Reis horror verhalen
Re: Reis horror verhalen
Hmm zitten toch best spooky verhalen tussen.
@Jenny hoe loopt het verder af want dit is wel erg beknopt !
@Tikva ook niet overwogen om gewoon buiten te slapen of om wakker te blijven?
@Rick heb je ook foto's ?
@Tikva ook niet overwogen om gewoon buiten te slapen of om wakker te blijven?
@Rick heb je ook foto's ?
Nee niet veel, het was ook niet het moment om de toerist uit te gaan hangen.
Deze was van de 2e keer.
Deze was van de 2e keer.
Nee het regende echt ontzettend hard je kon echt niet buiten blijven. Als ik zo moe en gaar ben na een rit wordt ik ook heel koppig en wil ik persee ergens "normaal" slapen. Als niemand ons over had willen varen dan had ik denk ik aan de buschaffeur gevraagd of we in de bus mochten slapen en in de bosjes geplast.evanerp schreef: @Tikva ook niet overwogen om gewoon buiten te slapen of om wakker te blijven?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Het ergste dat ik heb mogen meemaken is dat ik live een orkaan heb mogen uitzitten in Cuba. Nu voelde dat in die tijd wel een beetje als een horror verhaal en hebben mijn ouders dat zeker zo ervaren. Maar achteraf viel het op zich wel erg mee. 

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Echte horror-verhalen zijn me tot nu toe gelukkig bespaard gebleven. De vervelendste gebeurtenissen tot nu toe:
(en dat wens ik ook zo te houden...)
- paspoort "verliezen" in een slaaptrein in hartje China, duizenden kilometers van het dichtsbijzijnde consulaat, met nog een binnenlandse vlucht voor de boeg. Gelukkig was dat een georganiseerde reis, de bureaucratie daar wist ook onze Chinese reisleider bijna tot waanzin te drijven...
(Sindsdien ben ik wel wat voorzichtiger geworden met m'n paspoort. Zo voorzichtig zelfs dat ik eerder dit jaar voor m'n bezoek aan Hong Kong de boel maar thuis liet liggen
)
- theehuis-scam in Beijing, daar heb ik naast een paar kleine bakjes smakelijke thee een even lelijk als prijzig theeservies overgehouden.
- een erg opdringerig stel verkopers in New York, begon allemaal heel vriendelijk, de baas van die zaak was lang geleden nog in Nederland geweest en had nog wel wat leuke verhalen. Een van m'n reisgenoten toonde interesse in een goedkoop cameraatje, toen begon een andere kerel kerel heel enthousiast een vele malen duurder model te showen. Geen interesse uiteraard. Maar ho even, dat gaat zomaar niet, kopen zal je. En om dat kracht bij te zetten kwam er nog even een boom van een kerel in intimiderende houding bij staan en ging de deur op slot. Net toen het echt vervelend dreigde te worden ging m'n andere reisgenoot echter tegen de vlakte, bloedheet weer en te weinig drinken. Ineens was de dreigende sfeer verdwenen, werd er wat te drinken geregeld, en gevraagd of er een ambulance gebeld moest worden (niet dus). En zo was het afscheid weer even vriendelijk als de ontvangst.
Tijdens m'n vakantie in Canada afgelopen zomer wel even een nerveus moment: tijdens de boottocht naar Bella Coola kregen we te horen dat er flinke bosbranden zouden woeden langs de enige weg dat gebied uit. In het gunstigste geval zouden we voor onbepaalde tijd daar vast zitten (kan erger, prachtige omgeving), maar als het vuur zich sterk zou uitbreiden zou evacuatie van het hele gebied per boot de enige optie zijn. Uiteindelijk bleek het allemaal een storm in een glas water, we konden gewoon onze route vervolgen, we werden alleen in konvooi onder politiebegeleiding langs de brandhaard geleid. Vuur hebben we niet gezien, wel enorme rookwolken niet ver van de weg.
(en dat wens ik ook zo te houden...)
- paspoort "verliezen" in een slaaptrein in hartje China, duizenden kilometers van het dichtsbijzijnde consulaat, met nog een binnenlandse vlucht voor de boeg. Gelukkig was dat een georganiseerde reis, de bureaucratie daar wist ook onze Chinese reisleider bijna tot waanzin te drijven...
(Sindsdien ben ik wel wat voorzichtiger geworden met m'n paspoort. Zo voorzichtig zelfs dat ik eerder dit jaar voor m'n bezoek aan Hong Kong de boel maar thuis liet liggen

- theehuis-scam in Beijing, daar heb ik naast een paar kleine bakjes smakelijke thee een even lelijk als prijzig theeservies overgehouden.
- een erg opdringerig stel verkopers in New York, begon allemaal heel vriendelijk, de baas van die zaak was lang geleden nog in Nederland geweest en had nog wel wat leuke verhalen. Een van m'n reisgenoten toonde interesse in een goedkoop cameraatje, toen begon een andere kerel kerel heel enthousiast een vele malen duurder model te showen. Geen interesse uiteraard. Maar ho even, dat gaat zomaar niet, kopen zal je. En om dat kracht bij te zetten kwam er nog even een boom van een kerel in intimiderende houding bij staan en ging de deur op slot. Net toen het echt vervelend dreigde te worden ging m'n andere reisgenoot echter tegen de vlakte, bloedheet weer en te weinig drinken. Ineens was de dreigende sfeer verdwenen, werd er wat te drinken geregeld, en gevraagd of er een ambulance gebeld moest worden (niet dus). En zo was het afscheid weer even vriendelijk als de ontvangst.
Tijdens m'n vakantie in Canada afgelopen zomer wel even een nerveus moment: tijdens de boottocht naar Bella Coola kregen we te horen dat er flinke bosbranden zouden woeden langs de enige weg dat gebied uit. In het gunstigste geval zouden we voor onbepaalde tijd daar vast zitten (kan erger, prachtige omgeving), maar als het vuur zich sterk zou uitbreiden zou evacuatie van het hele gebied per boot de enige optie zijn. Uiteindelijk bleek het allemaal een storm in een glas water, we konden gewoon onze route vervolgen, we werden alleen in konvooi onder politiebegeleiding langs de brandhaard geleid. Vuur hebben we niet gezien, wel enorme rookwolken niet ver van de weg.
.
Laatst gewijzigd door Carmen op 13 jul 2011 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenny schreef:De twee ergste:
- In 2001 zat ik met een vriendinnetje op een strandje in Indonesie. Opeens voel ik iets in mijn rug. Wat daarop volgende week ik niet, het eerst volgende wat ik me herinner is dat ik op mijn buik in het zand lig, terwijl een kerel op me zit met een hakmes van meer dan een meter. Het mes wordt tegen mijn keel aangeduwd. In de verte hoor ik vaag mijn vriendin schreeuwen....
Mijn pinpas is gejat, en ook mijn camera. Ik ben foto's kwijt (zo'n rolletje, weet je wel...), onder andere van een bijzondere locale bruiloft.
- 2006, ergens in zuid China, ik moet plassen. Ik ga naar een lokaal toilet, waar vanuit 5 gleuven (Chinese WC's hebben geen afscheiding tussen de potten - ze hebben zelfs geen potten) miljoenen maden me aankijken. Zij viere feest tussen alle poep en gebruikte maandverbandjes. Eeeeeek!
Hoe het afliep?evanerp schreef:
Wat de plee betreft: ik moest echt heeeeeeel nodig, dus ik heb mijn neus maar dichtgehouden en de maden van extra water voorzien, terwijl ik moeite had om niet over mijn nek te gaan

Wat de beroving betreft: tja, aangifte gedaan bij de politie. Voor iedereen die dat ooit heeft geprobeerd in Indonesie, dat kost tijd. Ik kreeg een lift naar het dichtsbijzijnde politie bureau, maar dat lag in een ander rayon. Terug naar het volgende bureau. Toen naar de plaats des delicts, terug naar het bureau, en de dag daarna nogmaal naar het bureau voor een rapport. Uiteindelijk een deel van de schade van de verzekering vergoed gekregen.
Tja, naar het schijnt ben ik nog maandenlang (zo af en toe) gillend wakker geworden, en als ik ineens voetstappen achter me hoorde, sloeg soms ook de schrik toe.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Amaai ... straf verhaal Jenny 

Diefstal en berovingen KUNNEN voorkomen.
Soms krijg je adviezen dat je niet in het donker over straat moeten lopen, dat je niet zichtbaar spullen bij je moet dragen, en dat je niet alleen op pad moet gaan. En laat ik nu net de enige keer dat ik ooit beroofd ben, NIET in mijn eentje zijn geweest, NIET in het donker hebben gezeten, en NIET mijn camera uit mijn tas hebben gehaald. Het was niet te voorkomen geweest.... Juist die idyllische omstandigheden en het feit dat ik nog altijd niet weet wat er gebeurd is (lang leve de black-out) maken het heel onwerkelijk. Maar ik ben gewoon doorgegaan met het maken van mooie reizen en foto's, en ik reis vaak in mijn uppie.
Soms krijg je adviezen dat je niet in het donker over straat moeten lopen, dat je niet zichtbaar spullen bij je moet dragen, en dat je niet alleen op pad moet gaan. En laat ik nu net de enige keer dat ik ooit beroofd ben, NIET in mijn eentje zijn geweest, NIET in het donker hebben gezeten, en NIET mijn camera uit mijn tas hebben gehaald. Het was niet te voorkomen geweest.... Juist die idyllische omstandigheden en het feit dat ik nog altijd niet weet wat er gebeurd is (lang leve de black-out) maken het heel onwerkelijk. Maar ik ben gewoon doorgegaan met het maken van mooie reizen en foto's, en ik reis vaak in mijn uppie.
Gelukkig is het toch nog goed gekomen!
We hebben ook wel eens een grappig "eng" moment gehad. Tijdens een wandeling door de bossen ergens in Australië waren erg op onze hoede, want er stonden overal bordjes dat er veel krokodillen zaten. Erg mooie route maar op een bepaald moment liepen we langs de oever van een groot meer. Ideale plek voor krokodillen (dachten wij als amateur biologen) dus met flinke pas doorgelopen dat we er weer verder van verwijderd waren. Toen we net een paar meter van de oever vandaan waren begon het opeens kei hard te regenen en hoorde we op hetzelfde moment hard gegrom! RENNUH!! Aan het geluid te horen was "het" ook begonnen met rennen, geen idee welke kant op dus wij nog harder rennen! Bleek het later een wildzwijn te zijn dat geschrokken was van onze wandeling en wij van het wildezwijn
Nog nooit zo snel een wandeling door de bush gemaakt 
We hebben ook wel eens een grappig "eng" moment gehad. Tijdens een wandeling door de bossen ergens in Australië waren erg op onze hoede, want er stonden overal bordjes dat er veel krokodillen zaten. Erg mooie route maar op een bepaald moment liepen we langs de oever van een groot meer. Ideale plek voor krokodillen (dachten wij als amateur biologen) dus met flinke pas doorgelopen dat we er weer verder van verwijderd waren. Toen we net een paar meter van de oever vandaan waren begon het opeens kei hard te regenen en hoorde we op hetzelfde moment hard gegrom! RENNUH!! Aan het geluid te horen was "het" ook begonnen met rennen, geen idee welke kant op dus wij nog harder rennen! Bleek het later een wildzwijn te zijn dat geschrokken was van onze wandeling en wij van het wildezwijn

Heel horror zijn de verhalen niet (het ging namelijk goed), maar een paar jaar geleden was ik op weg terug naar nederland vanaf Cuba toen ik door de douane kwam en ik mn koffer daar zag staan. Verder waren er geen koffers te bekennen en er stonden 2 mannen in zwart uniform en ze waren in het bezit van een behoorlijk indrukwekkend geweer.
Dus ik tegen mn maat; kijk man daar staat mijn koffer. Dus die gasten beginnen tegen me te bitchen of dat mijn koffer is, Si signor
.
Werd mijn koffer op 1 of ander tafeltje gelegt, was ondertussen ook een blaffende politiehond bij gekomen, ik begon inmiddels aardig te zweten, straks heeft 1 of andere leipo dope in mn koffer gedaan (Zag mezelf al zitten in een cubaan celletje als sexslaaf die elke dag zeepjes mocht oppakken).
Dus ik moest die koffer openen, bleek het uiteindelijk om een paar sigaren te gaan die ik had mee genomen, pfiew.....
Verder nog een keer in de Souk van Tunis. Ik en mn vriendin daar een beetje rond slenteren, komt er een tunesier aanlopen die ons wel ff een leuk uitzicht over de stad kon laten zien. Prima, dus wij allemaal vage trappetjes op, door huisje/woonkamers heen, nog meer trappetjes op en hoppa op het dak. Echt een super uitzicht. Dus ik een beetje rond stuiteren daaro om wat foto's te schieten, begint mijn vriendin ineens hyperactief te schreeuwen. Is die viespeuk een beetje mn vriendin aan het versieren (op een wat aparte manier zal ik maar zeggen). Dus ik die gozer een beuk op zn hasses gegeven en snel via die kut trappetjes, door huiskamers als een malle naar beneden rennen, daar door allemaal vage steegjes op zoek naar de uitgang van de souk. Op bizare manier zijn hebben we 'm afgeschut. Was toch wel ff spannend moment.
Verder heb ik nog wel eens wat mee gemaakt waarbij ik me redelijk snel uit de voeten moest maken, maar dan was ik zelf niet al te legitiem bezig geweest, op zoek naar geest verruimende middelen zullen we maar zeggen
Dus ik tegen mn maat; kijk man daar staat mijn koffer. Dus die gasten beginnen tegen me te bitchen of dat mijn koffer is, Si signor

Werd mijn koffer op 1 of ander tafeltje gelegt, was ondertussen ook een blaffende politiehond bij gekomen, ik begon inmiddels aardig te zweten, straks heeft 1 of andere leipo dope in mn koffer gedaan (Zag mezelf al zitten in een cubaan celletje als sexslaaf die elke dag zeepjes mocht oppakken).
Dus ik moest die koffer openen, bleek het uiteindelijk om een paar sigaren te gaan die ik had mee genomen, pfiew.....
Verder nog een keer in de Souk van Tunis. Ik en mn vriendin daar een beetje rond slenteren, komt er een tunesier aanlopen die ons wel ff een leuk uitzicht over de stad kon laten zien. Prima, dus wij allemaal vage trappetjes op, door huisje/woonkamers heen, nog meer trappetjes op en hoppa op het dak. Echt een super uitzicht. Dus ik een beetje rond stuiteren daaro om wat foto's te schieten, begint mijn vriendin ineens hyperactief te schreeuwen. Is die viespeuk een beetje mn vriendin aan het versieren (op een wat aparte manier zal ik maar zeggen). Dus ik die gozer een beuk op zn hasses gegeven en snel via die kut trappetjes, door huiskamers als een malle naar beneden rennen, daar door allemaal vage steegjes op zoek naar de uitgang van de souk. Op bizare manier zijn hebben we 'm afgeschut. Was toch wel ff spannend moment.
Verder heb ik nog wel eens wat mee gemaakt waarbij ik me redelijk snel uit de voeten moest maken, maar dan was ik zelf niet al te legitiem bezig geweest, op zoek naar geest verruimende middelen zullen we maar zeggen

Toen we na een helse busreis over de 'deathroad' in Rurrenabaque (Bolivia) aankwamen waren we enorm opgelucht. De busreis over smalle zandweggetjes met enorme raveinen was op zich al een horrorverhaal. Maar toen wisten we nog niet dat we een paar dagen laten in de jungle overvallen zouden worden door de enorme regenval en de snel steigende rivier... We gingen met onze gids op pad in het regenwoud, als snel bleek dat het 'paadje' onder water stond dus verlieten we het pad en gingen we dwars door de jungle. Maar waar onze gids bedacht had weer het pad op te gaan hoorden we hem vloeken 'puta aqua' er was geen pad meer want daar stond het water inmiddels ruim een meter hoog. Dan maar terug, alleen wat is terug? Ook onze gids raakte in de dichtbegroeide jungle de weg kwijt. Het begon al te schemeren, we waren verdwaald en liepen inmiddels tot ons middel in het water. We hoorden enorme bomen met ontzettend veel lawaai omvallen, ze werden door het water meegesleurd. We zagen apen op de vlucht voor het water en wij waren nog steeds de weg kwijt... Na ruim 2 uur lopen waren we eindelijk weer terug bij het pad, wat een opluchting! Terug bij de lodge stond ook daar het water inmiddels behoorlijk hoog. De hutten stonden op palen maar de wc was inmiddels niet meer bereikbaar. Het water kwam zo hoog dat in de eetruimte het water binnen stond. Onze slaapkamer stond gelukkig net wat hoger maar door de kieren tussen de planken kon je het water steeds hoger zien komen. En om ons heen hoorden we de hele nacht enorme bomen omvallen, nu maar hopen dat die naast onze lodge zouden blijven staan. De volgende ochtend begon het water net zo snel weg te trekken als dat het was opgekomen. Naar het regenwoud in de regentijd...voor mij voorlopig even niet.
Haha! Ouwe money spankerjaydee schreef:nee ik was alleen en op de wcDexter schreef:En de chica waarnaast je wakker werd was een shemalejaydee schreef:Was eens op een party en daar was het bier op.....

Krijg nou wat, ome Erik is terug!
Als aanvulling op het verhaal van Jaydee weet ik er nog wel eentje:
Ik was in Jordanie, en wilde vanuit het stadje naar Petra gaan. Ik houd een (officiele) taxi aan, en de chauffeur raadt me aan om eerst naar Little Petra te gaan. (Aanrader trouwens!) Hij zal op me wachten. Daar aangekomen stappen we de auto uit, en de chauffeur leidt me rond en vertelt wat over de geschiedenis van het complex. Bijna een het eind van de rondleiding stoppen we bij een oude kerk in de rotsen. Hij wilt bidden. Hoewel ik niet gelovig ben, laat ik hem zijn gang gaan. Totdat hij me bij mijn tieten grijpt, en bidt voor nakomelingen en moedermelk voor me.
EEEEEEEEK!
Uiteraard had ik weg kunnen rennen, maar aangezien er in de nabije omgeving geen grote weg te bekennen wat, leek het me wijzer om te doen alsof er niks was gebeurt en mee terug te rijden naar Petra. Daar aangekomen vroeg de viespeuk ook nog om een fooi. Ik dacht het niet....
Als aanvulling op het verhaal van Jaydee weet ik er nog wel eentje:
Ik was in Jordanie, en wilde vanuit het stadje naar Petra gaan. Ik houd een (officiele) taxi aan, en de chauffeur raadt me aan om eerst naar Little Petra te gaan. (Aanrader trouwens!) Hij zal op me wachten. Daar aangekomen stappen we de auto uit, en de chauffeur leidt me rond en vertelt wat over de geschiedenis van het complex. Bijna een het eind van de rondleiding stoppen we bij een oude kerk in de rotsen. Hij wilt bidden. Hoewel ik niet gelovig ben, laat ik hem zijn gang gaan. Totdat hij me bij mijn tieten grijpt, en bidt voor nakomelingen en moedermelk voor me.

Uiteraard had ik weg kunnen rennen, maar aangezien er in de nabije omgeving geen grote weg te bekennen wat, leek het me wijzer om te doen alsof er niks was gebeurt en mee terug te rijden naar Petra. Daar aangekomen vroeg de viespeuk ook nog om een fooi. Ik dacht het niet....
Yep. Had major compu crash thuis, en zit niet de hele tijd op mn werk naar ATG te kijken (anderen wel volgens mij
). Nu mooie nieuwe laptop.