Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar even voor de zekerheid.
Ben een ticket aan het boeken (Singapore-Bali) bij Air Asia. Nu vragen ze om mijn paspoort nummer.
Bedoelen ze nu mijn sofinummer, of het nummer op de sticker op het paspoort?
Dat is het nummer dat volgens mij met NL begint en op de pagina staat met je foto. In het oude paspoort staat het ook heel licht gedrukt op iedere andere pagina.
Heb eens bij onze paspoorten gekeken (je wordt toch nieuwsgierig)
Het kan nog anders..........
Ik heb 2 letters (NM), dan 3 cijfers, dan weer 3 letters en dan 1 cijfer.
Manlief begint maar liefst met 4 letters (NPKJ), dan 2 cijfers, dan 1 letter en dan weer 2 cijfers.
En de cijfer-/lettercode staat op elke pagina geperforeerd.
Bovenstaande geldt voor onze nieuwe paspoorten.
De oude heb ik er ook nog even bijgepakt:
2 letters (NG) en dan 7 cijfers.
Cijfer-/lettercode staat ook op elke pagina geperforeerd.
Zowel oud als nieuw beginnen met een hoofdletter N gevolgd door willekeurige letters van het alf.
Zowel oud als nieuw beginnen met een hoofdletter N gevolgd door willekeurige letters van het alf
puur toeval denk ik. Mijn paspoortnummer is BV98L1......
Is dat gewoon een standaard paspoort, gewoon in Nederland afgegeven? Niet eentje met extra visumpagina's of zo? Want anders vind ik het toch Bijzonder hoe vaak de N voorkomt, dat kan haast geen toeval zijn.