De waarheid over bagagegewicht

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

De waarheid over bagagegewicht

Bericht door bolletjeom »

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe weegschaal gekocht. Voordat ik naar de luchthaven ga weeg ik altijd mezelf met en zonder rugzak en op die manier reken in uit hoeveel bagage ik bij me heb.

3 weken geleden deed ik dat ook en had ik 16 kilo bij me. Op Schiphol gaf hun weegschaal 19 kilo aan. Dus ik vraag me hardop af hoe dat toch mogelijk is. En toen zei het meisje iets wat ze misschien beter niet had kunnen vertellen.

Ja, dat kan kloppen. Er komt altijd 3 kilo bij op. Dan lijkt het alsof we heel coulant zijn met het overgewicht

0_0
weten we dat ook weer.......
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Re: De waarheid over bagagegewicht

Bericht door Marije »

Schandalig!!!

Ik heb geen ervaring met overgewicht, dus hoe werkt dat precies? Want als je dan per kilo moet betalen, betaal je dus elke keer 3 kilo te veel.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, zolang ze drie kilo consequent ook toestaan en alleen het meerdere in rekening brengen is er nog weinig aan de hand, en lijken ze inderdaad heel coulant. Maar het is en blijft een smerig spelletje.

Je zou dit eens bij Kassa of Radar moeten melden, lijkt me echt iets voor hun om dat uit te zoeken.
bolletjeom
Reisexpert

je gaat dus pas betalen als je meer dan 23 kilo bij je hebt. Je mag maar 20 kilo mee dus denk je: dat is aardig. Ze laten je 3 kilo gratis mee nemen. ....niet dus!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

nou dit geld bij vliegmaatschappijen als wizzair niet 15 kilo = 15 kilo en als je er boven zit moet je of bijbetalen of spullen achterlaten/ in je handbagage doen.. en als ze dan al 3 kilo te veel rekenen plus nog eens het gewicht van je koffer dan kan je net zo goed niets meer mee nemen..
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

mmm zou hier de volgende x op letten als ik vlieg, weeg mijn tas ook altijd als ik vlieg. maar zo ver ik mij kan heugen was mijn tas niet 3kg zwaarder de laatste x dat ik van schiphol vloog.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Bij Ryanair ook niet. Had thuis 8,8 kilo en bij hun opeens 9.2.
Ook bij andere maatschappijen heb ik nooit gemerkt dat ik minder kilo had als thuis.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

minder kilo's??? nee , dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Ik heb wel eens meegemaakt dat we op de eerste vlucht keurig onder de 15 kilo zaten en de vlucht erna moesten we betalen voor 2 kilo overgewicht. We hadden niet eens in de tas gezeten, hij kwam zo van een andere bagageband.

Ik had terug uit Cuba overigens gewoon 16 kilo wat kan kloppen want ik heb precies even veel mee terug genomen als mee heen.
xschippe
Contacteer:

Bericht door xschippe »

Beste mensen,

FF een paar kritische noten;

- is een thuis weegschaal van een paar tientjes ge-ijkt?? Lijkt mij van niet...(die digitale van mij geeft altijd bij herhaalde weging een verschil - OK niet van 3 kilo maar toch)
- lijkt me lastig om precies stil te staan met een zware rugzak op (wat wel nodig is voor een precieze weging).
- lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat alle weegschalen, van iedere airline, bij iedere check in balie, hetzelfde aangeven...

Dus inderdaad het gewicht van je bagage wisselt nogal, maar het is dan ook praktisch ondoenlijk om alle weegschalen op alle vliegvelden ter wereld hetzelfde af te stellen. Zelfs de standaard kilo in Parijs weegt niet hetzelfde meer als een eeuw geleden ;-)

Ik ben nu al 3 maanden op reis en m'n rugzak bevat steeds ongeveer hetzelfde. Toch verschilt het gewicht telkens bij het inchecken, in een range van een kilo of 3-4. Ik wijd dat aan bovenstaande.

Niet echt iets om je over te verbazen dus - je hebt nu eenmaal te maken met een onnauwkeurigheidsmarge. Alleen het punt dat de airlines daar dan dus ook soepel met een kleine afwijking moeten omgaan, snijdt wel hout!
Lees meer over mijn reis op http://schippers.aroundtheglobe.nl
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Daar verbaas ik mij echt over! Het is wel een slimme aanpak van hen. Het hangt ook van vliegtuigmaatschappij af denk ik...
Reizen maakt je rijk.
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Zou het verschillen per balie/maatschappij dan ofzo? Vorig jaar 2 keer vanaf schiphol gevlogen, en beide keren zat er zeker geen 3kg verschil tussen wat ik thuis had gewogen en wat schiphol aangaf (en dat merk je wel als je maar 11-12kg meeneemt).
Plaats reactie