beestjes.....

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
syllmusic

beestjes.....

Bericht door syllmusic »

hallo! wij gaan bijna naar bali.
wat voor (on)gedierte gaan we daar treffen??
en dan vooral snachts in de hotelkamer?
alvast bedankt. :)
Jenny
Reisexpert

Re: beestjes.....

Bericht door Jenny »

muggen.

en misschien een enkele keer een (ongevaarlijke) spin.

vaak zitten er cicak (tsjitsjak, een soort gekko/muurhagedissen) op de muren, ook IN je kamer. gewoon laten zitten, deze kleine beestjes zullen jou geen kwaad doen - al maken ze wel geluid, maar ze eten wel heel veel muggen en andere insekten op.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Kleine schorpioenen tref je er ook aan. Toevallig of niet telkens op de badkamer.
Gewoon opnemen (niet met de blote hand) en buiten zetten.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

damn, ik heb nooit een schorpioen gehad. leuk voor een close-up foto!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ik heb ook wel s een schorpioen in mn bed gehad (in laos dan). ik aan de eigenaar vragen of hij wist wat voor soort schorpioen t was, interessant denk ik, pakt ie gelijk een machete en hakt m aan stukjes..hmm

ik heb ook een vraag over beestjes. ik ga juli/augustus naar indonesië en wil graag beestjes zien. natuurlijk zijn orangutans en komododragons leuk maar ik ben vooral gek op t kleine rare spul (vreemde insecten, kikkers, hagedisssen, spookdiertjes etc). iemand een tip waar ik een goeie kans heb om rare, mooie beestjes te zien??
ik zit zelf nu te kijken naar gunung leusser op sumatra en lore lindu en tangkoko op sulawesi. en misschien ga ik wel duiken in de lembeh strait, dat zal wel helemaal fantastisch zijn.
hoor t graag!
amassakoul
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb spookdiertjes gezien in het Tangkoko Batuagus park bij Manado (noorden van Sulawesi dus).
Je hebt er wel een gids voor nodig, maar die wijst je ook meteen de vogelspinnen aan. Een sterke zaklantaarn is aangeraden aangezien het nachtdieren zijn. Tevens helpt het met het scherpstellen van je camera en heb je wat belichting, want flashlicht is af te raden. Statief kan dus een pluspunt zijn want ze zitten toch heel stil.
Tevens kwam ik daar op de binnenkoer van mijn guesthouse een giftige reuzenduizendpoot tegen. De lokals hadden hem echter al gedood voordat ik mijn camera kon bovenhalen :(
Andere insekten vindt je vaak in vlindertuinen, gewoon in de tuin van je guesthouse of bij zoetwater. En als je even veel geluk hebt als ik, vliegt er spontaan een dikke kever in je soep :9
Voor kikkers, padden en hagedissen kan je op het geluid afgaan. De Tokeh maakt bvb een karakterestiek geluid (zelfde klank als zijn naam). Ik vond er eentje achter een schilderij van mijn bungalow op Bali. Afblijven is de boodschap, want het zijn echte bijters! Kleine gekko's kan je gerust in je vinger laten bijten, die blijven dan lekker hangen en het doet geen pijn. Je vindt ze vooral rond lampen 's avonds.
En als je heel voorzichtig bent, kan je wel eens op een verrassing stuiten als je stenen omdraait. Héééél voorzichtig ....

ps: mijn avatar is een libel die ik 'schoot' in de botanische tuin van Bogor.
Laatst gewijzigd door kohraya op 09 feb 2010 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ook nog nooit een schorpioen in mijn kamer gehad. gelukkig maar want ik zie ze liever ergens anders.
Gekko's/tjsiktjsaks zijn mijn vrienden!! ze eten muggen en ik vind ze leuk om te zien. Ik begroet ze ook altijd vrolijk als ik in een kamer kom en er zit er eentje. Het is bijna zo erg dat ik, wanneer ik kamers aan het vergelijken ben, de kamer met Gekko eerder neem. Scheelt me misschien een paar muggenbulten.

spinnen heb ik eigenlijk weinig gezien in Indonesië en kakkerlakken ook nauwelijks. Alleen in de erge basic accommodaties.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie