Emigratiebeurs, de moeite waard?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Emigratiebeurs, de moeite waard?

Bericht door Rick »

Geert26 schreef:Mee eens!

Grappig trouwens het verschil trouwens tussen een gesprek met een medewerker van een visabureau en een medewerker van een overheidsorgaan. De eerste deed alsof de procedures een stuk ingewikkelder waren, logisch want zij verdienen aan je.

Nog even geinformeerd bij wat stands mbt emigratie naar N-Zeeland en Australie. Krijg wel t idee dat het steeds lastiger wordt je definitief daar te vestigen als je niet in de beroepentabellen voorkomt. Tenzij een werkgever zich echt hard voor je maakt.
In bepaalde Zweedse regio's is het een stuk makkelijker, daar staan ze echt om mensen te springen kreeg ik de indruk. Werd door het personeel van de stands ook fanatiek aangesproken.
Heb je toevallig ook een presentatie bijgewoond? :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Geert26 schreef:
evanerp schreef:@geert jammer dat we elkaar zijn misgelopen :)
ja, je had gisteren zeker een andere outfit aan dan op je profielfoto :)
Ik was er vandaag, maar wat mijn outfit betreft zo loop ik er altijd bij, zat van de week nog in de trein naar den bosch, heb je vast wel gezien of gehoord op het nieuws :)
Geert26 schreef:Mijn beeld is eigenlijk overeind gebleven, voorkeur is Australie (omgeving Brisbane of South Australia) en als goede runner-up N-Zeeland . Waar zou jij heen willen emigreren of toch liever in Nederland blijven?
Ik ben zelf naar de beurs gegaan voor Around the Globe, heb zelf geen plannen om te emigreren. Er zijn best veel beroepen waarin ze nog mensen zoeken, volgens mij als je met zo'n beroep en 5 jaar werkervaring de test op de website doet of je er voor in aanmerking komt heb je al bijna al je punten bij elkaar. Heb ik destijds eens een keer bekeken en toen kwam ik best dicht in de buurt van de benodigde punten.

Brisbane is best een mooie omgeving, al weet ik niet of ik er zou willen wonen. Misschien dan liever in Melbourne al is het daar wel weer minder warm :) De west-kust helaas nooit geweest. Ik denk dat Nieuw Zeeland mooier is om naar toe te gaan om vakantie te vieren. Voor veel dingen is het te afgelegen (voor mij), maar de natuur is geweldig.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

welke beroepen zoeken ze waar? en een website waar je kunt kijken of ze je willen??
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ze hebben het over Australië en ze bedoelen de onderstaande lijst. :)
Bijlagen
1121i.pdf
(123.72 KiB) 47 keer gedownload
Geert26

Bericht door Geert26 »

Heb je toevallig ook een presentatie bijgewoond? :)

ja 1 van N-Zeeland, op zich interessant, maar wel redelijk algemeen verhaal.

Ik was er vandaag, maar wat mijn outfit betreft zo loop ik er altijd bij, zat van de week nog in de trein naar den bosch, heb je vast wel gezien of gehoord op het nieuws :)

Haha ja, wist niet dat je al 43 bent! Enne... je bent ontsnapt _O- ?

http://www.omroepbrabant.nl/?news/13186 ... itten.aspx
Plaats reactie