Emigratiebeurs, de moeite waard?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Geert26

Emigratiebeurs, de moeite waard?

Bericht door Geert26 »

Op 13 en 14 februari 2010 vindt de 14e internationale EmigratieBeurs plaats in Expo Houten Exhibition Centre te Houten - Utrecht. Deze beurs is het enige internationale evenement voor wie voor korte of langere tijd naar het buitenland wil vertrekken - nu of in de toekomst - om welke reden dan ook.

Iemand naar één van de vorige edities geweest? Wil graag weten of het de moeite waard is om te gaan. Voegt het wat toe?
Erik
Site Admin

Re: Emigratiebeurs, de moeite waard?

Bericht door Erik »

Nee nog nooit naar toegeweest, ben ook wel benieuwd wat het precies inhoud.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Hmm klinkt interessant, misschien moet ik maar eens een dagje er naar toe gaan. :)
Geert26

Bericht door Geert26 »

In ieder geval besloten heen te gaan, kaarten aan de deur zijn 15 euro, maar als je ze vooraf via internet bestelt een tientje :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb even op de site gekeken en misschien dat ik ook even ga kijken.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ben benieuwd, wordt een beetje lastig voor mij om te komen!!! volgens mij moet ik volgend jaar mijn reizen eens om alle beurzen en meetingen heen plannen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het lijkt me ook wel boeiend. maar ik wacht nog even tot ik gerichtere plannen heb. ik denk dat het bezoeken alleen maar nut heeft als je ook echt op het punt staat om permanent te vertrekken.

Willen de mensen die gaan hier komen vertellen hoe het was???
Of het de moeite waard is en wat voor info je daar allemaal kunt krijgen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Gewoon gaan, het is ook een oriëntatie. Je hoeft niks beslissen. ;)
bolletjeom
Reisexpert

als het gratis was EN ik tijd had dan had ik dat zeker gedaan.
Ik blijf het een vreemd concept vinden (net als de vakantiebeurs) dat ik geld moet betalen om langs bedrijven te wandelen die reclame aan het maken zijn 8-)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Wat is dat nu weer voorn instelling? Ik dacht mooi onze forummama een keer in het echt te mogen aanschouwen, is ze weer eens knipbewust bezig. ;(
bolletjeom
Reisexpert

als je mij in het echt wil aanschouwen moet je naar de ontmoetingsdag in april komen ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zojuist naar de Emigratiebeurs geweest in Houten. Ik moet zeggen dat ik verbaasd was over de beurs. Ik had namelijk geen idee hoe groot het zou zijn en hoeveel bedrijven aanwezig zouden zijn. (al kun je dat natuurlijk wel op de site vinden maar dat zegt meestal niet zo veel vind ik).

Er was behoorlijk wat informatie te vinden wanneer je serieuze plannen hebt om naar het buitenland te gaan om te verhuizen, studeren of te werken. Veel verhuisbedrijven, visa diensten, ambassades (van o.a australie en nieuw zeeland) aanwezig op de beurs.

Ook was er een aparte hoek voor Scandinavië waar denemarken en noorwegen vragen gesteld konden worden. De beurs bestond uit 4 halen (die in totaal ongeveer zo groot zijn als de helft van een hal van de vakantiebeurs) met stands. De prijs was 15,- (wat ik aan de hoge kant vond voor wat je krijgt). Wat ik opvallend vond was dat de mensen op de beurs veel betere antwoorden gaven en meer betrokkken waren dan op de vakantiebeurs. De mensen die ik gesproken heb gingen vaak ook zelf over de materie die ze behandelden.

Al met al vind ik dat als je plannen hebt om naar het buitenland te gaan met concrete vragen het een nuttige beurs is.
Geert26

Bericht door Geert26 »

evanerp schreef:Al met al vind ik dat als je plannen hebt om naar het buitenland te gaan met concrete vragen het een nuttige beurs is.
Mee eens!

Grappig trouwens het verschil trouwens tussen een gesprek met een medewerker van een visabureau en een medewerker van een overheidsorgaan. De eerste deed alsof de procedures een stuk ingewikkelder waren, logisch want zij verdienen aan je.

Nog even geinformeerd bij wat stands mbt emigratie naar N-Zeeland en Australie. Krijg wel t idee dat het steeds lastiger wordt je definitief daar te vestigen als je niet in de beroepentabellen voorkomt. Tenzij een werkgever zich echt hard voor je maakt.
In bepaalde Zweedse regio's is het een stuk makkelijker, daar staan ze echt om mensen te springen kreeg ik de indruk. Werd door het personeel van de stands ook fanatiek aangesproken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@geert jammer dat we elkaar zijn misgelopen :)
Heb je nu een beter idee of en waar je naar toe zou willen?
Geert26

Bericht door Geert26 »

evanerp schreef:@geert jammer dat we elkaar zijn misgelopen :)

ja, je had gisteren zeker een andere outfit aan dan op je profielfoto :)
Geert26 schreef:Heb je nu een beter idee of en waar je naar toe zou willen?
Mijn beeld is eigenlijk overeind gebleven, voorkeur is Australie (omgeving Brisbane of South Australia) en als goede runner-up N-Zeeland . Waar zou jij heen willen emigreren of toch liever in Nederland blijven?
Plaats reactie