer droog, alsof er niets gebeurd was! Dus laat je goed informeren, bel Litchfield park of het tourist visitor centre in het nabij gelegen Batchelor om te vragen of het begaanbaar is. Sommige dingen zijn alleen met 4WD te bereiken.
Een week in Darwin vond ik zat, zoveel is er nou ook weer niet te beleven ;)

Ik neem aan dat je niet een week in Alice Springs zelf wilt blijven, maar naar de dingen in de omgeving. Om je een idee te geven: ik ben 1 dag naar King's Canyon geweest, 2 dagen in West McDonnell Ranges blijven kamperen, 2 dagen Uluru/Kata Tjuta, 1 dag Alice Springs zelf (was genoeg!).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Veel plezier op je reis!
rijk

Bericht door rijk »

Afgelopen vrijdag nog contact gehad met de ambassade/consulaat in Den Haag en je hebt GEEN uitreis bewijs nodig om australie binnen te komen (wel een visum natuurlijk) je kan wel gevraagd worden om aan te tonen dat je genoeg geld hebt op je rekening om een een ticket te kopen om australie uit te reizen.
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Hoi,
Bij onze vlucht naar Australie (afgelopen december) werd ons vluchtschema toch uitgebreid gecontroleerd op een vlucht het land uit. Aangezien we die inderdaad hadden (we hebben een wereldticket) weet ik natuurlijk niet wat ze doen als je geen ticket het land uit hebt!
Groetjes Iris
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ben net Australie ingereisd met een toeristenvisum en ja we werden gecontroleerd op ons bewijs dat we binnen 3 maanden het land verlaten.

gr van Moira
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

Ben het eens met xx.kiwi.

Begin in Nieuw Zeeland! In januari is het er zomer! Als je er in april aankomt (vooral zuidereiland) wordt het wat aan de koude kant... Op die manier hoef je al niet warme/koude kleren mee te nemen

Maar...

Wij begonnen in Australie en zijn daar 3 maanden geweest ´bigD'. Van december tot februari. Hartje zomer dus. Meestal rond de 35 graden bij de eastcoast tot 50 graden in de outback daarna zijn we naar New Zealand gegaan voor twee maanden. Maart-April. In april werd het al een stuk kouder en meer regen en geloof me New Zealand is prachtig maar nog mooier als het zonnetje schijnt.

Maar als je eerst naar New Zealand gaat schijnt het dat als je in australie komt dat het allemaal wat tegen valt. Wij hebben velen backpackers op onze route door australie gesproken die ook eerst naar New Zealand waren geweest en zeiden meestal dat ze het allemaal qwa natuur tegen vonden vallen. Zoals de Great Ocean Road. Voor ons was dat natuurlijk geweldig want wij vonden Australie al super dus laat staan wat ons nog stond te wachten.

Uiteindelijk vonden we beide landen geweldig! New Zeland is inderdaad qwa natuur schitterend. Overal waar je rijd is het prachtig en langs de kust lijkt elke weg op de Great Ocean Road. Maar Australie heeft mijn hart gestolen en in de planning staat dat we over vijf jaar weer naar Australie gaan voor de West Coast.

Maar als het mogelijk is zou ik jullie aanraden om jullie trip een maand vroeger te boeken. Straalt in beide landen het zonnetje voor je . VERGEET NIET ALS JE EEN AUTO GAAT HUREN OM AIRCO TE NEMEN! Als je meer vragen hebt over bijvoorbeeld een auto huren kan je altijd mailen naar dannydekoning@hotmail.com

Dit is een compilatie filmpje van de eastcoast van ons.

http://www.youtube.com/watch?v=ysb2OU4AWVo

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ysb2OU4AWVo[/youtube]
rijk

Bericht door rijk »

Hallo,

Net nog even contact op genomen met de Ambassade in Den Haag.

Bel 070 310 8200 dan vervolgens keuze 2 dan keuze 2 dan weer keuze 2 en als laatste keuze 3, je krijgt dan op een bandje te horen dat afreizen op een enkele ticket mogelijk is maar dat ze kunnen vragen naar een bankafschrift met genoeg geld erop.

Groet,

Rijk
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Oke kan zijn maar ik ben toch echt gecontroleerd. Maakt ook niet uit want ik heb ook een vliegticket van Darwin naar Bali op 24 mei. Ze hebben met dus nooit kunnen vragen of ik genoeg geld bij me had omdat ik het ingedekt had met en vliegticket.
Ik ben trouwens ook voor Nieuw Zeeland gecheckt en er werden veel mensen uit de rij gestuurd die geen bewijs hadden dat ze binnen 3 maanden het land weer zouden verlaten. We spraken een duits stel die alsnog een vliegtickets moesten gaan boeken.

Ik ben zelf van 10 december 2009 tot 8 maart 2010 in Nieuw Zeeland geweest en ik vond het vrij koud het hoogste wat we hebben gehad kwa temperatuur is 27 graden en dit was in Christchurch. Het was meestal tussen 20 en 25 graden.

gr van Moira
rijk

Bericht door rijk »

Hallo,

Blijft toch een gedoe wat nou wel en niet moet!

Wij ongeveer 4 maanden naar australie en hebben daarvoor een visum voor max 6 maanden aangevraagd en gekregen een ticket om verder te vleigen kopen we liever nu nog niet wan twe willen de flexibiliteit houden om bv 5 maanden te blijven.
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

Jullie willen daar niet gaan werken toch? Belangrijkste is dan om af te vragen wat wil je zo ie zo zien en doen?

Wij hebben namelijk de big d gedaan. Zijn begonnen in Sydney. Vanuit daar tot aan Cape tribulation gereden toen terug naar Cairns. Vanuit daar naar Darwin gevlogen. Daar weer een campervan gehuurd. Via litchfield en kakadu door de outback naar adelaide. Daar weer geswitched van campervan. Vanuit daar naar port lincoln (Shark cage dive) Toen weer terug naar adelaide en via de great ocean road terug naar Sydney. Hier hebben we drie maanden over gedaan en dat is ruim voldoende om op de meeste plaatsen zo'n drie tot vijf dagen te blijven.

Als je de westkust ook wil gaan doen dan moet je zeker bij elkaar op 5 maanden schatten.

Hou er trouwens wel rekening mee dat December-Januari het regenseizoen is. Wij hebben geluk gehad maar kwamen wel aan in een met regen overstroomd Cairns (was gelukkig de volgende dag weer allemaal weg). In litchfield was alles open maar in kakadu waren er vele wegen dicht omdat waneer het regenseizoen is de de krokodillen wel eens in je nek zouden kunnen gaan hijgen... :O
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik ben op dit moment in Cairns en het is een groot regenfestijn gelukkig word het vanaf 1 april weer wat minder. Dat is het einde van de regentijd. Verder zou ik dus gewoon voor Australie zorgen dat je genoeg geld bij je hebt en dat je dat kunt aantonen. Voor Nieuw Zeeland zou ik dus zorgen voor een retour of 2 keer enkele reis het land en het land uit. Dan is er niets aan de hand.

gr van Moira
Ico

Route Australie twee en halve maand

Bericht door Ico »

Vanaf eind mei zit ik waarschijnlijk twee en een halve maand in Australie. Is dit een realistische en leuke route in 2,5 maanden? Mis ik zo bijzondere dingen? En hoe lang denken jullie dat ik ongeveer over elk gedeelte doe? Of zet ik veel te hoog in?

- Ik land in Sydney
- Vanaf Sydney met bus langs Brisbane naar Cairns
- Binnenlands vlucht van Cairns naar Darwin
- Van Darwin naar Alice Springs (hoe weet ik nog niet)
- Van Alice Springs naar Adelaide en Melbourne (hoe weet ik nog niet)
- Vanaf Melbourne weer richting Amsterdam

Alvast bedankt voor de reacties!
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Route Australie twee en halve maand

Bericht door panky »

Dag Ico,

Jouw geplande route is in 2,5 maand goed te doen. De oostkust kan in 3 weken gedaan worden, wanneer je je beperkt tot de favoriete toeristische bestemmingen. (Fraser Island & Whitsundays) Zelf deed ik destijds 4 weken over om van Cairns naar Sydney te gaan omdat ik mijn vlucht moest halen. Ik verbleef toen 3 nachten in de grotere steden (Brisbane & Surfers Paradise) en bij de overige kleine plaatsen maar 1 of 2 nachten. Het was toen winter (periode mei - juni), dus daar was toch weinig te doen.

De route van Darwin naar Adelaide bestaat voornamelijk uit woestijn. Hier is relatief weinig te zien. Vrienden van mij hebben dit deel inclusief de toeristische plekken in 4 of 5 dagen gedaan. Dit was excl. Litchfield NP en Kakadu NP omdat zij dat al eerder hadden gedaan.

Vanuit Adelaide bestaan er 2 of 3 daagse tours naar Melbourne, inclusief de toeristische plekken.

Conclusie: Jouw route, inclusief de favoriete toeristische plekken, zou je (als je dat echt zou willen) in 4 weken kunnen doen. Je hebt dus nog ruim 1,5 maand om te verdelen over jouw verblijf in de steden, nationale parken of in de kleinere plaatsen langs de oostkust.

Succes met jouw voorbereidingen en veel plezier met je reis!
Plaats reactie