Plotselinge wijzigingen vluchtschema's vliegmaatschappijen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Tenrec
Reisexpert

Re: Plotselinge wijzigingen vluchtschema's vliegmaatschappijen?

Bericht door Tenrec »

Moira schreef:Hallo,

Let op vietnam kent geen visum on arrival. Die kent ie wel maar dan moet je die eerst via internet aanvragen.
Je zult voor Vietnam van tevoren een visum moeten gaan aanvragen. Waarom hebben ze in Vietnam wel een balie voor visum on arrival omdat je die via internet kunt aanvragen. Dit gaat via een buro in vietnam die het verzoek voor je gaat indienen bij de vietnamese autoriteiten. Dus voor vietnam zul je die van tevoren moet gaan regelen.
Dit is ook te lezen op deze website bij vietnam en dan visa.

Ik ben trouwens ook een uitzondering op dit forum ik ben ook iemand van de luxe en niet van met 8 man op 1 kamer.
Je hebt als backpackers zoals ik al eerder schreef verschillende soorten backpackers die ze dus flaspackers noemen.
Dit komt alleen maar omdat mijn man werkt. Wij verblijven ook veel in appartementen met alles erop en eraan.

gr van Moira
Dank je wel voor de tip! Ik heb meteen even gekeken en zag deze uitleg op een site:

http://reisinformatie.vietnamjourney.nl ... etnam.html

Ben blij dat je mij hier attent op maakt. ^O^ Ik had daar echt overheen gelezen. Ik zag "visa on arrival" en heb toen niet echt goed verder gelezen. Ik ga dat nu zeker regelen!

gr. Peter
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Wat een interessante plannen naar Azië en Australië! Ik wist dat er veel Japanners en Chinezen zijn die een weekje Europa 'doen'; dagje Amsterdam, door naar Londen, dan Rome en Barcelona, nog even Griekenland, een fantastische vakantie en veel foto's ter herinnering. Dus waarom zou dat niet in Azië en Australië kunnen? Het zou niks voor mij zijn omdat lange vliegreizen en wachttijden me erg uitputten, waardoor ik niet zou kunnen genieten van het land waar ik ben als er geen tijd is om uit te rusten. Als je zo'n reis maakt ben je er vast beter tegen bestand, en stel je je er ook op in.
Op een backpackersforum is deze reisplanning ongebruikelijk om te lezen, ik ben dan ook erg benieuwd hoe de uiteindelijke ervaring van zo'n reis zal zijn! Ik hoop daar over een half jaar nog wat over te lezen.

Maar goed, ontopic nog wat praktische tips die in me opkwamen tijdens het lezen.
Zorg dat je voldoende pasfoto's bij je hebt. Voor de meeste visa heb je er 1 of 2 nodig, dus is handig om direct bij de hand te hebben.
Ik las ergens iets over de grens oversteken naar Birma. Bij mijn weten is het niet mogelijk om een landgrens over te steken, zeker niet met eigen vervoer. Als jullie naar Birma willen zul je denk ik moeten vliegen.
Ik heb ook al verschillende keren gehoord dat van Airasia vluchttijden gewijzigd werden of uitvielen, dus ik hoop dat dit jullei schema niet nog meer in de war brengt.
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

loesopreis schreef:Wat een interessante plannen naar Azië en Australië! Ik wist dat er veel Japanners en Chinezen zijn die een weekje Europa 'doen'; dagje Amsterdam, door naar Londen, dan Rome en Barcelona, nog even Griekenland, een fantastische vakantie en veel foto's ter herinnering. Dus waarom zou dat niet in Azië en Australië kunnen? Het zou niks voor mij zijn omdat lange vliegreizen en wachttijden me erg uitputten, waardoor ik niet zou kunnen genieten van het land waar ik ben als er geen tijd is om uit te rusten. Als je zo'n reis maakt ben je er vast beter tegen bestand, en stel je je er ook op in.
Op een backpackersforum is deze reisplanning ongebruikelijk om te lezen, ik ben dan ook erg benieuwd hoe de uiteindelijke ervaring van zo'n reis zal zijn! Ik hoop daar over een half jaar nog wat over te lezen.

Maar goed, ontopic nog wat praktische tips die in me opkwamen tijdens het lezen.
Zorg dat je voldoende pasfoto's bij je hebt. Voor de meeste visa heb je er 1 of 2 nodig, dus is handig om direct bij de hand te hebben.
Ik las ergens iets over de grens oversteken naar Birma. Bij mijn weten is het niet mogelijk om een landgrens over te steken, zeker niet met eigen vervoer. Als jullie naar Birma willen zul je denk ik moeten vliegen.
Ik heb ook al verschillende keren gehoord dat van Airasia vluchttijden gewijzigd werden of uitvielen, dus ik hoop dat dit jullei schema niet nog meer in de war brengt.
Ik vind de vergelijking met die Japanners en Chinezen wel grappig ja. Inderdaad, daar lijkt het wel op! :Y
Vanavond ga ik even een lijst maken met de visa, kijken of we niets vergeten. Ook het aantal pasfoto's even op een rijtje zetten. Ik had daar wel al aan gedacht, maar de foto's nog niet laten maken.
In het noorden van thailand kun je bij Mea sai via een brug van Thailand naar Birma. De auto laten we in Thailand staan. Daar kun je dan te voet over die brug , Birma in. Ter plekke betaal je dan US$5 voor een Birmees dagvisum. Hierop kun je dan in de grensplaats Tachilek rondlopen en Birmese souvenirs kopen op de markt langs de rivier. Het lijkt ons wel leuk om zo op die manier toch ook in Birma (Myanmar) te zijn geweest. Het is een beetje zoals de vriendschapsbrug van Laos naar Thailand. Daar kun je ook van het ene land naar het andere land met een visum dat je terplekke kan kopen. Zo zullen we ook terugreizen van Laos naar Thailand. Nu vraag ik me alleen af wat voor visum we dan weer nodig hebben voor Thailand, waren. Net zoals we even naar VIetnam gaan, moeten we dan weer een visum voor Thailand vragen als we terug komen? Zo komen we meerdere malen Thailand binnen deze vakantie. Hoe dat dan gaat, moet ik ook nog even bekijken. Mocht iemand dat weten? Dan hoor ik dat graag. (hoewel dat een beetje offtopic is... :) )
Wat betreft de vliegtijden is het maar afwachten. De veranderingen die tot nu toe hebben plaatsgevonden hebben achteraf gezien alleen maar in ons voordeel gewerkt. We vertrekken nu wel heel vroeg uit Chiang mai naar Kuala lumpur, maar hebben dan meer tijd om Kuala lumpur te bekijken.
In Chiang mai zijn we dan toch al geweest. Gelukkig kunnen we de auto eerder dan de normale openingstijden van het kantoor in Chiang mai inleveren. Mocht er een vlucht uitvallen, dan hebben we meestal nog een dag speling. Dan vliegen we een dag later. Natuurlijk is dan wel een hotelkamer voor niets gereserveerd, maar ja, misschien dat onze annuleringsverzekering dat vergoeden zal.
Laten we eerst maar afwachten en ons niet voor niets zorgen gaan maken. Meestal weet ik van iets negatiefs wel iets positiefs te maken. Ik denk dat je die instelling ook moet hebben als je zo een reis gaat maken.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kom even terug op je aller eerste vraag. in je start topic. over schuivende tijden.

JA!!! ik ken het probleem van veranderde tijden van vluchten. Ik dacht ook altijd dat het uitzondering was maar ik begin het vermoeden te krijgen dat het meer een gewoonte gaat worden.
Ook ben ik bekend met het gegeven dat je dan meestal een andere vlucht uit mag zoeken voor de geboekte prijs. Behalve als die eikels van ryanair met hun vlugge vingertjes op de verkeerde toetsen gaan zitten!! :(
We zouden naar Engeland (let op het woord zouden). Eerst cancellde ze de vlucht van Manchester naar huis. Ze vliegen gewoon helemaal niet meer vanaf die luchthaven in die maanden!!. Het liefste hadden we de heenvlucht gecancelled en heel engeland uitgesteld maar dat kon echt niet.Maar we mochten voor het zelfde tarief vanaf londen Vliegen. Dat is 6 uur rijden vanaf Manchester dus 1 dag minder "vakantie". 2 dagen later cancellen ze de HEENvlucht |:(
Diezelfde die we 2 dagen eerder dus absoluut niet mochten cancellen. J. Belt ze dus op en in het gesprek zegt hij: now, welke opties heb je dan nog meer. Dus die dame zoeken en J. zoekt een vlucht uit en dan noemt zij een enorm bedrag. Dus J. vraagt hoe dat kan want hij moet toch een vlucht uit kunnen zoeken voor hetzelfde bedrag als de heen vlucht?!?
Zegt die dame: ja, maar ik heb al op refund gedrukt 0_0
Dus?!?!? J. over de zeik: heb ik je gevraagd dat te doen?? Ehm, nee. Draai het dan maar terug! Ehm, dat kan niet.

Moraal van het verhaal. Zorg dat ze niet op refund drukken!!!!
wij hebben nu een vlucht van Londen naar Nederland moeten betalen (want nee...die mochten we niet cancellen na die refund actie)

Onze vlucht van Madrid naar Eindhoven is 3 keer verzet qua tijd. In ons geval in ons voordeel omdat we konden uitslapen maar als je je mail niet checkt een dag ervoor sta je wel veel te vroeg op de luchthaven.
Het valt me op dat ze tot heel laat wijzigingen door geven. we hadden om een uur of 6 gekeken voor de volgende ochtend en om 23.00 kwam er nog een nieuwe mail binnen. Het was dat we ons verveelde anders hadden we dat bericht gemist.

Nu ik erover nadenk...voor mijn gevoel is er bij ongeveer de helft van al mijn lowcostvluchten wel iets verschoven (of helemaal afgeblazen)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

bolletjeom schreef:ik kom even terug op je aller eerste vraag. in je start topic. over schuivende tijden.

JA!!! ik ken het probleem van veranderde tijden van vluchten. Ik dacht ook altijd dat het uitzondering was maar ik begin het vermoeden te krijgen dat het meer een gewoonte gaat worden.
Ook ben ik bekend met het gegeven dat je dan meestal een andere vlucht uit mag zoeken voor de geboekte prijs. Behalve als die eikels van ryanair met hun vlugge vingertjes op de verkeerde toetsen gaan zitten!! :(
We zouden naar Engeland (let op het woord zouden). Eerst cancellde ze de vlucht van Manchester naar huis. Ze vliegen gewoon helemaal niet meer vanaf die luchthaven in die maanden!!. Het liefste hadden we de heenvlucht gecancelled en heel engeland uitgesteld maar dat kon echt niet.Maar we mochten voor het zelfde tarief vanaf londen Vliegen. Dat is 6 uur rijden vanaf Manchester dus 1 dag minder "vakantie". 2 dagen later cancellen ze de HEENvlucht |:(
Diezelfde die we 2 dagen eerder dus absoluut niet mochten cancellen. J. Belt ze dus op en in het gesprek zegt hij: now, welke opties heb je dan nog meer. Dus die dame zoeken en J. zoekt een vlucht uit en dan noemt zij een enorm bedrag. Dus J. vraagt hoe dat kan want hij moet toch een vlucht uit kunnen zoeken voor hetzelfde bedrag als de heen vlucht?!?
Zegt die dame: ja, maar ik heb al op refund gedrukt 0_0
Dus?!?!? J. over de zeik: heb ik je gevraagd dat te doen?? Ehm, nee. Draai het dan maar terug! Ehm, dat kan niet.

Moraal van het verhaal. Zorg dat ze niet op refund drukken!!!!
wij hebben nu een vlucht van Londen naar Nederland moeten betalen (want nee...die mochten we niet cancellen na die refund actie)

Onze vlucht van Madrid naar Eindhoven is 3 keer verzet qua tijd. In ons geval in ons voordeel omdat we konden uitslapen maar als je je mail niet checkt een dag ervoor sta je wel veel te vroeg op de luchthaven.
Het valt me op dat ze tot heel laat wijzigingen door geven. we hadden om een uur of 6 gekeken voor de volgende ochtend en om 23.00 kwam er nog een nieuwe mail binnen. Het was dat we ons verveelde anders hadden we dat bericht gemist.

Nu ik erover nadenk...voor mijn gevoel is er bij ongeveer de helft van al mijn lowcostvluchten wel iets verschoven (of helemaal afgeblazen)
Dank je wel voor je uitgebreide reactie.
Het is toch een vreemde manier van werken, dat ze zo vaak van vertrektijd verwisselen en wat jij schrijft over die refund, is helemaal belachelijk.
Het is wel weer een aanwijzing dat we goed moeten blijven controleren of de vlucht is veranderd.
We hebben gelukkig op bijna elke plek waar we overnachten WiFi, zodat we de tijden kunnen en zullen blijven controleren.
Verder moeten we maar afwachten, er is toch niets aan te doen of invloed op uit te oefenen en we hebben gelukkig redelijk veel speling met de vluchten.
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

We zijn al weer een tijdje terug van onze reis en het was echt fantastisch. Ik heb net screenshots gemaakt van ons fotoboek dat we nog moeten ontvangen. Maar ze zijn nu te zien in lage resolutie . Het geeft een goede indruk van de hele vakantie.
Plaats reactie