Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Voorstellen

Bericht door bolletjeom »

Welkom op het forum!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wietz
Reiziger

Bericht door Wietz »

Hallo!
Ik heb inmiddels al zo veel handige info van deze site gehaald dat ik me ook maar even voorstel:
Ik ben Wietske, woon in Amsterdam samen met m'n vriend en ben 27 jaar. Ik werk sinds een paar jaar als fysiotherapeut in een praktijk hier in Amsterdam. Mijn grootste hobby is... (verassing ;) ) reizen!!

Mijn eerste verre reis was naar Canada op m'n 16e met m'n ouders. Daar hebben we 2 weken rondgetrokken met een camper (geweldig!) Verder heb ik, met en zonder ouders, veel van Europa gezien. Hier zaten natuurlijk ook een paar ordinaire zon/strand en zuipvakantie's bij zo rond m'n 18e... 0_0 (tja.. moet je ook meegemaakt hebben)
2 jaar geleden ben ik 5 weken naar Australië geweest met een vriendin, vorig jaar een maand naar Thailand, en we zijn net terug van een week New York. Hiernaast zijn m'n vriend en ik allebei fanatieke wintersporters (snowboarden) en proberen in ieder geval elk jaar wel een keertje richting de sneeuw te gaan.

In januari 2010 ga ik samen met m'n vriend m'n eerste "echt" lange reis maken, 4 maanden naar Zuidoost Azië. Tickets zijn inmiddels geboekt, de banen zijn opgezegd, voorbereiding is in volle gang! Superspannend allemaal!! (iemand toevallig nog op zoek naar een appartement in A'dam voor 4 maanden?? :s) )

Naast reizen hou ik me ook bezig met lezen, stappen en sporten.

Leuk om van iedereen die me steeds zo goed kan helpen wat meer te weten te komen door zo'n voorstel-rondje!! Deze site blijft de beste hulp bij het plannen van een reis, bedankt daarvoor en ga zo door!!

Groetjes,
Wietske
Lnnkz
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Lnnkz »

Hoi,

Ik lees al een behoorlijke tijd mee op dit forum en op de rest van de site. Tijd om mezelf netjes voor te stellen dus ;-)
Ik ben Lonneke, 27 jaar en vertrek eind dit jaar met mijn vriend voor 6 maanden naar Nieuw-Zeeland, Australië en Zuid/Oost Azië. Een droom die al even in onze hoofden zat, maar nu ook werkelijkheid gaat worden! Eerst hadden we natuurlijk alle bekende smoezen om het vooral niet te doen, maar ja als het in je hoofd blijft zitten moet je het gewoon doen. Dus onbetaald verlof is opgenomen, 1 baan is opgezegd en we zijn er zo goed als klaar voor.

Ik ben in tegenstelling tot sommige anderen hier nog geen mega ervaren reiziger. Ik heb voornamelijk gereisd in Europa (I love Scandinavië) en ben inmiddels in Thailand en Indonesië geweest. De reiskriebels zijn al jaren aanwezig en worden geloof ik alleen maar erger ;-)

Om me voor te bereiden op de reis heb ik zo wat de hele site doorgespit. Fantastische site met veel info. Mijn complimenten!

Buiten het reizen heb ik nog meer hobby's. Ik blog al een aantal jaren, ik maak sieraden en websites en verder probeer ik zoveel mogelijk uit het leven te halen.

Nu zijn jullie een klein beetje op de hoogte :)

gr
Lonneke
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Welkom op het forum der postenden!

Gisteren hebben we in Vientiane een forummeeting gehouden en 2 mensen zijn op komen dagen ;) Ik heb Bolletjeom daar ontmoet en het was erg leuk om eens met haar te praten, wat te eten en drinken en elkaar eens in het echt te zien en te spreken! :)

Dat was dan de eerste forummeeting in Laos ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
mara
Vakantieganger

Bericht door mara »

Hallo allemaal,

Ik volg deze site al een tijdje maar had gek genoeg dit forum nog niet eerder ontdekt. Maar, ook ik zal mijzelf eens voorstellen.
Ik ben Mara, geboren en getogen in het mooie Brabant. In mei 2008 heb ik samen met mijn vriend ons boeltje gepakt en zijn we richting Azie vertrokken. We zijn in Indonesie begonnen, zijn daar getrouwd en hebben vervolgens een prachtige reis gemaakt. Onderweg hebben we veel informatie van deze site gehaald, echt heel handig. Een jaar later, mei dit jaar, waren we in China aan het bedenken wat we nu eens zouden gaan doen, al naar huis was geen optie, nog geen zin in het Nederlandse leven, maar we kregen wel steeds meer zin in een vaste(re) plek en om onszelf voor de verandering weer eens nuttig te maken. Onze gebeden werden verhoord en we kregen allebei een baanaanbod in Labuan Bajo, Flores, Indonesie. Daar hebben we 4 maanden gewerkt, ik heb een restaurant opgezet en Sebas werkte als divemaster. Na die 4 maanden zijn we naar Bali gegaan want daar kregen we een andere baan aangeboden waarbij we iets meer tijd voor elkaar zouden hebben. We werken nu in een diveresort in Tulamben, Sebas weer als divemaster en ik als manager en snorkelmaster ;) . Het seizoen zit er bijna op. Eind deze maand komen we naar huis, ik heb enorm veel zin om een biertje te gaan drinken met mijn vrienden maar zie wel op tegen de kou. Als we het zolang uithouden blijven we 3 maanden in Nederland voordat we weer terug gaan, maar waarschijnlijk worden het er 2, of 1,5.
Ik heb gelezen dat er veel Indonesie fans op deze site zijn en veel duikers, dus wie weet komen we elkaar nog eens tegen!

Groetjes Mara
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reclame maken mag niet, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig O-)

Waar in Tulamben werken jullie?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Hmm ik moet me ook maar eens voorstellen. Ik heb al ontzettend veel informatie verkregen via de site en het forum en de website.

Mijn naam is Sanne van den Brandt, ik ben 25 jaar en ik woon (nog 5 weken) in Tilburg. Hier heb ik aan de UvT Psychologie gestudeerd en vervolgens heb ik in Utrecht aan de UU nog een master Orthopedagogiek gedaan.

Mijn eerste reis buiten Europa was begin 2003. Toen ben ik met een huisgenoot (die al heel wat van de wereld gezien had) 2,5 week naar Costa Rica geweest en hebben we een klein stukje Nicaragua gedaan. Voor mij was het erg wennen maar een hele goede ervaring.

Vorig jaar ben ik 3,5 week naar (met Shoestring) naar Peru en Bolivia geweest.

Over 5 weken gaan mijn vriend en ik uit ons appartment, we zullen dan nog een aantal weken bij onze ouders logeren alvorens we 2 januari voor 9 weken naar Argentinie en Chili vertrekken. Wanneer we terug zijn gevlogen naar Londen stap ik (in mn uppie) daar savonds alweer op het vliegtuig naar Kuala Lumpur en de volgende dag naar HCMC in Vietnam. Vervolgens zal ik in ruim 5 maanden (misschien langer) Z-O Azie gaan bereizen.

Hoewel ik het erg spannend vind om dit alleen te gaan heb ik er vooral ontzettend veel zin in!

Dat was het wel zo'n beetje. Ik denk dat ik nog wel regelmatig op dit forum zal posten, dus tot dan!
mara
Vakantieganger

Bericht door mara »

Jenny schreef:Reclame maken mag niet, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig O-)

Waar in Tulamben werken jullie?
Hoi Jenny,
We werken in Joe's Diving resort Bali, te Tulamben. Je bent vast weleens in Tulamben geweest, het zit recht tegenover het liberty wrak, aan de andere kant van de straat. We hebben een paar foto's op onze site staan maar je kunt ook op de website van het resort kijken als je meer wilt weten.
Over 2 weken gaan we naar Nederland maar vanaf februari zijn we weer hier. Mocht je weer eens in Bali zijn dan ben je van harte welkom om een bakske koffie te komen drinken, ik zou het wel leuk vinden om je eens te ontmoeten.

Groetjes Mara

Maraensebas.aroundtheglobe.nl
www.joesdivingbali.com
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ja, ik ben wel vaker in Tulemben geweest. In 2006 heb ik er duik 2-3 van mijn OW gemaakt, en later dat jaar een aantal fundives. Dit jaat heb ik voor het eerst in Tulamben overnacht, dat was bij jullie buren, Tulamben Wreck Divers. Een duikschool waar ik overigens best te spreken over ben, lekker kleine groepen (lees: 2 personen). Het wrak is echt prachtig, ook voor nachtduiken.

Bij deze een paar fotootjes: http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 3a42523a47

Ik heb nog geen concrete plannen om weer naar Indonesie (en Bali) te gaan, maar dat kan zo maar veranderen. En dan kom ik zekers een bakkie thee doen :)

P.S. sorry, maar de website van de duikschool kan wel een update gebruiken (zowel qua stijl als taal).... :@
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
mara
Vakantieganger

Bericht door mara »

P.S. sorry, maar de website van de duikschool kan wel een update gebruiken (zowel qua stijl als taal).... :@
Inderdaad, ben ik mee bezig, en ook een Nederlandse vertaling, tot nu toe zijn de gasten voornamelijk duits, dus ook daar moet verandering in komen :)
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Volgens mij heb ik me ook nog nooit voorgesteld. beter laat dan Nooit zullen we maar denken ;)

Ik woon nu alweer 2 jaar samen in Maastricht, ben overigens geen Limburger maar een Zeeuw, heb tot mijn 19e in Zeeuws Vlaanderen gewoond, op zo'n 45 minuten (per bus) van Brugge . Ik heb MTRO gedaan (toerisme) en ben nu alweer zo'n 4 jaar werkzaam bij een zakenreisbureau.

De reizen die we (al backpackend) hebben gemaakt zijn: 2007 Cuba (westelijk deel, tot en met Trinidad), 2008 Andalusie in Spanje incl Madrid en vorig jaar 2009 Thailand. Ooh ja en we zijn een keer in Berlijn geweest.

Daarnaast heb ik eens een rondreis door Italie gemaakt (MTRO excursie).

Heb dus nog niet heel veel mogen bewonderen op deze wereldbol.

Daarnaast ga ik graag naar Pinkpop, luister ik graag muziek en ben ik zeer geinteresseerd in politiek. Sporten doe ik ook nog wel eens...

We zijn nu een beetje aan het kijken wat we dit jaar willen doen en denken tot nu toe aan 2 bestemmingen: Borneo en Maleisie of Iran. Eigenlijk wilden we over 3 jaar een jaar proberen te gaan reizen, maar ja Borneo staat toch erg bovenaan en nu zijn de OrangOetans er nog! Dus wellicht toch weer een verre reis.

We willen dan ook zeker naar CampLeaky (Tanjung Puting NP) en Uncle Tan, de vraag is alleen of we dat kunnen combineren in 2 weken tijd, dat zijn we nu dus aan het uitpuzzelen.

Iemand vragen over Cuba ofzo laat het me weten verder zal ik proberen een bijdrage te leveren aan ATG door waar mogelijk mensen advies te geven, vragen te beantwoorden etc.

Saludos!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

leuk dat je je voorstelt!
Borneo is best betaalbaar te doen hoor! als je advies wilt weet je me te vinden. En zelfs met 2 weken tijd kan je een leuk tripje maken!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

@Bolletje
Bedankt!

We hebben een tent gekocht met het idee dit jaar maar te gaan kamperen in het kader van de bezuinigingen, maar een dan ben je ook al gauw EUR35 kwijt voor een nachtje met zn 2en zonder eten of wat ook...dan kunnen we net zo goed maar naar Borneo gaan hahaha

Daarbij heb ik nog het voordeel met korting te mogen vliegen als reisagent.

Zal ik evt. vragen maar gewoon bij Landen stellen..maar ja Indonesie of Maleisie? Wan eigenlijk willen we en naar Kalimantan (Camp Leaky, Tanjung Puting NP) en Sabah voor Uncle Tan zn kamp. En hebben in totaal zo'n 4 weken de tijd. Ik hoop dat we in 2 weken Camp Leaky en Uncle Tan kunnen doen en dat we dan nog zo'n 2 weken hebben voor het vaste land.

even ander vraagje; waar kan het best de EU zwarte lijst vliegtuigmaatschappijen geplaatst te worden, lijkt me wel handig. Zelfs AirAsia Indonesia is blacklisted overigens
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hallo,

Al een tijdje surf ik hier rond en haal ik hier veel reisinformatie vandaan, dus het wordt wel eens tijd dat ik me even voorstel! Ik ben Marije, ik ben 24 jaar, woon en studeer in Groningen. Ik houd van muziek, zingen (alleen of in een koor), lezen, rust, gezelligheid en reizen. Dat laatste had ik al veel eerder (echt) willen doen, maar het gaat er als het goed is eind dit jaar van komen. Ik roep al jaren dat ik naar Nieuw Zeeland wil en dat ga ik dus nu maar eens doen. Ik wil ongeveer 5/6 maanden rondreizen en waarschijnlijk Wwoofen/helpxen/fhinzen. Ik heb nog nooit zoiets gedaan en al helemaal niet alleen en ik vind het erg eng allemaal, maar ook enorm gaaf. Ik heb veel vragen over alles wat bij backpacken en Nieuw Zeeland hoort dus jullie zullen mij hier denk ik de komende maanden nog wel tegenkomen!

Groetjes Marije
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hey Marije! Leuk dat je je hebt voorgesteld! Er zitten verschillende nieuw zeeland experts op het forum dus ik denk dat je tegen de tijd dat je vertrekt al zoveel weet dat het een stuk minder eng is op het moment dat je vertrekt. Wat is fhinzen trouwens :) ?
Plaats reactie