Reisroute Costa Rica
Re: Costa Rica, reisverslagen?
Gebrek aan tijd, we iets minder dan 3 maanden voor centraal-amerika. Costa Rica is veel duurder en een stuk toeristischer dan de andere landen en sprak ons daarom een stuk minder aan. En als ik zo mijn reisgids erbij pakte hadden ze de meeste dingen die ze daar hebben (beklimbare vulkanen, mooie stranden, jungle, canopy tours, vogels) ook in de andere landen.
Een vlucht naar Liberia (dicht bij de grens met Nicaragua) was een stuk goedkoper dan vliegen naar Nicaragua. We hadden nog wel plannen om een uitstapje te maken naar een national park in de buurt van Liberia maar dit is allemaal zo duur dat we het maar laten zitten. En dus maar gelijk naar Nicaragua gegaan.
Een vlucht naar Liberia (dicht bij de grens met Nicaragua) was een stuk goedkoper dan vliegen naar Nicaragua. We hadden nog wel plannen om een uitstapje te maken naar een national park in de buurt van Liberia maar dit is allemaal zo duur dat we het maar laten zitten. En dus maar gelijk naar Nicaragua gegaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ik was in Nicaragua en wilde ook naar Panama. Costa Rica was dus het 'noodzakelijk kwaad' dat daar tussenin lag. Dat ik er niet bleef hangen had dezelfde reden die Tikva al aangaf. Nica en Pana hebben hetzelfde natuurschoon en wildlife als CR maar dan met minder toeristen, goedkoper en een veel beter bewaarde cultuur.
amassakoul
Hoi Bolletjeom! Ik heb vorig jaar 6 weken in CR gezeten, waarvan ik er 5 Spaans geleerd heb. In de weekenden heb ik wel het e.e.a. gedaan en in de zesde week ook. Je kun het lezen op paulstapper.aroundtheglobe.nl. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik zal ze proberen te beantwoorden!
- bolletjeom
- Reisexpert
dank je wel Paul! Ik morgen je site eens lezen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Heej Rudi,
ik ben er ook een aantal weken geweest. In het voorjaar van 2008, paar weken voordat ik jou zag in Quito.
http://martijnishieren.waarbenjij.nu
Je kan me altijd spammen met vragen
ik ben er ook een aantal weken geweest. In het voorjaar van 2008, paar weken voordat ik jou zag in Quito.
http://martijnishieren.waarbenjij.nu
Je kan me altijd spammen met vragen

Heb je de mijne dan nog niet gelezen?
http://www.bjusterbaarlik.nl/website_co ... /index.htm
http://www.bjusterbaarlik.nl/website_co ... /index.htm
- bolletjeom
- Reisexpert
tuurlijk heb ik die van jullie al gelezen maaike 

Hi Rudi,
Ik ben in december 2008 naar CR afgereisd en heb ook wat reisverslagen bijgehouden op mijn weblog: http://carlaromberg.aroundtheglobe.nl (gearchiveerd). Het was ook oud & nieuw tijdens mijn verblijf en vuurwerk is daar geen gemeengoed.
Heb deze reis wel georganiseerd gedaan en ik vond het super!! Manuel Antonio was het minst leuk, te lang en te veel strand gezien gezien. Wel leuke salsa-avonden!
Sarapiqui vond ik echt onwijs gaaf en heb daar gelogeerd in een lodge midden in de rimboe. Daar werd ik gewekt door brulapen, wat een geluid. Alleen erg jammer wel dat daar na mijn verblijf een aardbeving is geweest, dus ben wel benieuwd hoe het er daar nu uitziet.
Veel plezier in CR!
Gr. Carla
Ik ben in december 2008 naar CR afgereisd en heb ook wat reisverslagen bijgehouden op mijn weblog: http://carlaromberg.aroundtheglobe.nl (gearchiveerd). Het was ook oud & nieuw tijdens mijn verblijf en vuurwerk is daar geen gemeengoed.
Heb deze reis wel georganiseerd gedaan en ik vond het super!! Manuel Antonio was het minst leuk, te lang en te veel strand gezien gezien. Wel leuke salsa-avonden!
Sarapiqui vond ik echt onwijs gaaf en heb daar gelogeerd in een lodge midden in de rimboe. Daar werd ik gewekt door brulapen, wat een geluid. Alleen erg jammer wel dat daar na mijn verblijf een aardbeving is geweest, dus ben wel benieuwd hoe het er daar nu uitziet.
Veel plezier in CR!
Gr. Carla
Ik ben in maart 2007 1 maand geweest en sept 2007- sept 2008 1 jaar ( ook Panama, en Nicaragua) ....
Vraag maar raak,. ik heb (bijna) alles gezien, van de toeristische shitty plekken (manuel Antonio, Playa Tamarindo, Monteverde) tot leuke afgelegen plekken ( met daar zelfs Nederlanders
) , maar lekker vertoeven met de Locals !
Ik kan je vertellen waar ik ben geweest ?
laat het maar weten !
Vraag maar raak,. ik heb (bijna) alles gezien, van de toeristische shitty plekken (manuel Antonio, Playa Tamarindo, Monteverde) tot leuke afgelegen plekken ( met daar zelfs Nederlanders

Ik kan je vertellen waar ik ben geweest ?
laat het maar weten !
- bolletjeom
- Reisexpert
ik weet op dit moment niet zeker of Costa Rica doorgaat. Zodra ik weet of ik me verder in moet lezen laat ik wat van me horen.
alvast bedankt in ieder geval!
- LadyHeather
- Reisexpert
Hey, ik keek even op je blog. Ik vroeg me af of je iets kunt vertellen over de taalschool waar jij hebt gezeten.. Welke school was het precies? Hoe duur was het? Waarom had je voor deze school gekozen? Zou je deze school aanraden? Ik ben wel nieuwschierigPaolovic schreef:Hoi Bolletjeom! Ik heb vorig jaar 6 weken in CR gezeten, waarvan ik er 5 Spaans geleerd heb. In de weekenden heb ik wel het e.e.a. gedaan en in de zesde week ook. Je kun het lezen op paulstapper.aroundtheglobe.nl. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik zal ze proberen te beantwoorden!

Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ec ... si497.html
effe snel, heb nu verder geen tijd. lees dat eens en als je dan nog wat wilt weten danhoor ik het wel
effe snel, heb nu verder geen tijd. lees dat eens en als je dan nog wat wilt weten danhoor ik het wel
- LadyHeather
- Reisexpert
Bedankt voor je reactie! ik heb de link meteen even gelezen, ziet er heel interessant uit! maar ik bedoelde in mijn vorige berichtje eigenlijk de school waar Paul Stapper het (ook in zijn reisverslag op paulstapper.aroundtheglobe.nl) over heeft in Costa Ricabolletjeom schreef:https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ec ... si497.html

Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
zojuist bevestigd gekregen dat de eerste reis in iedergeval niet door gaatik weet op dit moment niet zeker of Costa Rica doorgaat. Zodra ik weet of ik me verder in moet lezen laat ik wat van me horen.

Echt balen! nu blijven duimen dat de tweede wel doorgaat. Ik wil naar Costa Rica!!
Heel Februari Costa Rica??
Ben van plan om de hele maand februari te gaan backpacken in Costa Rica, dit word de eerste keer alleen backpacken voor mij maar begin nu te twijfelen of dit niet te lang is voor alleen Costa Rica, misschien nog een land eraan vast plakken??
Zijn er mensen in februari in CR geweest niet te druk of wel te doen, wat zijn dingen de dingen die ik echt moet zien die niet op internet etc staan
Retour Amsterdam San Jose boeken of juist terug vliegen vanuit andere stad, land?
Is het goed betaalbaar of wel wat een de duurdere kant, lees verhalen dat je met USD40,-- per dag makkelijk moet kunnen rondkomen maar lees ook weer dat het duurder is dan dat.
Met andere woorden zoek wat goede tips
Dank je!!!
Zijn er mensen in februari in CR geweest niet te druk of wel te doen, wat zijn dingen de dingen die ik echt moet zien die niet op internet etc staan

Retour Amsterdam San Jose boeken of juist terug vliegen vanuit andere stad, land?
Is het goed betaalbaar of wel wat een de duurdere kant, lees verhalen dat je met USD40,-- per dag makkelijk moet kunnen rondkomen maar lees ook weer dat het duurder is dan dat.
Met andere woorden zoek wat goede tips

Dank je!!!