St. Petersburg
Vliegticket St. Petersburg,Rusland
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een betaalbaar vliegticket naar St. Petersburg. Ik heb op verschillende website's gekeken, maar ik kan geen rechtsstreekse vlucht vinden. Weet iemand een maatschappij die hier wel rechtsstreeks op vliegt? Of andere tips? De grootkoopste vlucht die heb ik heb gevonden (met tussenstop) is rond de 250 euro. Als ik nog goedkoper wil(rond 160 euro), hebben we een tussenstop van een hele nacht en we zijn met een grote groep(studieproject), dus dat is niet handig.
Ik hoop dat iemand iets weet!
Groetjes Tamara
PS Andere tips over verblijf, bezienwaardigheden enz. zijn ook welkom!
Ik ben op zoek naar een betaalbaar vliegticket naar St. Petersburg. Ik heb op verschillende website's gekeken, maar ik kan geen rechtsstreekse vlucht vinden. Weet iemand een maatschappij die hier wel rechtsstreeks op vliegt? Of andere tips? De grootkoopste vlucht die heb ik heb gevonden (met tussenstop) is rond de 250 euro. Als ik nog goedkoper wil(rond 160 euro), hebben we een tussenstop van een hele nacht en we zijn met een grote groep(studieproject), dus dat is niet handig.
Ik hoop dat iemand iets weet!
Groetjes Tamara
PS Andere tips over verblijf, bezienwaardigheden enz. zijn ook welkom!
Re: Vliegticket St. Petersburg,Rusland
Als je echt goedkoop wilt (maar snel is het niet) dan kun je van hier naar Riga vliegen (Letland), en dan met de nachttrein of de nachtbus naar St. Petersburg.
Afhankelijk van hoe groot jullie groep is, is dat echter geen ideale optie.
Afhankelijk van hoe groot jullie groep is, is dat echter geen ideale optie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bedankt! Ik zal het eens nakijken of het wat voor ons is. Maar aangezien de grootte van de groep(40) en de tijd die we hebben lijkt het mij inderdaad niet echt ideaal helaas.
Ik ben trouwens echt dringend op zoek naar nog meer tips! Wat ben je bijvoorbeeld kwijt voor een etentje? En ik zag bij de reisinformatie op deze site staan dat je een voordelige metropas kunt aanschaffen. Geldt dit ook voor Sint-Petersburg? Kan er verder niets over vinden.
Groetjes.
Ik ben trouwens echt dringend op zoek naar nog meer tips! Wat ben je bijvoorbeeld kwijt voor een etentje? En ik zag bij de reisinformatie op deze site staan dat je een voordelige metropas kunt aanschaffen. Geldt dit ook voor Sint-Petersburg? Kan er verder niets over vinden.
Groetjes.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik weet niet voor welke periode je zoekt?
ik heb net even snel oktober bekeken op skyscanner.net en kom ook rond de bedragen uit die je noemt.
Lufthanse begint op 180 met een stop in munchen
ik heb net even snel oktober bekeken op skyscanner.net en kom ook rond de bedragen uit die je noemt.
Lufthanse begint op 180 met een stop in munchen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Wij vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks voor € 98,- voor 2 personen.
Dit is met airberlin.
Als je op tijd boekt zijn de prijzen redelijk laag.
Dit is met airberlin.
Als je op tijd boekt zijn de prijzen redelijk laag.
Wij zijn onderweg! Kijk ook eens op http://www.onzedroomreis.nl
Met AirBaltic.com kun je voor 125 enkele reis naar St. Petersburg, met een overstap in Riga.
-
Hoi Tamara,
Vier jaar geleden zijn wij ook met een groep naar Rusland gweest, op studiereis. Omdat we ook naar Moskou gingen zijn we gevlogen op Moskou met Malev, en toen met de nachttrein naar St. Petersburg gegaan. Gaan jullie alleen naar St Petersburg? Ik zal ook nog eens denken over tips en wat wij toen gedaan hebben. Gaan jullie ook op studiereis? Misschien kun je een pb sturen met wat meer informatie? Dan ga ik eens even wat dingen bedenken, het is alweer vier jaar geleden...
Vier jaar geleden zijn wij ook met een groep naar Rusland gweest, op studiereis. Omdat we ook naar Moskou gingen zijn we gevlogen op Moskou met Malev, en toen met de nachttrein naar St. Petersburg gegaan. Gaan jullie alleen naar St Petersburg? Ik zal ook nog eens denken over tips en wat wij toen gedaan hebben. Gaan jullie ook op studiereis? Misschien kun je een pb sturen met wat meer informatie? Dan ga ik eens even wat dingen bedenken, het is alweer vier jaar geleden...
Hoi allemaal,
super bedankt voor de reacties en rosalie echt leuk dat je het wilt sturen, maar helaas gaat het niet meer door. Het is inderdaad een studiereis en we hebben besloten (ivm met sponsoring, visum ect) om ergens anders heen te gaan.
super bedankt voor de reacties en rosalie echt leuk dat je het wilt sturen, maar helaas gaat het niet meer door. Het is inderdaad een studiereis en we hebben besloten (ivm met sponsoring, visum ect) om ergens anders heen te gaan.
Ik heb er deze zomer ook naar gekeken, maar idd lastig.
Ten eerste dat visum. Heb je tijd voor nodig + een "uitnodiging" van een of ander hotel ofzo.
Air Baltic leek me idd de beste maatschappij. Maar duur in de periode waarin ik wou.
Mijn conclusie was dat St Petersburg geen makkelijke (visum) bestemming is en ook niet goedkoop.
Iets om eens goed te plannen. Juiste, goedkope periode zoeken waarin het toch niet al te donker en koud is daar.
Niet geschikt voor last minute met de backpack.
Ten eerste dat visum. Heb je tijd voor nodig + een "uitnodiging" van een of ander hotel ofzo.
Air Baltic leek me idd de beste maatschappij. Maar duur in de periode waarin ik wou.
Mijn conclusie was dat St Petersburg geen makkelijke (visum) bestemming is en ook niet goedkoop.
Iets om eens goed te plannen. Juiste, goedkope periode zoeken waarin het toch niet al te donker en koud is daar.
Niet geschikt voor last minute met de backpack.
Dat waren inderdaad ook onze bevindingen. Wij hebben alleen wel de tijd om goed te plannen, maar met een grote groep wordt het toch lastiger. Lijkt me wel super bestemming! Wil sowieso een keer graag met de trans-serberiaexpres reizen, maar dit zal dus ook best een gedoe zijn om te regelen als je tussendoor steden wilt bezoeken? Sorry off-topic, maar vroeg het me af toen er met rusland bezig was..
Geen idee, maar er zijn meerdere mensen (Jenny, bolletje, Hildo) op dit forum die ditwel weten.
Met de trein in Rusland is redelijk makkelijk. Ze kennen alleen geen hop on/off systeem. Je koopt dus kaartjes voor de je reisdelen. Je moet alleen in de gaten houden, dat je bijvoorbeeld voor de transsib je het beste je complete ticket, inclusief stops, in een keer kunt kopen (en dan je reisplan vastleggen). De kaarten kunnen alleen kort van tevoren gekocht worden en dan heb je grote kans dat je een paar dagen vast zit in stad. Naast het feit dat je dat niet wilt, loop je ook een grote kans je je visa overschrijdt. En verlengen is volgens mij niet mogelijk is rusland
St. Petersburg
Wil kijken of ik begin okt. een lang weekend/mid weekie naar St. Petersburg kan gaan, maar er staat weinig info op dit forum en kan met de hulp van google ook niet echt veel vinden.
Paar vraagjes dus, hoop dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met het voormalige leningrad.
- Las dat je een uitnodiging nodig hebt, zit te denken om dat maar via een bureautje te doen (gemak), of is het toch best makkelijk om het zelf te regelen?. En kan je dan gewoon een willekeurig hotel/hostel boeken of zitten daar nog voorschriften aan? Las namelijk dat dure hotels een uitnodiging verzorgen, maar ben niet van plan een duur hotel te nemen.
- ist in okt. nog een beetje te doen met temperaturen?
- Iemand enig idee wat ongeveer de kosten per dag zijn? (normaal happie eten, beetje de kroeg in 's avonds en overdag sightseeing).
- Iemand nog tips voor leuk hostel/hotel?
- Zijn er nog dingen die erg leuk zijn om te zien (en dan niet de gebruikelijk dingen want dat vind ik wel)?
Alle extra info is welkom...
Thanks
Paar vraagjes dus, hoop dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met het voormalige leningrad.
- Las dat je een uitnodiging nodig hebt, zit te denken om dat maar via een bureautje te doen (gemak), of is het toch best makkelijk om het zelf te regelen?. En kan je dan gewoon een willekeurig hotel/hostel boeken of zitten daar nog voorschriften aan? Las namelijk dat dure hotels een uitnodiging verzorgen, maar ben niet van plan een duur hotel te nemen.
- ist in okt. nog een beetje te doen met temperaturen?
- Iemand enig idee wat ongeveer de kosten per dag zijn? (normaal happie eten, beetje de kroeg in 's avonds en overdag sightseeing).
- Iemand nog tips voor leuk hostel/hotel?
- Zijn er nog dingen die erg leuk zijn om te zien (en dan niet de gebruikelijk dingen want dat vind ik wel)?
Alle extra info is welkom...
Thanks
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: St. Petersburg
visum rusland
geld en budget rusland
hoewel de budgetprijzen van een paar jaar geleden zijn en van Moskou denk ik toch dat het een aardige indicatie is
geld en budget rusland
hoewel de budgetprijzen van een paar jaar geleden zijn en van Moskou denk ik toch dat het een aardige indicatie is
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Re: St. Petersburg
Staat over dat bureautje: Zij regelen namelijk alles voor je en kennen de regeltjes. Zo zorgen ze ervoor dat je een "uitnodiging" hebt op je eerste verblijfplaats.bolletjeom schreef:visum rusland
dat betekend dus dak een verblijfplek moet hebben en die aan ze doorgeven?
ach anders neem ik wel ff contact op met een bureau, die zullen het ook wel weten