Rugzak!

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bergschoenen doe je aan, niet in je tas :twisted:

maareh Rudi, een hele goede reis! heel veel plezier en schrijf maar weer een lading leuke verhalen. en natuurlijk willen de bescheiden achterblijvers ook foto's zien :D

groet,

jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bergschoenen doe je aan, niet in je tas
dat zegt iedereen altijd maar dat vind ik zo'n "bullshit" .
hoezo, trek je ze aan??? ze moeten toch gewoon ook nog in je tas passen op al die dagen dat je ze niet aanhoeft maar wel met rugzak en al van stadje naar stadje sjouwt.

Iedereen roept altijd dat je de zware en dikke spullen aan moet trekken.
Hoezo????
Zodat je tas dicht kan op de dag van vetrek??
en wat doe je dan tijdens de reis?? de spullen aanhouden ook al is het 40 graden want anders kan je tas niet dicht?
Of zodat je tas geen overgewicht heeft???
Dan ben je sowieso al niet goed bezig.
Ooit moeten die zware en dikke spullen namelijk toch in die tas. kan je maar beter voor vertrek kijken of dat past.

of zie ik het nu weer helemaal verkeerd???

(jenny weet dat dit niet persoonlijk bedoeld is...toch?)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

ja, ik geef je helemaal gelijk, de enige reizen waar zo iets voor geld zijn relatief korte reizen waarbij je alleen handbagage mee wil nemen. Zo kom ik net uit Londen terug en voor vier nachten is het naar mijn mening overbodig om de grote MacPac tevoorschijn te toveren, dus van de kleren die je meeneemt trek je de dikkere aan en de lichtere gaan in de handbagage. Maar voor een lange reis lijkt het me niet wijs om de tas vol te pakken en er vervolgens achter te komen dat die dikke wollen trui te warm is maar echt niet in de tas past...

overigens kunnen ze op Gatwick een voorbeeld nemen aan aan de relaxte sfeer en goede klantvriendelijke begeleiding op Schiphol. Je wordt na het inchecken als vee bij elkaar gedreven richting de veiligheidspoortjes en ze hebben een leuke regel ingevoerd dat je maar 1 stuk handbagage mag hebben... dus niet een aparte fototas voor de spiegelreflex... ben blij dat mijn trouwe samsonite een behoorlijk verstel vermogen heeft en het zag er niet uit maar technisch gezien had ik na behoorlijk wat persen en doen 1 tas. Compleet overdreven veiligheidsonzin...
vennegoor

Bericht door vennegoor »

Heb vorige week de macpac Glissade gekocht. Nu in de aanbieding bij Bever (25% korting) van 279,90 voor 209,93.

Ik koop er geen flightbag bij. Ik ga namelijk eerst naar Thailand en daar zijn ze vast veel goedkoper :lol: Oja en voor die eerste vlucht laat ik mn rugzak gratis sealen bij Seal & Go. Op vertoon van je CZ zorgpas kun je nu 1 stuk bagage gratis laten sealen :P (zie http://www.cz.nl/aanbiedingen
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb een Jack Wolfskin Agadir van zo'n 70 liter (denk ik). Deze is nog met 15 liter uit te breiden als dat nodig is of te verkleinen tot zo'n 60 liter. Wat dat betreft een zeer handige rugzak die zowel groot als klein gemaakt kan worden.

Toen ik de backpack kocht hadden ze nog geen geintegreerde regenhoes e.d. maar dat is toch wel erg handig zie ik bij sommige nieuwe rugzakken op zit moment.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb bij bever een flightbag die ook als regenhoes dienst kan doen. Ik heb hem vandag gebruikt en het lijkt ideaal
hij was ook niet zo heel duur 18 euro meen ik.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

vennegoor schreef:Heb vorige week de macpac Glissade gekocht. Nu in de aanbieding bij Bever (25% korting) van 279,90 voor 209,93.

Ik koop er geen flightbag bij. Ik ga namelijk eerst naar Thailand en daar zijn ze vast veel goedkoper :lol: Oja en voor die eerste vlucht laat ik mn rugzak gratis sealen bij Seal & Go. Op vertoon van je CZ zorgpas kun je nu 1 stuk bagage gratis laten sealen :P (zie http://www.cz.nl/aanbiedingen
goeie keus! :) erg fijne tas. Ik heb er de RadicalDesign regen en reishoes bij gekocht. Het is een regenhoes en flightbag ineen die goed stevig is, waterdicht is en op slot kan. Daarnaast kun je hem ook om de tas doen terwijl je zelf de tas aanhebt (alleen de schouder en heupband komen er dan uit) zodat de tas goed droog blijft ook als je er mee loopt.

alleen kost wel 35 euro... :(
TravelMe
Reiziger

Bericht door TravelMe »

Nou ben benieuwd of alles gaat passen bij mij, maar zo ver is het nog niet en ik heb altijd mn 55L nog ;)
Oh en het was trouwens een 36L ipv 34L :o Maar das ook nie echt een groot verschil he :lol:
bolletjeom
Reisexpert

Het is een regenhoes en flightbag ineen die goed stevig is, waterdicht is en op slot kan. Daarnaast kun je hem ook om de tas doen terwijl je zelf de tas aanhebt (alleen de schouder en heupband komen er dan uit) zodat de tas goed droog blijft ook als je er mee loopt.
juist! zo'n ding heb ik dus ook en onder de 20 euro bij BEVER!!

waarom is je tas op het vliegveld altijd zwaarder dan thuis?
Daar ga ik altijd 2 keer op de weegschaal staan. 1 keer met en 1 keer zonder rugzak. Dan doe ik wat rekenwerk ......en op het vliegeveld is het altijd 1 a 1,5 kilo meer
Wat heb ik nu op mijn rug? de 15 kilo van thuis of de 16,5 van schiphol???? :roll:
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bolletjeom schreef: juist! zo'n ding heb ik dus ook en onder de 20 euro bij BEVER!!
Welk merk en type heb je dan? Ik dacht ook dat ze 20 euro waren maar laatst wilde ik een nieuwe voor mijn vriendin halen en de goedkoopste die ik kon vinden was 34,00 de Radical Design undercover
bolletjeom
Reisexpert

huismerk van Bever zwerfsport

groeten uit NY 8)
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Ik had altijd een simpele rugzak van 50L, daar kreeg ik altijd alles in. Zelfs met surfpak als het moest!
Nu voor mijn wereldreis een 50+10 liter aangeschaft, van Deuter. Die heeft ook een regenhoes en wat meer extra vakken dan mijn oude had. En hij zit lekker op mijn rug en heupen. Is er eentje speciaal voor vrouwen, moet zeggen dat ik het verschil wel merk!
Daarbij nog een McKinley 22L dagrugzak. Superding!! Erg comfortabel en ook met regenhoes, en ook nog een extra netjes voor natte handdoek ofzo.
Als Flightbag heb ik een soort zak die ook gebruikt wordt om puin of stenen mee te vervoeren (tja, hoe omschrijf ik dat?!) Die kun je ook bij de gamma kopen voor een euro of 2!! Superstevig! (en helaas wel wat groter en zwaarder waarschijnlijk, maar ja)

En Rudi, ik denk dat je 15 kilo hebt, geen 16.5. Das vast een trukje van Schiphol om weer geld te kunnen troggelen bij mensen die tegen het limit zitten! Veel plezier in NY!
Broaden your minds
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb een 65 L (eigenlijk 55+ 10L als afritsbaar dagrugzakje).
Ik pak juist altijd wel mijn bergschoenen boeken en zooi in om te kijken of alles past.. En als je ze dan aan hebt heb je tenminste nog wat ruimte in je rugzak..

Die vacuum zakken zijn trouwens wel superhandig voor kleding.. niet alleen omdat het dan kleiner is maar dan is mijn tas ook een beetje opgeruimd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Carla
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Carla »

hoi hoi,

ben van plan om binnenkort een 65 liter aan te schaffen, omdat ik er een jaar mee moet kunnen rondhobbelen. Onderweg wil ik spullen kunnen kopen en meenemen. Verder leek het mij erg handig om een regenhoes / flightbag geà¯ntegreerd in de backpack te nemen...

Erg belangrijk voor mij is de steun voor mijn rug, dus ik ga nog even goed op zoek. In ieder geval leuk om de ervaringen van anderen alvast te zien.

Wat schoenen betreft wil ik het liefste een paar kopen die zo mulitfunctioneel is als maar mogelijk is!

gr. Carla
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Erg belangrijk voor mij is de steun voor mijn rug, dus ik ga nog even goed op zoek. In ieder geval leuk om de ervaringen van anderen alvast te zien.
Carla, ik kan je aanraden om ook eens bij Deuter.com te kijken. Ik heb echt baat bij hun SL (slimline) speciaal voor vrouwen. Mijn rug is ook niet de sterkste en mijn rugzak (aircontact 50+10L) is echt super. Voor mij dan.
De rugzakken hebben alles wat je wil, intergreerde regenhoes, stevige heup/rugconstructie en sommige modellen hebben ook een rits voor makkelijker toegang tot hoofdvak! (heb ik helaas niet...)
Ze zijn in duitsland goedkoper en er is een groter aanbod als in Nederland, dus als je de kans hebt, moet je vooral naar een intersport in Duitsland gaan. Ik ben zelf in Aken geweest, daar hebben ze me toen goed geholpen!

Succes en neem vooral je tijd om er een uit te zoeken die bij je past!
Broaden your minds
Plaats reactie