Hallo,
Waarschijnlijk zit ik volgend jaar in Juni in Estland. Aangezien je dan dichter bij Rusland zit dan hier in NL dacht ik dat het wel een interessant plan is om vanuit Estland naar St. Peterburg te rijden, vanaf daar naar boven naar Murmansk en daar dan de grens over met Noorwegen. Maar is dit haalbaar??
Heeft iemand ervaring met dit verlaten gebied ten noorden van St. Petersburg, hoe zijn de wegen? Hoe (on)veilig is het (zowel qua mensen die je tegenkomt als de wildlife daar)? Kan ik als Europeaan zonder problemen van Rusland de grens over naar Noorwegen (of anders Finland)??
Antwoorden, tips etc. zijn van harte welkom.
Alvast bedankt,
Matthijs
Tallin-St.Petersburg-Noorwegen
Re: Tallin-St.Petersburg-Noorwegen
Ook wel eens aan deze route gedacht (maar dan met low-cost airline en openbaar vervoer) maar het uiteindelijk niet gedaan. Ik kan je dan ook niet helpen met praktijk tips.
Waar wij wel tegen aan liepen is het visum voor Rusland deze moet je van te voren regelen.
Waar wij wel tegen aan liepen is het visum voor Rusland deze moet je van te voren regelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY