Inschrijving gemeente 8 maanden

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
sniffertje
Reiziger

Inschrijving gemeente 8 maanden

Bericht door sniffertje »

Wanneer moet je je uitschrijven bij de gemeente?

Wij hebben ons huis verhuurd en wonen tijdelijk ergens anders, we staat echter nog wel ingeschreven op ons oude adres.
We willen nu 8 maanden of iets gaan reizen.

Wanneer moet je je uitschrijven, als je 8 maanden je huis verhuurd hebt of 8 maanden buitenland.
Telt alleen het buitenland? Hoe wordt dit verder gecontroleerd.
Patrick87

Re: Inschrijving gemeente 8 maanden

Bericht door Patrick87 »

Voor zover ik weet geldt bij de meeste gemeenten dat je je pas vanaf 9 maanden moet uitschrijven.
Maar er is niemand die dit controleert.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

je kan je toch niet uitschrijven wanneer je een huis verhuurt? Of vergis ik me?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
sniffertje
Reiziger

Bericht door sniffertje »

Volgens mij ook niet, maar hoe ga je dit allemaal goed regelen.
We willen 8 maanden reizen, en zullen in nederland ook nog tijdelijk onderdak hebben. We verhuren ons huis dus voor meer dan 8 maanden.
Echter willen we ingeschreven blijven staan op het adres van ons koophuis, hoe kunnen we dit het beste allemaal regelen. Of hoeven we misschien wel niks te regelen als we zorgen dat we binnen 8 maanden weer in Nederland zijn. Vraag me echter af of er uberhaupt gecontroleerd wordt of dat je moet kunnen aantonen dat je niet langer dan 8 maanden bent weggeweest. en of dit 8 maanden buiteland is of 8 maanden weg bij je hoofdverblijf.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wij gingen 9 maanden weg. Van de gemeente moet je je dan officieel moet uitschrijven, maar van de zorgverzekering mag je je niet uitschrijven als je korter dan 12 maanden uit Nederland weg gaat.

Wij hebben het opgelost door ons in te schrijven bij de ouders van mijn vriend (hadden huurhuis opgezegd). Als je een koophuis hebt zou ik gewoon op dat adres ingeschreven blijven. De gemeente controleerd echt niet.
Spreek wel met de huurders af dat ze jullie niet uitschrijven. Stel ook de belastingdienst op de hoogte dat je maar tijdelijk in het buitenland bent.

Dit onderwerp is al vaak besproken. Zeer uitgebreid kan je de regels en problemen waar vrijwel iedereen tegen aan loopt nog eens lezen op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si562.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie