Tips voor Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Marokko tips?

Bericht door eVeLiEnSkI »

Wij hadden de route Fes (prachtige Medina) - Marrakech ( Het grote plein vond ik vervelend en adembenemend tegelijk. Zeker naar toe gaan dus, sowieso wordt je overdonderd, positief of negatief) - dan dwars door het Atlasgebergte (onbeschrijflijk mooi!) en zo naar het zuiden oa. Tafraoute. In Marokko hadden we toen nog zelf een auto, dus weet niets van bus- en/of treinregelingen af.

Veel plezier!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ga dus zaterdag naar marokko mijn idee is:

Zaterdag avond & Zondag- Marrakech
Maandag, Dinsdag, Woensdag > Wat van het land zien. Ik denk aan een toertje, wil namelijk ook ontspannen en gezien dat ik alleen ben en niet heel veel tijd heb heb ik niet zoveel zin alleen met het ov te gaan...Ik wil graag sowieso naar de dades gorge en de Todra Gorge. Via het hostel heb ik al gezien dat je een toertje kunt boeken voor 90 euro (3d,2nachten), ga je echter ook naar de woenstijn en kameelrijden wat dan weer niet zo nodig hoeft. Dus ik kijk nog wel ff ter plekke.
Donderdag, Marrakech (en vliegtuig naar huis)

opmerkingen/tips?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

toertje klinkt goed
ik heb daar weinig dingen gezien waar je toertje kon boeken om eerlijk te zijn. ik zou die kamelen maar op de koop toe nemen. Gaan ze ook op de dagen dat jij wilt gaan?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Er staan geen dagen bij, dus eigenlijk dacht ik dat ze dan elke dag wel gingen.

Ach en met die kamelen kan ik anders gewoon net doen alsof het mijn eerste keer is, en dan iedereen versteld laten staan wat een natuurtalent kameel rijden ik ben ;)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De meeste hostels in Marakech bieden tourtjes aan, sommige restaurant hebben het een en ander in de aanbieding en op bus- en treinstations zijn ook zat mensen te vinden die tours verkopen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Tikva schreef:Ik wil graag sowieso naar de dades gorge en de Todra Gorge. Via het hostel heb ik al gezien dat je een toertje kunt boeken voor 90 euro
Hoi Tikva, heb je misschien een website van dat hostel? Dankjewel.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

sniffertje
Reiziger

Marokko Info

Bericht door sniffertje »

WIj willen in augustus naar Marokko voor 2 a 2,5 week, echter het is kort dag, wie kan ons nog wat info geven.
We zijn zeker geintresseerd in natuur en paar dagen relaxen mooi strand (evt duiken)

Welke stad kunnen we het beste op vliegen?
Hoe reizen binnen het land bus / trein / auto huren?
Waar moeten we zeker heen om een goede indruk te krijgen?
Heeft marokko ook mooie strandjes waar je lekker kunt relaxen?
Zijn de prijzen in Marokko een beetje gunstig?
Moet je hostels / hotels etc boeken of kun je overal wel redelijk terecht?

Hoop dat iemand me info kan geven.
Erik
Site Admin

Re: Marokko Info

Bericht door Erik »

bolletjeom
Reisexpert

heel veel van je vragen kan je zelf beantwoorden door een avondje te lezen op deze site. Bekijk het forum en de Alles Over sectie eens.

De kosten voor een reis in marokko liggen heel erg aan je eigen instellingen en wensen. spot goedkoop is het er niet dus als je ook maar 1 stapje luxer wil dan megabasic dan zal je dat financieel direct merken. Onze meest basic kamer kostte 6 euro per nacht en dat was na flink zoeken. daarnaast zaten we in pensionetjes die niet superbasic waren maar ook geen middenklasse en dan zat je al snel op 25 euro per nacht. iets leuks kostte tussen de 60 en honderden euro's per nacht.#
Eten in toeristencentra was redelijk aan de prijs. tientje pp voor een kebabje aan een tafeltje.

Marrakech is top en moet je gezien hebben. De treinen zijn goed daar waar ze rijden maar het mooiste stukken vonden wij de atlas met de berbers en om daar leuk rond te rijden heb je wel een huur auto nodig
Carmen
Reiziger

Bericht door Carmen »

Tip: Je kunt met Ryanair vliegen op Marrakech, zij vliegen vanuit verschillende plekken, maar in ieder geval vanaf Niederrein (Dusseldorf Weeze, vlak bij Dusseldorf). Wij betaalden hier +-80 euro p.p., terwijl het pas kort van te voren geboekt was.
Treinverbindingen zijn erg goed en de treinen zijn ook comfortabel en met een huurauto kun je goed zelfrijden, in de steden is dat wat chaotisch en tussen de steden is het echter rustig en kun je prima rijden.
Enkele van de koningssteden zijn erg mooi, hier kun je een keuze uit maken.
Het prijspeil is goedkoper dan in Nederland, qua eten en drinken, al kun je dit natuurlijk zo duur en goedkoop maken als je wilt.
bolletjeom
Reisexpert

wij vlogen in maart op de route die Carmen noemt. wij betaalde toen €97 pp. Terug vlogen we van Tanger naar Madrid met easyjet voor €30 en na een lekker avondje stappen en tapas eten vlogen we de volgende dag van Madrid naar Eindhoven met Easyjet voor € 53.

Air arabia gaat zeer goedkoop vliegen van amsterdam naar casablanca!! vond op de gok een retour voor €96.
Valerie

Bericht door Valerie »

Weet niet of je al vertrokken bent, maar leuke stranden in Marokko vind je (in het Zuiden) in Essaouira, Sidi Ifni en alles net boven Agadir.
crea-flex

locals

Bericht door crea-flex »

Hallo,
Wij gaan van 4juni 2010 tot 20 juni met een gehuurde auto rondreizen door Marokko. In het kort:We starten in Marrakech richting erg Chebbi, omhoog richting Fez, naar Essouira en weer terug naar Marrakech.
Natuurlijk bezoeken we de meest belangrijke plaatsen, maar wat ons het meest interesseert is de locale bevolking. Dus bijv. overnachten of thee drinken bij Locals. Of bijv. een schooltje bezoeken. (uitgerust zullen we niet terugkomen...)
Onze franse taal is ronduit slecht, dus het is moeizaam om een gesprek aan te knopen. Weet iemand hoe we dit het beste kunnen "aanpakken"?
bolletjeom
Reisexpert

Re: locals

gewoon vriendelijk zijn, je openstellen en het komt wel goed. Met name de Berbers zijn zeer gastvrij!
Plaats reactie