Welke reisverzekering voor een wereldreis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Verzekering voor vakantie / wereldreis

Bericht door Tikva »

Gebruik even de zoekfunctie
We hebben echt extreem veel informatie over reisverzekering op onze site staan en ook veel topics hierover gehad.

Kijk eens bij hier:

Beetje naar beneden scrollen en dan rechts verschillende verzekeringen. De meeste reizigers hier hebben uiteindelijk voor Ohra reisverzekering gekozen. Je mag namelijk 365 dagen aaneengesloten weg, is een gewone verzekering dus goekoop. Als je 8 maanden gaat moet je toch in Nederland ingeschreven blijven en je zorgverzekering die ook medische kosten in het buitenland dekt houden.

Tenzij je wil werken in het buitenland is Ohra in mijn ogen de beste optie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
sniffertje
Reiziger

Bericht door sniffertje »

Het is mij niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn.

De ohra reisverzekering dekt deze bijvoorbeeld ook als je een sterfgeval hebt in nederland. Dekt deze dan de reis naar nederland en de terugreis naar land van herkomst.
En ongevallen en zo.

Waarom is de ohra reisverzekering zo goedkoop in vergelijking met andere
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

sniffertje schreef:Waarom is de ohra reisverzekering zo goedkoop in vergelijking met andere
Dat is een goede vraag, tot nu toe heeft niemand nog een addertje onder het gras kunnen vinden. Van de meerdere mensen die deze verzekering hebben (gehad) op dit forum heeft ook niemand een negatieve ervaring gepost.

Ze zijn niet zo goedkoop vergeleken met andere normale reisverzekeringen, maar dan mag je meestal max 2 -6 maanden aaneengesloten weg. Mischien willenze zich zo onderscheiden door 365 dagen aan te bieden en denken ze dat toch bijna niemand dat doet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ohra is inderdaad de enige goedkope DOORLOPENDE verzekering waar je voor zo'n lange tijd mee op pad mag. Ik heb een tijd geleden het verzekeringenoverzicht op deze site gemaakt en daarbij de tijdelijke verzekering in het overzicht gezet omdat dit overzicht over tijdelijke gaat. Natuurlijk had ik toen ook gezien dat er een doorlopende bestaat die eigenlijk nog veel goedkoper is. Hier heb ik op dat moment ook naar geinformeerd enwat Ohra zelf zegt zit er geen addertje onder het gras. NAtuurlijk is het wel zo dat men hoopt dat je die verzekering niet opzegt waardoor ze nog jaren van jouw centjes mogen profiteren, wat met een tijdelijke reisverzekering niet zo is. Ik heb tijdens mijn reis van 5 maanden ook gebruik gemaakt van deze verzekering en ben ook geen problemen tegengekomen. Ik vond hem echt ideaal!
Renee
Vakantieganger

Bericht door Renee »

Omdat hier meerdere malen OHRA genoemd wordt als de beste verzekering als je langer op reis gaat (in ons geval 10 maanden) gaan we waarschijnlijk deze verzekering afsluiten, maar zojuist heb ik even met iemand van de OHRA aan de telefoon gehangen en die vertelde inderdaad (zoals hierboven al staat) dat we niet verzekerd zijn als we gaan werken. We (mijn vriend en ik) willen in Nieuw Zeeland 2 maanden gaan werken en dan ben je dus niet verzekerd.

Help! En toen? Voor die andere maanden is OHRA nog steeds de beste optie, maar heeft 1 van jullie hier misschien ervaring mee? Is het verstandig om dan voor 2 maanden een andere verzekering af te sluiten oid?

Dank,

Renee.
Renee
Vakantieganger

Bericht door Renee »

Ps. Vandaag is mn WH visum goedgekeurd voor Nieuw Zeeland.. *O*
Natasja.Hardes

Verzekering gezocht! Ik zit al in het buitenland.

Bericht door Natasja.Hardes »

Ik zit met het volgende probleem;
Ik ben vertrokken uit Nederland met een doorlopende reisverzekering van Unive. Waarbij je 180 dagen aan een stuk in het buitenland mag verblijven. Deze had ik al twee jaar. Nou heb ik vier keer telefonisch contact met Unive gehad over wat er gebeurd als ik mijzelf uitschrijf bij de gemeente. En er werd mij toen verteld dat ik dan mijn ziektekosten verzekering schriftelijk stop moest zetten. Over mijn andere verzekeringen inclusief reisverzekering is niets gezegd.
Met als gevolg dat ik nu in Colombia zit, ziek ben geweest (keelontsteking). En dat na het declareren van mijn medicatie bij Unive, al mijn verzekeringen zijn stop gezet met terug werkende kracht. Inclusief mijn reis, inboedel en auto verzekering.

M.a.g. dat ik nu dus onverzekerd hier in Colombia aan het reizen ben!

En mijn vraag aan jullie: wie weet welke verzekering mij nog aan neemt na uitschrijving in Nederland?

Natasja
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Verzekering gezocht! Ik zit al in het buitenland.

Bericht door Tikva »

We hebben super veel info over verzekeringen:

Kijk eens hier: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si557.html
Hier worden ook 4 speciale wereldreisverzekeringen genoemt, waarbij anders dan een "gewone" reisverzekering je niet in Nederland ingeschreven hoeft te zijn. ze zijn ook wel een stuk duurder.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Voor inlichtingen moet je ook nooit afgaan op wat het bedrijf zegt uit monde van een callcenter medewerker. Dat zijn van die mavo/mbo types en kunnen danwel weten dus niks.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

neem eens contact op met joho in nederland misschien dat die je kunnen helpen.
probleem is dat veel verzekeringen je niet zullen aannemen omdat je normaal gesproken in nederland moet staan ingeschreven op het moment dat je de verzekering afsluit.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Natasja.Hardes

Dexter schreef:Voor inlichtingen moet je ook nooit afgaan op wat het bedrijf zegt uit monde van een callcenter medewerker. Dat zijn van die mavo/mbo types en kunnen danwel weten dus niks.
Ja dat blijkt wel, maar schiet er niets mee op.
Natasja.Hardes

Ron schreef:neem eens contact op met joho in nederland misschien dat die je kunnen helpen.
probleem is dat veel verzekeringen je niet zullen aannemen omdat je normaal gesproken in nederland moet staan ingeschreven op het moment dat je de verzekering afsluit.
Ja daarom heb ik ook vier keer contact met Unive opgenomen. Want ik wist dat als je eenmaal uitgeshreven bent je niets meer af kan sluiten. Daarom heb ik mijn reisverzekering door laten lopen.
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

ik zat met ongeveer het zelfde gezeik.. scheit ambtenaren.

maar goed: ga naar JoHo.nl
deze site heeft een verzekerings optie via CareMed.
Iedereen kan deze verzekering afsluiten en het is niet duurder dan wat ik in NL betaalde ( je hebt wel 3 levels van verzekeren).
Ik heb nog nooit iets gedeclareerd ofzo, dus kan je daar helaas niets over vertellen. maar ik weet dat ik iig iets terug krijg als ik ziek word.
Vandaag aanvragen = per vandaag verzekerd. Lekker makkelijk.

good luck!
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
lindaz

Bericht door lindaz »

Klopt het niet dat bij FBTO er ook een doorlopende reisverzekering is voor 365 dagen? Ik heb namelijk op hun site gezien dat ze een speciale optie hebben genaamd 'Lang op Reis'! Iemand hier ervaring mee??
TamaraR

Bericht door TamaraR »

Hoi Hoi,

Ik vroeg me af of de verzekering van JOHO, of je die ook kan afsluiten als je al in het buitenland zit?
Ik heb een reisverzekering van Ohra, perfecte reisverzekering als je max een jaar op reis gaat (+/- 10 euro per maand) maar als je dus langer gaat minder...

Zijn er nog andere reisverzekeringen aan te raden die je vanuit het buitenland kan afsluiten?

bij voorbaat dank.
Plaats reactie