vervoer vliegveld naar Khao San
-
vervoer vliegveld naar Khao San
Allereest mijn complimenten voor deze site, bijna alles is hier terug te vinden en zo niet dan is iedereen wel zo vriendelijk om een antwoord te geven. (ook op onze eerste vraag die we op dit forum gesteld hebben!) Nu had ik gelezen in een van de voorgaande onderwerpen dat er vanuit het vliegveld in Bangkok bussen reden naar Khoa San (level 2) of dat er shuttle bussen reden naar het busstation en dat je vanuit daar de bus kan nemen. Deze info is alleen gepost in 2007 dus ik vroeg me af of dit nog steeds het geval is... We komen 's ochtends om 10.00 uur aan op het vliegveld en willen daarna eerst doorgaan naar Khao San, wat is op dit moment de 'beste' manier om daar te komen? Heel veel vragen die we hadden zijn door deze site bijna wel beantwoord, een wereldoplossing voor de beginnende backpacker! Alvast bedankt voor de reacties!!!
Re: vervoer vliegveld naar Khao San
Die bus rijdt nog steeds, prijs ik geloof iets van 100baht. Taxi weet ik niet meer, maar ik had 1x met 3 andere een taxi gedeeld en dit was een stuk goedkoper dan met de bus. Dus wellicht met 2 personen kan je voor 250b met de taxi.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si388.html
Deze tekst is aangepast in 2009, de berichten eronder zijn idd ouder. Maar de info zoals hier gegeven is nog steeds hetzelfde! Succes! (als je nog een vraag hebt waar je in de tekst geen antw op krijgt laat het dan even weten!)
Deze tekst is aangepast in 2009, de berichten eronder zijn idd ouder. Maar de info zoals hier gegeven is nog steeds hetzelfde! Succes! (als je nog een vraag hebt waar je in de tekst geen antw op krijgt laat het dan even weten!)
Bus rijdt nog, prijs was toen 150 baht. Dus even kijken met hoeveel je bent, want soms is een taxi dan goedkoper als je die kunt delen.
Hee, ik heb toevallig gister die bus nog genomen (ben dus nu in Thailand) en hij kost inderdaad nog steeds 150 Baht. Als je uit het vliegtuig stapt, gewoon de bordjes volgen en dan wijst het zich vanzelf. Kaartje koop je daar bij het kraampje. Je moet bus AE2 hebben, maar dat wijst zich ook wel. Makkelijker dan makkelijk! Op zich zit je binnen een uurtje op Khao San Road. Misschien wel beter dan een taxi, maar dat zou je idd moeten uitrekenen..
Heel veel plezier!
Heel veel plezier!
wij zijn dit jaar ook naar Thailand geweest en zowel met de taxi als met de bus van de luchthaven vertrokken
de bus duurt enorm lang, want die stopt echt overal, is wel spotgoedkoop
de taxi is dan wel weer duurder (ik denk zo'n 600baht), maar veel sneller (voor zover dat mogelijk is in het hectische verkeer)
de taxi is dan wel weer duurder (ik denk zo'n 600baht), maar veel sneller (voor zover dat mogelijk is in het hectische verkeer)
Niet met die speciale bus hoor, die is snel. Maar als je teruggaat van Ko San, in die straat aan de andere kant van de weg is ook een shuttle dienst met een minibusje. Kost minder dan de bus, en taxi uiteraard, en is vet snel. Rijdt elk uur geloof ik.zus schreef:wij zijn dit jaar ook naar Thailand geweest en zowel met de taxi als met de bus van de luchthaven vertrokken
Het grote voordeel van de bus is trouwens ook dat je na een lange vlucht waarschijnlijk uitgeput bent en geen zin hebt om een uur te staan onderhandelen met een of andere taxichauffeur die je even flink af wil zetten. De bus is een vast prijs dus geen gezeur:)
Sommige van die minibussen rijden echter niet over de tolweg, en doen er daarom net iets langer over.Dexter schreef:Niet met die speciale bus hoor, die is snel. Maar als je teruggaat van Ko San, in die straat aan de andere kant van de weg is ook een shuttle dienst met een minibusje. Kost minder dan de bus, en taxi uiteraard, en is vet snel. Rijdt elk uur geloof ik.zus schreef:wij zijn dit jaar ook naar Thailand geweest en zowel met de taxi als met de bus van de luchthaven vertrokken
In de praktijk ga je gewoon naar Sawadee zoveel (de plek waar de bus vertrekt), en je neemt gewoon datgene dat als eerste aan komt. Je hoeft minder te wachten en bent daardoor uiteindelijk vaak sneller. En je vindt daar altijd wel iemand om een taxi mee te delen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
bedankt voor al jullie reacties! Na een lange reis hebben we denk ik inderdaad geen zin om heel veel tijd te gaan besteden aan onderhandelen en willen we gewoon 'snel' en niet te duur naar het centrum toe. Met al jullie tips moet het zeker goed gaan komen! Heeft iemand toevallig nog tips voor een goed en betaalbaar hostel voor de eerste nacht(en)?
Gewoon de AE2 bus nemennienke en vivian schreef:bedankt voor al jullie reacties! Na een lange reis hebben we denk ik inderdaad geen zin om heel veel tijd te gaan besteden aan onderhandelen en willen we gewoon 'snel' en niet te duur naar het centrum toe. Met al jullie tips moet het zeker goed gaan komen! Heeft iemand toevallig nog tips voor een goed en betaalbaar hostel voor de eerste nacht(en)?

Hostel.. Ik zat vorige week in happy house met gratis Wifi... voor 525 (is best duur) door 2 delen is het nog te doen.. Het was het schoonste en luxe hostel wat ik gezien heb

Mocht je naar Chiang Mai gaan dan heb ik echt een spot goedkoop en leuk hostel met Aircon.. en free Wifi

Maar laat het avontuur op je afkomen joh!! Gewoon lekker zoeken en doen

Toedels
Lamphu House is een prima guesthouse (http://www.lamphuhouse.com), iets van rond de 400 bath voor een 2 persoonskamer met gedeelde badkamer (die bijzonder schoon is!!) Prive badkamer is iets duurder.
Wat ook ok is: New Joe Guesthouse (http://www.newjoeguesthouse.com), wel iets meer "shabby" dan Lamphu, maar prima te doen, en echt spotgoedkoop: 350 bath voor kamer met eigen badkamer!!
Succes en have fun
Wat ook ok is: New Joe Guesthouse (http://www.newjoeguesthouse.com), wel iets meer "shabby" dan Lamphu, maar prima te doen, en echt spotgoedkoop: 350 bath voor kamer met eigen badkamer!!
Succes en have fun

Over Lamphu ben ik ook erg tevreden. Duurder, maar ook luxer zijn New Siam 1, 2 of 3. Liggen in dezelfde straat als Lamphu. Dit hostel is namelijk erg populair en vaak volgeboekt, maar je kunt proberen via internet te reserveren.
-
- Wereldreiziger
Wij hebben in BKK alleen in Lamphu House gezeten.
Fantastisch, heerlijke tuin om in te relaxen. nette kamers, niets bijzonders, wel schoon en heerlijk douches. Steeds als we weer in Bangkok waren zijn we daar teruggegaan, voelde als thuiskomen!
Om de hoek van Khao San, ongeveer 1m minuut lopen. Toch is er ook op Soi Rambuttri voldoende te beleven, alleen niet zo massaal als op Khao San.
Ennuh van BKK naar de stad, neem geen taxi in de terminal loop naar buiten en sluit aan in de rij voor een gemeterde taxi.
Zie je iemand anders met een rugtas/uitziende als reiziger, vraag om taxi te delen, rijd je ook voor THB250 p.p naar Kao San.
Veel plezier daar!
Fantastisch, heerlijke tuin om in te relaxen. nette kamers, niets bijzonders, wel schoon en heerlijk douches. Steeds als we weer in Bangkok waren zijn we daar teruggegaan, voelde als thuiskomen!
Om de hoek van Khao San, ongeveer 1m minuut lopen. Toch is er ook op Soi Rambuttri voldoende te beleven, alleen niet zo massaal als op Khao San.
Ennuh van BKK naar de stad, neem geen taxi in de terminal loop naar buiten en sluit aan in de rij voor een gemeterde taxi.
Zie je iemand anders met een rugtas/uitziende als reiziger, vraag om taxi te delen, rijd je ook voor THB250 p.p naar Kao San.
Veel plezier daar!
-
bedankt voor alle tips! Hier hebben we zeker wat aan. Wanneer we aankomen in bangkok gaan we zeker een kijkje nemen bij alle suggesties. 
Glenn: We gaan zeker ook naar chang mai, zal dan nog wel een berichtje sturen met de vraag waar dat hostel zit!

Glenn: We gaan zeker ook naar chang mai, zal dan nog wel een berichtje sturen met de vraag waar dat hostel zit!