Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Marije
Reisexpert

Re: vizum aanvraag

Bericht door Marije »

Bedankt, ook voor die link! ^O^ Ik denk dat het bij mij wel mee zal vallen, maar ik neem aan dat je er wel achter komt als je het aanvraagformulier invult?
Menelya
Reiziger

Re: Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Bericht door Menelya »

Ja dat klopt. :)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Heel veel dank! ^O^

En ook dank aan degene die de spelfout in de titel heeft aangepast! :D Ik vond hem zooo irritant :N maar net niet irritant genoeg om speciaal daarom een nieuw topic te openen!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

je hoort een melding aan het einde bij de aanvraag te krijgen dat je een röntgenfoto moet maken. heb die zelf nooit gehad, maar ze mailen je er ook over hoe en wat. dus ja na de aanvraag kom je er wel achter.
of je het moet doen ja of nee heeft er mee te maken hoelang je in landen bent geweest waar de kans op tbc hoog is.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik wil eind dit jaar weg, maar ik durf dat stomme visum niet aan te vragen...hahaha! Maar eigenlijk kan ik het nu wel doen toch? Dan gaat hij toch pas in als ik er ben? Ik ben zo bang dat mijn plannen in he water zullen vallen (waarom weet ik niet) en dat ik dan toch zo'n stom visum heb zonder dat ik er wat mee doe..... pfffff...waarom denk ik toch overal zo over na? Eigenlijk moet ik het gewoon doen, dan is het weer een extra stok achter de deur! Maar nu nog niet, ik vind het nog wel erg vroeg...
Sjonge...sorry voor deze blablabla post, ik geloof dat ik het gewoon even op moest schrijven om het uit mijn hoofd te zetten, haha..misschien moet ik 7 maanden voor ik überaupt waarchijnlijk weg ga, alvast een blog beginnen, whihi!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Welke angst gaat er dan door je heen? :) Om te gaan, of dat je 'hier' nog niet alles af hebt gehandeld (zoals studie)? Als het de eerste is dan moet je gewoon nu alles regelen. Zodra je er eenmaal bent, dan snap je niet waarom je enige aarzeling had om je 'grote' reis te plannen. ;)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Bedankt voor je bemoedigende woorden!!!
Ik zit eigenlijk met meerdere dingen eigenlijk, studie inderdaad, maar ook geld! Ik ben niet zo goed met geld, zeg maar en heb nu praktisch nog niks. Ik ben hopelijk in juni klaar met mijn scriptie. Tot die tijd wil ik een bijbaan en alvast sparen en daarna wil ik nog een paar maanden keihard en veel werken, maar ik moet eerst nog wel werk vinden. Dat moet natuurlijk wel kunnen en ik wil best veel dingen doen (niet bellen / op straat verkopen) maar toch maak ik me daar zorgen over, hihi! Dus ja...eigenlijk is geld het obstakel...

Stom eigenlijk..ik zit mijn tijd te verdoen met onnodig veel nadenken en onzin'voorbereiding' terwijl ik misschien gewoon een baantje moet gaan zoeken en mijn scriptie moet gaan schrijven.....waarom zijn minder leuke dingen toch altijd zo veel moeilijker om aan te beginnen dan leuke dingen????

Verder ben ik heel gelukkig hoor, haha! :D
MennoW

Aanvraag WHS

Bericht door MennoW »

Hoi allemaal,

Ik ben nu natuurlijk druk bezig met mijn voorbereidingen voor mijn reis naar Nieuw Zeeland, maar bij het aanvragen van een visum loop ik even vast.

Ik heb al gebeld met de ambassade in Nederland. Ze raden daar aan om online een working holiday scheme aan te vragen. Anders zou ik mijn paspoort met 70 euro op moeten sturen of langs brengen. Dat duurt dan 3 weken. Online aanvragen gaat gewoon sneller.

Nu vroeg ik mij wel af of er mensen zijn die hier een dergelijk visum online hebben aangevraagd. Ik probeer het namelijk steeds, maar ik kom steeds weer bij het zelfde punt uit. Ik volg de (naar mijn idee) juiste route, maar steeds moet ik mij weer opnieuw inloggen en kom ik steeds weer op hetzelfde punt uit.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Menno
bolletjeom
Reisexpert

Re: Aanvraag WHS

Bericht door bolletjeom »

geen ervaring mee
maar geef eens de link waar je de aanvraag doet en omschrijf eens waar het mis gaat.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
MennoW

Bericht door MennoW »

Als eerste google ik op "apply working holiday scheme New Zealand". Ik kom dan op het volgende scherm.

Ik heb dus op Netherlands Working Holiday Scheme geklikt en kom hier uit.

Zoals je ziet staat er een hele waslijst met informatie en ik klik dan op de omcirkelde link. Vervolgens moet ik inloggen. Ik heb al een account en het inloggen verloopt gewoon zoals het hoort.

Ik kom nu op deze pagina en selecteer dan visit on a working holiday. Dit kan ik in het snelkeuzemenu doen aan de rechter kant, maar ook via de button "Work" en door dan te klikken op het working holiday scheme.

Vervolgens kom ik weer uit op de pagina waar ik begonnen ben. Vanaf nu herhaalt het hele gebeuren zich.

[Edit] Ik zie dat gedeeltes van de afbeeldingen zijn weggevallen aan de rechterkant. Waarschijnlijk door de instellingen op dit forum? Maar volgens mij blijft mijn gevolgde route duidelijk.

Dit is afkomstig van de website: http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... ngholiday/
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Moet je niet gewoon een formulier downloaden en opsturen met de juiste informatie?
Ik heb even voor een visa geklikt en kom dan uiteindelijk hier uit: http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... y/process/
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb gekeken je moet je aanmelden zoals staat aangegeven
Je ziet daar deze zin If you haven't registered for Online Services, you can register here. Note: Registering is required only once.

Daar klik je op en dan ga je een systeem door en kun je een working holiday aanvragen.
Ik vind het een vrij duidelijk systeem.
Dus registeren en dan working holiday online invullen.

gr van Moira
MennoW

Bericht door MennoW »

Moira schreef:Hallo,

Ik heb gekeken je moet je aanmelden zoals staat aangegeven
Je ziet daar deze zin If you haven't registered for Online Services, you can register here. Note: Registering is required only once.

Daar klik je op en dan ga je een systeem door en kun je een working holiday aanvragen.
Ik vind het een vrij duidelijk systeem.
Dus registeren en dan working holiday online invullen.

gr van Moira
Ik heb me inderdaad al geregistreerd. Ik vind het ook vrij duidelijk. Alleen ik loop vast als ik dat working holiday in wil vullen, want dan kom ik weer bij het begin terecht. Dan moet ik mij weer inloggen (een ander moet zich eerst registreren, wat ik al gedaan heb). Snap je?

Het invullen en downloaden van een formulier is mogelijk, maar dat duurt langer en is voor mij praktisch onhandiger...
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Het kan zijn dat de website plat ligt en anders zou ik immigratie gewoon bellen in Nieuw Zeeland of mailen en vragen wat er aan de hand is. Misschien een andere webbrowser proberen firefox ofzo.

gr van Moira
MennoW

Bericht door MennoW »

Moira schreef:Hallo,

Het kan zijn dat de website plat ligt en anders zou ik immigratie gewoon bellen in Nieuw Zeeland of mailen en vragen wat er aan de hand is. Misschien een andere webbrowser proberen firefox ofzo.

gr van Moira

Ik ga vannacht bellen. Had al naar de ambassade gebeld. Alleen zij hadden er geen antwoord op... Dus vannacht maar even bellen.
Plaats reactie