Nachtbussen in Zuid Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

:? ok, ik wil nu niets meer onaangenaams horen over dat continent anders blijf ik thuis :shock: :lol:
of toch maar weer naar veilig Azie......
Nee, hoor. ik laat me niet gek maken.....(probeer ik)
En Brazillie staat niet in de planning dus dat scheelt een hoop berovingen en pin-problemen :wink:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

He kohraya,
Even eentje onder het mom van "het niveau daalt, de stemming stijgt" :-).Hoe lang heeft dat gespetter, bommetjes leggen enzo bij jou geduurd? De gedachte aan een half jaar schijterij stemt me niet zo vrolijk :-). Samen met lange busreizen toch wel de duidelijke nu 1 en 2 van Dangers & Annoyances in ZA :-). Denk dat ik een week voor vertrek alvast maar op ORS dieet ga. Heerlijk zo'n zoutoplossing :-)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Oh, dat was slechts één dagje. Ondanks dat ik op markten en aan kraampjes eet, heb ik zelden last van straalaandrijving. Wél opletten met water en ijs.
Ik heb eerder last van constipatie. Ooit 10 dagen lang totdat ik er darmontsteking van kreeg. Dus dat gespetter klinkt mij als muziek in de oren :D
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik hou dat gespetter meestal gewoon 3-4 weken vol, dus hoop nu ik voor een langere tijd ga, het ooit mee te gaan maken om een stabiele stoelgang te krijgen in die contreien :-). Misschien dat voor jou wat meer bier drinken ofzo helpt :-).

Laatste poging om dit nu toch wel wat vastlopende onderwerp nog te redden: wie heeft er nu echt goeie tips omtrent bagagespreiding voor bandito preventie? Zoals gezegd lijkt het mij best slim om ook wat in je grote rugzak te stoppen. Wellicht heeft iemand tips van locals?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ok....kom ik 2 maanden later zelf wel met de gouden tip :-). Ik heb een zgn "leg stash" gekocht bij Bever. Dat is een moneybelt die je om je been doet. Betwijfel wel of hij wel lekker zit (uiteraard zit ie nog in de verpakking). Nog effe kniekousen kopen, haha. Volgens Bever idd de veilligste moneybelt. Lijkt me logisch, want die heupmoneybelts zullen wel bekend zijn bij rovers, maar fouilleren tm benen zullen die rovertjes toch wel niet doen lijkt me........
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Mischien kan je dit nog geruststellen maar heb in peru en bolivia regelmatig alleen nachtbussen genomen. Als je een keer moe bent kan je ook een duurdere bus nemen je een kaartje voor je bagage en wordt er onderweg ook niet gestopt. En er is zelf een bus steward.

Voordeel van alleen reizen in die bussen is dat je lekker 2 stoelen krijgt dus prima slapen.
Plaats reactie