Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: WHV Australië

Bericht door panky »

Dag Thomas,

Volgens mij is de exacte vraag of je in de laatste 5 jaar 3 maanden aan een stuk of langer in een ander land hebt verbleven. Zo ja, dan moest je opgeven waar dat was. De reden achter de vraag is of je een gezondheidsrisico kan zijn voor Australie, doordat je daar mogelijk een latente virus hebt opgelopen. Althans zo was de vraag 4 jaar geleden. Wanneer je dus korter dan een 3 maanden daar verbleef hoef je het niet op te geven. En ga dan niet netjes al je vakanties van de afgelopen 5 jaar opgeven, want dat kan alleen maar tegen jou gebruikt worden. Je hebt in dit geval immers niet gelogen.

Indien je wel 3 maanden of langer achtereenvolgens in het buitenland hebt verbleven en je hebt geen visum in jouw paspoort zou je kunnen overwegen om dit niet op te geven. Ik heb geen idee of ze dat kunnen achterhalen. Destijds kreeg ik na mijn aanvraag een mailtje terug dat ik (per mail) moest verklaren dat ik in de afgelopen 5 jaar niet langer dan 3 maanden achtereenvolgens in een ander land hebt verbleven. Een simpel mailtje was voldoende. Het lijkt mij dat wanneer zij dat kunnen inzien ik een dergelijke verklaring niet hoef af te geven. Maar dit is aan jou om te beslissen.

Indien je wel langer dan 3 maanden achtereenvolgens in Marokko bent geweest en je hebt wel een visum in je paspoort, zou ik het niet riskeren en het gewoon opgeven, daar het makkelijk traceerbaar is.

Het kan zijn dat de visumaanvraag tegenwoordig anders is en dat je alle landen op moet noemen die mogelijk een gevaar zouden kunnen zijn. Daar ik niet weet in welke context de vraag wordt gesteld, is het moeilijk om daar een antwoord op te geven. Ik zou de antwoorden in ieder geval simpel houden en voornamelijk antwoorden geven op de vraag zonder te veel toelichting. Het geeft ze anders mogelijke munitie om mee te schieten.

In het geval jij lang en/ of veel in Marokko bent geweest en jij besluit jouw verblijf op te geven, zou ik in jouw geval wel vermelden dat jouw vader daar expat is (geweest). Dit voorkomt dat men gaat speculeren wat jouw reden was om daar zo vaak te zijn. Het blijft een islamitisch land en zonder goede motivatie van jouw verblijf, kunnen ze de meest uiteenlopende theorieen op los laten.

Succes met al jouw voorbereidingen!
marinda91

Working Holiday Visum Australië

Bericht door marinda91 »

hallo allemaal,

ik heb een vraag over het working holiday visum.
ik heb deze een tijd geleden online aangevraagd en kreeg binnen 2 dagen al dat ik mijn visum had, maar er staat nergens wat ik dan moet doen:S
moet ik dat mailtje uitprinten en dat ergens laten zien als ik aankom in australië?! of moet ik nu wachten op post dat er een papiertje binnenkomt?
ik heb echt geen idee, ik hoop dat iemand mij iets meer duidelijkheid kan geven

groetjess marinda
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: working holiday visum hellup

Bericht door Ron »

hey,

gefeliciteerd met je whv visum voor aussie.
je visum is aan je paspoort nr gekoppeld, maar neem voor de zekerheid de mail mee als daar verder ook niet instaat wat je moet doen. kan me niet meer heugen hoe dat was toen ik heen ging.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je moet een print maken van je email en die bij je houden. Deze kan gevraagd worden als je gaat werken en een taxnumber gaat aanvragen. Verder heb je een bewijs nodig die recent moet zijn waaruit blijkt dat je 3200 euro op je bankrekening hebt of een vliegticket dat je binnen 1 jaar het land verlaat dit kan volgens mij ook een open ticket zijn.
Dat bewijs moet een uitdraai zijn van je bankrekening. Dus een origineel bankafschrift.
De WHV is gekoppeld aan je paspoort dus als je het land inkomt dan zien ze alles op hun computerscherm en wat jij voor visa hebt om het land in te mogen.

gr van Moira
puk

bankafschrift

Bericht door puk »

Over een week vertrek ik dan eindelijk :-)

Nu las ik dat je bij de douane van OZ een bankafschrift moet kunnen overhandigen zodat ze zien dat je meer dan 3200 euro op je rekening hebt staan. Volstaat een printje van je account, of moet het een officieel document zijn gestempeld door de bank?

Iemand van jullie die dit wel eens heeft moeten overhandigen?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: bankafschrift

Bericht door Moira »

Hallo,

Het schijnt dat het een bankafschrift moet zijn origineel. Ik ben zelf 2 keer het land ingereisd en ben in het bezit van een WHV ik ben een keer in Sydney ingereisd en 1 keer de Gold Coast in gevlogen. Beide keren is mij er niet om gevraagd. Wij waren in het bezit van een one way ticket. Het is geen garantie dat je er niet om gevraagd word de ene douanier is strenger dan de andere.

gr van Moira
marinda91

Bericht door marinda91 »

Super bedankt voor de weetjes;)!
dan kan ik met een gerust hart nu weggaan:D:P haha
Erik
Site Admin

Re: bankafschrift

Bericht door Erik »

Het is vaak hoe echter hoe beter. Het is vaak geen problemen voor banken even een printje te maken dat je mee mag nemen en er een stempel op te zetten. Heb ik destijds ook gedaan en ook niet nodig gehad. Maar zoals Moira al zegt ze kunnen er wel naar vragen.
Pedro

Re: [WHV] wat regelen aankomst Sydney

Bericht door Pedro »

Ik ben van plan om volgende maand naar australie te gaan met een working holiday visum.
nu wil ik een one way ticket kopen omdat ik niet weet hoe lang ik er ga blijven en of ik meschien door reis naar thailand.
weet er iemand over welk bedrag je moet beschikken met een one way ticket?

thanks.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De kans dat je ondervraagd wordt met alleen een one way ticket is veel groter. Volgens mij heb je ook hetzelfde bedrag op je rekening nodig als dat je een return ticket zou nemen. Je zou eventueel kunnen overwegen toch een return ticket te nemen met een tussenstop in Azie. Je kunt dan altijd de data nog veranderen (soms tegen een kleine vergoeding) en toch flexibel zijn met je reisplannen. Vaak zijn return tickets ook goedkoper dan 2 enkeltjes.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Pedro schreef:weet er iemand over welk bedrag je moet beschikken met een one way ticket?
Je kan gevraagd worden om aan te tonen dat je 3200€ op je rekening hebt staan, dit wordt ook vermeld bij het aanvragen van het visum.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ga er maar van uit dat je zonder terug ticket de kans loopt dat je niet eens het vliegtuig inkomt als je wil vertrekken. dit omdat de maatschappij die jouw naar aussie brengt verantwoordelijk is om te checken of je een geldig visum hebt en een ticket het land uit. heb dit mee gemaakt toen ik zelf naar afrika ging, had een return ticket maar geen geldig visum voor die periode dus moest mijn ticket wijzigen. mocht je toch met een enkele reis naar aussie willen check dit dan even met je vliegmaatschappij of ze je aan boord laten. zo niet de beste optie is een terug ticket met een tussen stop in thailand.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
White Wizard

W.H.V aanvragen?

Bericht door White Wizard »

We gaan al over een aantal dagen. de 26e om precies te zijn.
heeft het zin om de WHV nu al in nederlnad aante vragen?
of kan dat ook pas als we in Indo zijn. en dan vooralsnog aanvragen?

Het was me namelijk nog niet helemaal duidelijk, of het WHV visum nou naast dat die een jaar geldig is een een jaar de tijd heb om te gebruiken?

Hoor graag van jullie

Mahala
Erik
Site Admin

Re: W.H.V aanvragen?

Bericht door Erik »

Je kunt inderdaad vooraf een visum aanvragen, maar ik denk dat het voor nu te kort dag is. Aangezien je paspoort en je aanvraag per post naar Duitsland moeten. Ik neem aan dat je ook in Australië een WHV kunt aanvragen maar hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet. Lees deze pagina met visum informatie anders eens door.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: W.H.V aanvragen?

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kunt een working holiday visum gewoon via internet aanvragen hier is de website http://australia.gov.au/
Dan kun je doorklikken naar een wizard om alles in te vullen.
Je hebt inderdaad 12 maanden de tijd van de datum dat je hem aanvraagd om Australie in te reizen ik weet dus niet wanneer je Australie in gaat reizen. Je moet hem wel wat eerder aanvragen want soms kan er om aanvullende informatie gevraagd worden of ze willen dat je een X-ray lat maken.

gr van Moira
Plaats reactie