Plotselinge wijzigingen vluchtschema's vliegmaatschappijen?
Plotselinge wijzigingen vluchtschema's vliegmaatschappijen?
Ik heb al even rondgekeken op het forum of ik hier iets over kon vinden. Maar volgens mij is er nog niet over geschreven.
Het gaat om het volgende:
We hebben voor februari 2010 29 dagen uitgetrokken om een hele rondtocht te maken per vliegtuig en auto door zuid-oostazie en westaustralie. We komen in Thailand, Vietnam, Indonesië, West-Australië, Laos, Birma, Maleisië en Hongkong. Nu hebben we al voor de vluchten een ruime overstaptijd genomen of 2 nachten tussen de vluchten, we weten namelijk dat er wel eens een vlucht zou kunnenuitvallen of veranderen.
Nu zag ik echter dat er nú al 4 vluchttijden van Air Asia aangepast zijn van de 15 vluchten die we gaan maken.
Op zich niet zo erg, maar wel lastig. We hebben immers ook auto's gehuurd en overnachtingen geregeld.
Nu moeten we bijvoorbeeld ipv 12.45 uur om 9.30 uur vertrekken vanaf het vliegveld in Chiang mai. De rest van de dag zijn er geen vluchten van Air Asia. Volgens de voorwaarden mag je een andere vlucht nemen, evt een duurdere vlucht zonder bijbetaling. Nu heb ik voorgesteld of we via Bangkok mogen vliegen (2 vluchten). Dat zou wel kunnen en misschien kan dat zelfs zonder bijbetaling, maar ja, handig is het niet. Het eerder vertrekken is voor ons lastig omdat we uit een andere stad komen: Wiang Po Pao, alwaar we al een overnachting hebben geregeld. De huurauto moeten we inleveren in de ochtend vóór de vlucht, maar het autoverhuurkantoor is pas open om 8.30 u. in Chiang mai.
Ik heb ze al een berichtje gestuurd of ze niet iets eerder aanwezig kunnen zijn. Ben benieuwd wat het gaat worden: later vliegen via Bangkok, of een vriendelijke oplossing van het autoverhuurkantoor.
Ik vraag me nu echter af of er meer mensen zijn die zulke ervaringen hebben.
Ik had namelijk niet verwacht dat er zoveel veranderingen zouden plaatsvinden ik dacht dat het eerder uitzondering zou zijn dan regel. Wat is jullie ervaring?
Is het een uitzondering of komt het echt vaak voor dat een vlucht van vliegschema verandert?
Het gaat om het volgende:
We hebben voor februari 2010 29 dagen uitgetrokken om een hele rondtocht te maken per vliegtuig en auto door zuid-oostazie en westaustralie. We komen in Thailand, Vietnam, Indonesië, West-Australië, Laos, Birma, Maleisië en Hongkong. Nu hebben we al voor de vluchten een ruime overstaptijd genomen of 2 nachten tussen de vluchten, we weten namelijk dat er wel eens een vlucht zou kunnenuitvallen of veranderen.
Nu zag ik echter dat er nú al 4 vluchttijden van Air Asia aangepast zijn van de 15 vluchten die we gaan maken.
Op zich niet zo erg, maar wel lastig. We hebben immers ook auto's gehuurd en overnachtingen geregeld.
Nu moeten we bijvoorbeeld ipv 12.45 uur om 9.30 uur vertrekken vanaf het vliegveld in Chiang mai. De rest van de dag zijn er geen vluchten van Air Asia. Volgens de voorwaarden mag je een andere vlucht nemen, evt een duurdere vlucht zonder bijbetaling. Nu heb ik voorgesteld of we via Bangkok mogen vliegen (2 vluchten). Dat zou wel kunnen en misschien kan dat zelfs zonder bijbetaling, maar ja, handig is het niet. Het eerder vertrekken is voor ons lastig omdat we uit een andere stad komen: Wiang Po Pao, alwaar we al een overnachting hebben geregeld. De huurauto moeten we inleveren in de ochtend vóór de vlucht, maar het autoverhuurkantoor is pas open om 8.30 u. in Chiang mai.
Ik heb ze al een berichtje gestuurd of ze niet iets eerder aanwezig kunnen zijn. Ben benieuwd wat het gaat worden: later vliegen via Bangkok, of een vriendelijke oplossing van het autoverhuurkantoor.
Ik vraag me nu echter af of er meer mensen zijn die zulke ervaringen hebben.
Ik had namelijk niet verwacht dat er zoveel veranderingen zouden plaatsvinden ik dacht dat het eerder uitzondering zou zijn dan regel. Wat is jullie ervaring?
Is het een uitzondering of komt het echt vaak voor dat een vlucht van vliegschema verandert?
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Plotselinge wijzigingen vluchtschema's vliegmaatschappijen?
Hallo,
Ja airasia veranderd regelmatig vliegtijden. Daarom hebben wij altijd veel speling in onze reisuren als we een aansluiting moeten halen. Dan houden we altijd rekening met zo'n 4 a 5 uur er tussen.
Wat ga je eigenlijk zien van 1 land als je maar 29 dagen rond reist en zoveel landen aan doet. Dan red je volgens mij alleen de hoofdsteden van die plaatsen en vliegvelden zo te lezen. Normaal gaan mensen voor 29 dagen naar 1 a 2 landen. Afstanden doen er namelijk best veel toe in Azie en in Australie.
Die landen die jij opnoemt daar heb ik 1 jaar over gedaan.
gr van Moira
Ja airasia veranderd regelmatig vliegtijden. Daarom hebben wij altijd veel speling in onze reisuren als we een aansluiting moeten halen. Dan houden we altijd rekening met zo'n 4 a 5 uur er tussen.
Wat ga je eigenlijk zien van 1 land als je maar 29 dagen rond reist en zoveel landen aan doet. Dan red je volgens mij alleen de hoofdsteden van die plaatsen en vliegvelden zo te lezen. Normaal gaan mensen voor 29 dagen naar 1 a 2 landen. Afstanden doen er namelijk best veel toe in Azie en in Australie.
gr van Moira
Wij hebben daar dus ook rekening mee gehouden met de reisuren, maar een auto huren moet je toch ook van te voren regelen en dat kan dus behoorlijk mislopen of je moet alleen ter plaatse een auto huren met het risico dat het autotype dat je wilt huren er niet meer is. We willen namelijk altijd het liefst een 4x4.Moira schreef:Hallo,
Moira
Helaas hebben wij geen 1 jaar vakantie, want wij hebben gewoon een fulltime baanMoira schreef:
gr van Moira

We hebben zeker niet zoveel tijd over om het op deze manier te doen:
Thailand (2 maanden)
Cambodja (1 maand)
Vietnam (2 maanden)
Cambodja (1 maand)
Thailand (2 maanden)
Maleisie (3 maanden)
Singapore (3 dagen)
Maleisie (1 maand)
Vietnam (1 week)
Laos (3 weken)
Thailand (1 week)
Nederland (1 maand)
Thailand (6 weken)
Maleisie (1 week)
Indonesie (6 weken)
Australie (5 maanden)
Maleisie (5 weken)
Thailand (2 maanden)
Hong Kong (1 week)
China (1 week)
Dit is maar een willekeurig voorbeeldje maar wij doen dit tochtje zoals óns het leuk lijkt. En ja, we zouden ook 1 maand in 1 land kunnen blijven en volgend jaar weer ergens 1 maand en ja, anderen vinden dit ook veel te veel van het goede en ja, we vliegen heel vaak en ja, we verspillen heeeeeeeel veel tijd op vliegvelden en ja, we zien heel weinig van een land. Deze opmerkingen hebben we nu al vele malen gehoord en het wordt een beetje eentonig. Maar wees blij, jullie hoeven niet met ons mee. Gelukkig niet.
De vluchten waren zo goedkoop dat het goedkoper was te vliegen dan met een auto op stap te gaan. Nu kunnen we veel landen bezoeken, wat ONS erg leuk lijkt. In Australië zitten we bijvoorbeeld 9 dagen en bezoeken Cape range national park, ningaloo reef, Carnarvon, Denham met national park Peron, Kalbarri national park, vlucht over de albrolhos eilanden bij Geraldton snorkelen daar en bekijken de natuur, vervolgens zwemmen met zeeleeuwen bij Green Head en Koala's in natuurpark bij Yanchep etc. We zien en doen genoeg. Verder hebben we de beschikking over een 4x4 camper en slapen in bungalows/hotels en villa's. Maar dat is ook weer onze manier van reizen. Laat toch iedereen doen wat hij zelf wil. Dat is mijn idee.
NU graag weer ontopic antwoorden want de reis is al besproken in een ander topic en eerlijk gezegd word ik er een beetje moe en sjacherijnig van om aldoor te horen hoe vervelend anderen onze vakantie vinden en dat iedereen het anders zou doen.
Wij vinden het leuk zo en gelukkig hoeft er niemand anders mee.

Daar heb je nou helemaal gelijk in. Dan weten we tenminste weer wat normaal is en dat onze vakantie niet normaal is.Moira schreef:
Normaal gaan mensen voor 29 dagen naar 1 a 2 landen.
We zijn nou gelukkig niet "normaal" en nou eenmaal anders dan anderen en daar zijn we heel erg blij mee. >:O
Punt
Kerel!! jij bent aan een ontspan vakantie toe volgens mij HAHAHA
Raimon schreef:Kerel!! jij bent aan een ontspan vakantie toe volgens mij HAHAHA

Ik heb wel een paar keer gehad dat mijn vluchttijden veranderden (Air France, Air Asia, Royal Brunei, Trans Nusa) en ik hou daar in mijn planning altijd rekening mee. Soms betekent dat iets eerder op staan, soms mag je iets langer blijven liggen. En soms betekent dat dat je langer moet wachten op het vliegveld
Niks aan te doen.
Sorry Tenrec, bij het opstellen van je schema heeft een aantal mensen op dit forum je strakke reisschema al afgeraden, JUIST omdat dingen mis kunnen gaan met vluchten enzo. Je antwoord was toen dat dat geen probleem zou zijn en dat jullie dat wisten, dan moet je nu niet lopen klagen....

Sorry Tenrec, bij het opstellen van je schema heeft een aantal mensen op dit forum je strakke reisschema al afgeraden, JUIST omdat dingen mis kunnen gaan met vluchten enzo. Je antwoord was toen dat dat geen probleem zou zijn en dat jullie dat wisten, dan moet je nu niet lopen klagen....

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Beste Jenny,Jenny schreef: Sorry Tenrec, bij het opstellen van je schema heeft een aantal mensen op dit forum je strakke reisschema al afgeraden, JUIST omdat dingen mis kunnen gaan met vluchten enzo. Je antwoord was toen dat dat geen probleem zou zijn en dat jullie dat wisten, dan moet je nu niet lopen klagen....
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. We hebben helemaal geen problemen met de vluchten, de vluchten hebben helemaal geen strak reisschema. Er zit meestal 48 uur tussen de vluchten. De enkele keer dat er twee vluchten op 1 dag zijn hebben we minstens 5 uur speling. Juist ook omdat er op het forum voor gewaarschuwd werd.
Ik loop ook niet te klagen. Ik kan dat tenminste niet uit mijn tekst opmaken. Ik zeg alleen dat het lastig is om van te voren een auto te willen huren. Een auto huren vanuit nederland blijkt goedkoper te zijn dan ter plekke, maar als de vluchten zo kunnen verschuiven is het moeilijk van te voren af te spreken hoe laat de auto opgehaald en teruggebracht moet worden.
Daar gaat het topic over.
Waar ook het verschil ligt is dat wij geen backpackers zijn. We gaan niet met de rugzak op stap. We gaan met luxe vervoer (Toyota fortuner etc) en luxe verblijven (villaatje hier, villaatje daar). Eigenlijk net zoals een complete rondreis en dan meestal wat luxer.
Ons schema is ook afgeleid van die reizen, ze hebben als voorbeeld gediend. Zo gaan we eigenlijk in Australië dezelfde tocht maken die anderen in een groepsreis maken. Wij willen echter dat individueel doen. Maar gehaaster is het niet. Ook de verdere reizen hebben we teruggevonden op internet, dagje daar, dagje hier etc. Zo extreem is het allemaal niet als aldoor geconcludeerd wordt. We konden kiezen om bijvoorbeeld 3 dagen in Bangkok te blijven of even een vluchtje te maken naar Ho chi minh stad, het is gewoon een excursie die we doen.
En het is nog steeds zo dat we genoeg tijd hebben tussen de vluchten en als er een vlucht uitvalt, is het nog steeds geen ramp. Want dan vliegen we een dag later naar de plek van bestemming en vervolgen de reis een dag later.
Dus laat niemand zich nou meer druk maken om onze planning. Die zit echt goed in elkaar en wij zijn er blij mee.
Dus waarom ik mijn topic gestart ben is dat ik het lastig vind om een auto vanuit Nederland te reserveren omdat de vluchtschema's nog steeds kunnen wijzigen.
Ik vind het zonde om dan een dag ertussen te voegen zonder auto. Dus de auto een dag later op te halen, als je hem de dag ervoor ook zou kunnen hebben. Ja misschien zijn we teveel verwend om altijd een auto tot onze beschikking te hebben. Het zal ook niet echt nodig zijn met al die andere vervoersmogelijkheden, brommertje, tuk tuk of hoe zo een ding mocht heten.
Toch trekt het ons het meest om een 4x4 tot onze beschikking te hebben, vanaf het moment dat we op het vliegveld aankomen. Geen gedoe met taxi's en zo. Soms moet het wel, maar dan uit noodzaak.

Ik ben nog nooit in Australie geweest, dus over dat land kan ik jullie niet adviseren. Wat de andere landen betreft: dingen vantevoren regelen is niet nodig, ECHT NIET. Hotels zijn er altijd wel, evt bel je 's ochtends even op om een plekje te reserveren.
Zijn jullie wel eens in Azie geweest?
Ikzelf heb daar aardig wat rondgereisd, en ik kan me een goede voorstelling maken bij reizen daar. Neem nu dat uitstapje van jullie naar Vietnam... 's Ochtends vanuit je hotel in BKK naar het vliegveld. Het is druk op de wegen, altijd, en 's ochtends nog meer. De rit naar het vliegveld zal ongeveer een uur duren. Twee uur vantevoren inchecken (en dat is al vrij krap, het is een groot vliegveld!), dus 3 uur voor vertrek verlaat je je hotel. Stempel halen. De vlucht zal een kleine 2 uur bedragen. In de rij voor het visum voor Vietnam, in de rij voor je bagage, taxi naar je hotel, en je bent zo 2 uur verder. Dus 'even' naar Vietnam gaan, kost je 2x 7 uur. Dan maak ik liever een trip naar Ayuthaya was op nog geen 2 uur treinen van BKK ligt.
Het gaat mij niet om het geld dat ik niet veel wil vliegen. Niet eens om het milieu. Nee, het gaat mij erom dat ik in mijn vakantie een beetje wil uitrusten, en niet al teveel lange reisdagen na elkaar wil hebben. En zeker niet teveel regeldagen waarin ik douanes moet passeren. Jullie geven zelf aan dat jullie geen backpackers zijn en meer geld te makken hebben. Ik zal dan vooral niet al te moeilijk doen over een huurauto die ter plekke een paar cent meer kost....
Zijn jullie wel eens in Azie geweest?
Ikzelf heb daar aardig wat rondgereisd, en ik kan me een goede voorstelling maken bij reizen daar. Neem nu dat uitstapje van jullie naar Vietnam... 's Ochtends vanuit je hotel in BKK naar het vliegveld. Het is druk op de wegen, altijd, en 's ochtends nog meer. De rit naar het vliegveld zal ongeveer een uur duren. Twee uur vantevoren inchecken (en dat is al vrij krap, het is een groot vliegveld!), dus 3 uur voor vertrek verlaat je je hotel. Stempel halen. De vlucht zal een kleine 2 uur bedragen. In de rij voor het visum voor Vietnam, in de rij voor je bagage, taxi naar je hotel, en je bent zo 2 uur verder. Dus 'even' naar Vietnam gaan, kost je 2x 7 uur. Dan maak ik liever een trip naar Ayuthaya was op nog geen 2 uur treinen van BKK ligt.
Het gaat mij niet om het geld dat ik niet veel wil vliegen. Niet eens om het milieu. Nee, het gaat mij erom dat ik in mijn vakantie een beetje wil uitrusten, en niet al teveel lange reisdagen na elkaar wil hebben. En zeker niet teveel regeldagen waarin ik douanes moet passeren. Jullie geven zelf aan dat jullie geen backpackers zijn en meer geld te makken hebben. Ik zal dan vooral niet al te moeilijk doen over een huurauto die ter plekke een paar cent meer kost....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Sorry hoor ik heb de rest van de topics niet gelezen dus wist niet dat er iemand al comentaar op had gegeven. Jij bent inderdaad toe aan vakantie
dat is duidelijk. Ik zeg trouwens ook niet dat wij normaal zijn omdat we zelf geen backpackers zijn maar Flasbackers. Wij reizen zelf ook niet low budget dit omdat mijn man nog steeds werkzaam is voor Nederland dan wel part time. Dat is ook de rede dat wij dit nu al 2 jaar doen. We gaan nu nog 1 jaar reizen en ondertussen een verzoek indienen voor een verblijfsvergunning om in Australie te gaan wonen voor een aantal jaar.
Ja als je een normale auto wil huren is dat onderweg geen probleem 4x4 is zeker handig om die van tevoren te boeken.
In Azie van tevoren dingen regelen is ook niet nodig behalve als je dus in hotels 4 a 5 sterren boekt die zijn wel raadzaam om van te voren te regelen. Dit kan trouwens ook 1 dag van tevoren de prijzen zijn niet super veranderlijk.
Ik wens je trouwens succes met het rondrijden in Azie met een auto dat is een slag apart.
Het zou trouwens wel een hoop geregel zijn geweest om al die visa's voor elkaar te hebben gekregen. Want dat vind ik toch altijd een hoop werk om dat voor elkaar te krijgen.
gr van Moira
Sorry hoor ik heb de rest van de topics niet gelezen dus wist niet dat er iemand al comentaar op had gegeven. Jij bent inderdaad toe aan vakantie

Ja als je een normale auto wil huren is dat onderweg geen probleem 4x4 is zeker handig om die van tevoren te boeken.
In Azie van tevoren dingen regelen is ook niet nodig behalve als je dus in hotels 4 a 5 sterren boekt die zijn wel raadzaam om van te voren te regelen. Dit kan trouwens ook 1 dag van tevoren de prijzen zijn niet super veranderlijk.
Ik wens je trouwens succes met het rondrijden in Azie met een auto dat is een slag apart.
Het zou trouwens wel een hoop geregel zijn geweest om al die visa's voor elkaar te hebben gekregen. Want dat vind ik toch altijd een hoop werk om dat voor elkaar te krijgen.
gr van Moira
@Jenny & Moira en alle andere geïntereseerden.
Ga er even voor zitten en neem er een bakkie koffie of thee bij
want het is een heel verhaal geworden
:
Ik ben het er helemaal mee eens dat we veel tijd verliezen met het vliegen. We zien dat echter ook als een leuke ervaring. We houden van het vliegen op zich. Alleen het inchecken, wachten en uitchecken is wel lastig. Maar dat moeten we er nu maar voor over hebben.
We wilden graag de hotels etc graag van te voren geregeld hebben omdat we dan ter plekke niet meer hoeven te zoeken. Het hotel weet al hoe laat we ongeveer aankomen en een betere kamer is gereserveerd (airco, douche, bad ensuite). We hebben echt niet de duurste hotels uitgezocht. We komen uit op een gemiddelde van 39 euro pp per dag voor de overnachtigingen. Ik weet dat je voor 7 euro per nacht pp kan slapen. Daar hebben wij niet voor gekozen.
Zo slapen we bijvoorbeeld in het hoogste hotel: het baiyoke skyhotel http://www.rgb-tour.ru/image/hotels/54891.jpg. Daar hebben we een hotelkamer op een van de 7 hoogste verdiepingen, dat is net onder die fel verlichte etages bovenin, alwaar restaurants zitten. Hier plattegrondje van de kamer http://www.baiyokehotel.com/UserFiles/I ... uxe2_1.jpg foto kamer:http://static.booking.com/images/hotel/ ... 677521.jpg . Dat kost natuurlijk wat meer dan een paar verdiepingen lager. Maar dat vinden we nou juist weer erg leuk om te doen en in Australië hebben we bijvoorbeeld een villa (kamer met B&B) met uitzicht op de oceaan http://travel.webshots.com/photo/256212 ... 6461AhtWsW. Een andere overnachtingsplaats in Australie: http://www.bookeasy.com.au/website/imag ... 16779b.jpg Hierbij is de hele villa van ons. Bij deze is dat ook het geval, alleen zijn dat geschakelde villa's: http://national.atdw.com.au/multimedia/ ... omets7.jpg. En dan Denham, ook australië: Het meest linkse huisje hebben we gereserveerd. Zoals je ziet, meteen aan zee: http://static.panoramio.com/photos/original/9519495.jpg. De eerste nacht in Australië zitten we hier: http://www.criterion-hotel-perth.com.au ... _hotel.htm in het centrum van Perth, in het oudste hotel van Perth (gerenoveerd). De laatste nacht zitten we in een natuurpark in Australie, vlak boven Perth: http://community.webshots.com/photo/ful ... 4071iZjngP Dan kunnen we nog de Koala's zien:
. Op Bali zitten we oa in Bloo Lagoon te Padang bai en dat weer omdat we dan vlakbij een van de mooiste snorkelplekken zitten van Bali én het is een prachtige villa: http://www.bloolagoon.com/images/map-2.jpg http://www.bloolagoon.com/images/gallery-35-1.jpg De laatste foto is onze villa. Dit is ons bad: http://www.bloolagoon.com/images/gallery-33-1.jpg De andere keer zitten we bij het apenbos http://www.champlungsariubud.com/images ... ing_02.jpg tweede foto: http://www.bali-travelnet.com/images/ch ... e_room.jpg. De apen komen bij je de kamer in, als je niet oppast en bij het ontbijt pikken ze het eten van tafel: http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... akfast.jpg
In Chiang mai zitten we in Charcoa house, de "Honeymoon sweet" suite. http://www.charcoa.com/images/pic/b-per04.jpg en die is dan net weer iets luxer en duurder, maar wel weer om een kick van te krijgen. Althans, dat vinden wij.
In het noorden van Thailand zitten we in een villa van het Suanthip Vana resort te Wiang po pao,
als je die foto's ziet en de recenties leest, wil je er ook een keer naar toe, denk ik: http://www.suanthipresort.com/suite_pka ... etail.html . Hierbij nog even het hotel in Vientiane http://www.hbrm.com/photo.htm. We hebben daar een "blauwe kamer"op de bovenste etage in de hoek, zodat je ook ramen aan de zijkant hebt en uitzicht op de Mekong rivier: http://hotel.asiatravel.com/hotelImg/single%20room.JPG. Zoals je merkt genieten we nu al van het idee om in deze hotels te kunnen slapen. Hierbij als laatste nog een foto van onze hotelkamer in Hongkong: http://www.hotelopia.com/giata/106693/1 ... _w_002.jpg.
Dit is dus ook een van de redenen dat we van te voren willen boeken. Dan weet je waar je komt te slapen en kun je jezelf daar op verheugen.
De hotels liggen ook gunstig t.o.v. de trips die we ter plaatse gaan doen of de locaties die we gaan bezoeken.
Wat betreft het autorijden:
We hebben gelukkig een aantal vakanties achter elkaar ervaring opgedaan in Roemenië en andere Oostbloklanden en afgelopen jaar in Marokko en Albanië , met het rijden in het buitenland. Dat zal dus niet echt een probleem zijn. Het blijft natuurlijk oppassen. Azie zal weer anders zijn dan Boekarest en Marrakech. Maar dat zien we wel, is wel weer een leuke uitdaging. Je moet een beetje lef hebben, heb ik gemerkt en je niet van de weg laten drukken. Een grotere auto helpt daar goed bij. Vandaar dat we ook meestal een grotere auto nemen.
De visa zijn niet echt moeilijk te verkrijgen omdat we een tijdelijk toeristenvisum nodig hebben. Het visum voor australie krijg je gewoon via internet en de andere visa krijg je op het vliegveld bij aankomst in Bangkok, Ho chi Minh, Kuala Lumpur, Vientiane en Den Passar en voor Hongkong is geen visum nodig. Het zou lastiger zijn als je via de weg de grens oversteekt of langer dan 1 maand wilt blijven, denk ik.
Mocht ik dit niet goed zien, wat betreft die visa, dan hoor ik het graag van iemand!Ik zou mezelf wel voor mijn kop kunnen slaan als opeens blijkt dat er geen visum te regelen valt, ter plekke....
We moeten tweemaal heel vroeg op het vliegveld zijn, eenmaal in Bangkok en eenmaal in Kuala lumpur. Beide dagen hebben we een hotel genomen óp of naast het vliegveld. Ook daar hebben we dus rekening mee gehouden. In kuala lumpur is het 7 minuten lopen van het hotel naar de terminal (LCC terminal) http://www.tunehotels.com/LCCTTransit_K ... aysia.aspx. In Bangkok dit hotel: http://www.convenientresort.com/ het halen en brengen (5 minuten met de auto) wordt door het hotel gedaan en is bij de hotelprijs inbegrepen.
Wat betreft de kosten van de vakantie: Waarschijnlijk eindigt de totaalprijs op 6500 euro voor 2 personen incl. alles voor de 29 dagen dat we weg zijn. We hebben dan excursies, zoals VLIEGEN
over de Albrolhos eilanden, voor de kust bij WA, en snorkelen ter plekke tussen het koraal, meegenomen in de totaalprijs http://www.abrolhosbat.com.au/Batavia_C ... lcome.html. Daarbij zitten ook de autohuur van de 4x4 camper in Australië. Hierbij een voorbeeld van de allemaal apart uitziende campers
: http://static.panoramio.com/photos/original/7623035.jpg welke wij krijgen weten we nog niet, maar ik verheug me er al op! Verder de Toyota fortuner in Thailand http://www.conceptonewheels.com/gallery ... oma-20.jpg, de Ford Ranger in Maleisë http://www.motormundo.com.co/files/imag ... pickup.jpg, de Daihatsu Feroza op Bali (op de heenreis en terugreis, tussenstop op Bali, naar Australië) http://www.astrofegia.com/images/fontan ... roza_J.jpg.
Op zich zijn alle onderdelen niet echt duur, maar als je alles bij elkaar optelt lopen zaken snel op.
Ik ben dan zelfs nog lang bezig geweest om ieder hotel te boeken via de goedkoopste weg. Dus goed vergelijken! De vluchten zijn inmiddels ook al weer 2 tot 3 keer zo duur als toen wij het boekten.
Het grootste gedeelte is echter al betaald, dus daar denken we maar niet meer aan. Nu zijn we nog telkens met voorbereidingen bezig. Dat vinden we net zo leuk als de reis op zich. Het regelen onderweg en vooraf is voor mij juist een leuk gedeelte van de vakantie, maar ja, zo ieder zijn eigen ding.
Zoals je ziet een heel verhaal, we zijn dan ook zo erg enthousiast erover. Nu is het misschien een beetje duidelijk waarom wij zo enthousiast zijn over de reis. Niet alleen de omgeving waar we doorheen gaan reizen wordt een spectaculaire ervaring, maar ook de verblijven waar we overnachten. In onze ogen een supervakantie. Maar nogmaals, iedereen ervaart zijn vakantie op een andere manier.
gr. Peter
Ga er even voor zitten en neem er een bakkie koffie of thee bij

Ik ben het er helemaal mee eens dat we veel tijd verliezen met het vliegen. We zien dat echter ook als een leuke ervaring. We houden van het vliegen op zich. Alleen het inchecken, wachten en uitchecken is wel lastig. Maar dat moeten we er nu maar voor over hebben.
We wilden graag de hotels etc graag van te voren geregeld hebben omdat we dan ter plekke niet meer hoeven te zoeken. Het hotel weet al hoe laat we ongeveer aankomen en een betere kamer is gereserveerd (airco, douche, bad ensuite). We hebben echt niet de duurste hotels uitgezocht. We komen uit op een gemiddelde van 39 euro pp per dag voor de overnachtigingen. Ik weet dat je voor 7 euro per nacht pp kan slapen. Daar hebben wij niet voor gekozen.
Zo slapen we bijvoorbeeld in het hoogste hotel: het baiyoke skyhotel http://www.rgb-tour.ru/image/hotels/54891.jpg. Daar hebben we een hotelkamer op een van de 7 hoogste verdiepingen, dat is net onder die fel verlichte etages bovenin, alwaar restaurants zitten. Hier plattegrondje van de kamer http://www.baiyokehotel.com/UserFiles/I ... uxe2_1.jpg foto kamer:http://static.booking.com/images/hotel/ ... 677521.jpg . Dat kost natuurlijk wat meer dan een paar verdiepingen lager. Maar dat vinden we nou juist weer erg leuk om te doen en in Australië hebben we bijvoorbeeld een villa (kamer met B&B) met uitzicht op de oceaan http://travel.webshots.com/photo/256212 ... 6461AhtWsW. Een andere overnachtingsplaats in Australie: http://www.bookeasy.com.au/website/imag ... 16779b.jpg Hierbij is de hele villa van ons. Bij deze is dat ook het geval, alleen zijn dat geschakelde villa's: http://national.atdw.com.au/multimedia/ ... omets7.jpg. En dan Denham, ook australië: Het meest linkse huisje hebben we gereserveerd. Zoals je ziet, meteen aan zee: http://static.panoramio.com/photos/original/9519495.jpg. De eerste nacht in Australië zitten we hier: http://www.criterion-hotel-perth.com.au ... _hotel.htm in het centrum van Perth, in het oudste hotel van Perth (gerenoveerd). De laatste nacht zitten we in een natuurpark in Australie, vlak boven Perth: http://community.webshots.com/photo/ful ... 4071iZjngP Dan kunnen we nog de Koala's zien:

In het noorden van Thailand zitten we in een villa van het Suanthip Vana resort te Wiang po pao,

Dit is dus ook een van de redenen dat we van te voren willen boeken. Dan weet je waar je komt te slapen en kun je jezelf daar op verheugen.

Wat betreft het autorijden:
We hebben gelukkig een aantal vakanties achter elkaar ervaring opgedaan in Roemenië en andere Oostbloklanden en afgelopen jaar in Marokko en Albanië , met het rijden in het buitenland. Dat zal dus niet echt een probleem zijn. Het blijft natuurlijk oppassen. Azie zal weer anders zijn dan Boekarest en Marrakech. Maar dat zien we wel, is wel weer een leuke uitdaging. Je moet een beetje lef hebben, heb ik gemerkt en je niet van de weg laten drukken. Een grotere auto helpt daar goed bij. Vandaar dat we ook meestal een grotere auto nemen.
De visa zijn niet echt moeilijk te verkrijgen omdat we een tijdelijk toeristenvisum nodig hebben. Het visum voor australie krijg je gewoon via internet en de andere visa krijg je op het vliegveld bij aankomst in Bangkok, Ho chi Minh, Kuala Lumpur, Vientiane en Den Passar en voor Hongkong is geen visum nodig. Het zou lastiger zijn als je via de weg de grens oversteekt of langer dan 1 maand wilt blijven, denk ik.
Mocht ik dit niet goed zien, wat betreft die visa, dan hoor ik het graag van iemand!Ik zou mezelf wel voor mijn kop kunnen slaan als opeens blijkt dat er geen visum te regelen valt, ter plekke....

We moeten tweemaal heel vroeg op het vliegveld zijn, eenmaal in Bangkok en eenmaal in Kuala lumpur. Beide dagen hebben we een hotel genomen óp of naast het vliegveld. Ook daar hebben we dus rekening mee gehouden. In kuala lumpur is het 7 minuten lopen van het hotel naar de terminal (LCC terminal) http://www.tunehotels.com/LCCTTransit_K ... aysia.aspx. In Bangkok dit hotel: http://www.convenientresort.com/ het halen en brengen (5 minuten met de auto) wordt door het hotel gedaan en is bij de hotelprijs inbegrepen.
Wat betreft de kosten van de vakantie: Waarschijnlijk eindigt de totaalprijs op 6500 euro voor 2 personen incl. alles voor de 29 dagen dat we weg zijn. We hebben dan excursies, zoals VLIEGEN

Op zich zijn alle onderdelen niet echt duur, maar als je alles bij elkaar optelt lopen zaken snel op.
Ik ben dan zelfs nog lang bezig geweest om ieder hotel te boeken via de goedkoopste weg. Dus goed vergelijken! De vluchten zijn inmiddels ook al weer 2 tot 3 keer zo duur als toen wij het boekten.
Het grootste gedeelte is echter al betaald, dus daar denken we maar niet meer aan. Nu zijn we nog telkens met voorbereidingen bezig. Dat vinden we net zo leuk als de reis op zich. Het regelen onderweg en vooraf is voor mij juist een leuk gedeelte van de vakantie, maar ja, zo ieder zijn eigen ding.

Zoals je ziet een heel verhaal, we zijn dan ook zo erg enthousiast erover. Nu is het misschien een beetje duidelijk waarom wij zo enthousiast zijn over de reis. Niet alleen de omgeving waar we doorheen gaan reizen wordt een spectaculaire ervaring, maar ook de verblijven waar we overnachten. In onze ogen een supervakantie. Maar nogmaals, iedereen ervaart zijn vakantie op een andere manier.

gr. Peter
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Klinkt inderdaad alsof je er heel erg veel zin in hebt! Veel plezier en veel succes met de vluchten, maar ik heb begrepen dat jullie weten wat jullie doen.
Wat betreft jullie verblijven, erg mooi hoor
. Je had ze niet allemaal op hoeven sommen voor ons denk ik, daarvoor ben je toch niet aan het goede adres bij de backpackers op dit forum. Maar het is leuk en interessant om te zien hoe mensen reizen die zo'n andere smaak hebben qua reizen en avontuur.
Ik wens jullie een topvakantie!
Wat betreft jullie verblijven, erg mooi hoor

Bedankt voor je reactie.Daniii schreef:Klinkt inderdaad alsof je er heel erg veel zin in hebt! Veel plezier en veel succes met de vluchten, maar ik heb begrepen dat jullie weten wat jullie doen.
Wat betreft jullie verblijven, erg mooi hoor. Je had ze niet allemaal op hoeven sommen voor ons denk ik, daarvoor ben je toch niet aan het goede adres bij de backpackers op dit forum. Maar het is leuk en interessant om te zien hoe mensen reizen die zo'n andere smaak hebben qua reizen en avontuur.
Ach, toen ik bezig was werd het verhaal langer en langer, na het ene linkje dacht ik: dan ook maar het volgende linkje. Ik vind het altijd leuk om aan anderen te laten zien wat we gaan beleven. Ik begrijp ook dat er op het forum meer backpackers zijn die de meest eenvoudige verblijven nemen, met 8 man op 1 kamer bijvoorbeeld.
Nu is het wel een beetje duidelijker hoe wij onze vakantie beleven. Dat was mijn bedoeling. Dat het verhaal zo lang is geworden komt omdat we er zo enthousiast over zijn.
gr. Peter
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Als je een blog bij gaat houden of foto's plaatst zie ik graag een linkje!! Ben benieuwd naar de verhalen. 

Een blog bijhouden is iets voor backpackers, met tijd over.Daniii schreef:Als je een blog bij gaat houden of foto's plaatst zie ik graag een linkje!! Ben benieuwd naar de verhalen.

Foto's plaatsen is ook lastig, dan moeten ze eerst ergens online gezet worden. Met de foto's van Marokko zou ik dat ook doen en dat is ook nog steeds niet gebeurd.
Maar, wie weet komt er nog wat van.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Let op vietnam kent geen visum on arrival. Die kent ie wel maar dan moet je die eerst via internet aanvragen.
Je zult voor Vietnam van tevoren een visum moeten gaan aanvragen. Waarom hebben ze in Vietnam wel een balie voor visum on arrival omdat je die via internet kunt aanvragen. Dit gaat via een buro in vietnam die het verzoek voor je gaat indienen bij de vietnamese autoriteiten. Dus voor vietnam zul je die van tevoren moet gaan regelen.
Dit is ook te lezen op deze website bij vietnam en dan visa.
Ik ben trouwens ook een uitzondering op dit forum ik ben ook iemand van de luxe en niet van met 8 man op 1 kamer.
Je hebt als backpackers zoals ik al eerder schreef verschillende soorten backpackers die ze dus flaspackers noemen.
Dit komt alleen maar omdat mijn man werkt. Wij verblijven ook veel in appartementen met alles erop en eraan.
gr van Moira
Let op vietnam kent geen visum on arrival. Die kent ie wel maar dan moet je die eerst via internet aanvragen.
Je zult voor Vietnam van tevoren een visum moeten gaan aanvragen. Waarom hebben ze in Vietnam wel een balie voor visum on arrival omdat je die via internet kunt aanvragen. Dit gaat via een buro in vietnam die het verzoek voor je gaat indienen bij de vietnamese autoriteiten. Dus voor vietnam zul je die van tevoren moet gaan regelen.
Dit is ook te lezen op deze website bij vietnam en dan visa.
Ik ben trouwens ook een uitzondering op dit forum ik ben ook iemand van de luxe en niet van met 8 man op 1 kamer.
Je hebt als backpackers zoals ik al eerder schreef verschillende soorten backpackers die ze dus flaspackers noemen.
Dit komt alleen maar omdat mijn man werkt. Wij verblijven ook veel in appartementen met alles erop en eraan.
gr van Moira