Beste mensen,
FF een paar kritische noten;
- is een thuis weegschaal van een paar tientjes ge-ijkt?? Lijkt mij van niet...(die digitale van mij geeft altijd bij herhaalde weging een verschil - OK niet van 3 kilo maar toch)
- lijkt me lastig om precies stil te staan met een zware rugzak op (wat wel nodig is voor een precieze weging).
- lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat alle weegschalen, van iedere airline, bij iedere check in balie, hetzelfde aangeven...
Dus inderdaad het gewicht van je bagage wisselt nogal, maar het is dan ook praktisch ondoenlijk om alle weegschalen op alle vliegvelden ter wereld hetzelfde af te stellen. Zelfs de standaard kilo in Parijs weegt niet hetzelfde meer als een eeuw geleden
Ik ben nu al 3 maanden op reis en m'n rugzak bevat steeds ongeveer hetzelfde. Toch verschilt het gewicht telkens bij het inchecken, in een range van een kilo of 3-4. Ik wijd dat aan bovenstaande.
Niet echt iets om je over te verbazen dus - je hebt nu eenmaal te maken met een onnauwkeurigheidsmarge. Alleen het punt dat de airlines daar dan dus ook soepel met een kleine afwijking moeten omgaan, snijdt wel hout!