Ik ga in januari voor 4 maandjes naar thailand, laos en cambodja. Dit is mijn eerste backpack ervaring, en ook nog eens in mn eentje. mijn vlucht staat geboekt op 12 januari en terug op 18 mei.
Ik heb nog een paar vraagjes:
1. Ik heb een globale route gemaakt, a.d.h.v. de LP en internet, maar ben nog niet helemaal zeker van mijn tijdspad, vraag me af of ik voor alles niet te veel tijd/te weinig neem?
de planning is nu als volgt:
aankomst in bangkok, hier een weekje of iets langer blijven. dan naar ayuthaya voor 3 á 5 dagen om vervolgens door de reizen naar Chiang mai, chiang dao, chiang rai en nog wat kleine dorpjes. hier wil ik 2 weken over doen. (wil ook paar dagen bij de monniken doorbrengen en of trekkingen)
Ik wil thailand verlaten bij de grensovergang chiang Khong naar huay xai, Laos.
via de mekong, pak beng/luang prabang naar viang vieng en vientiane in 1,5 week.
Dan verder reizen naar si phan don in 2,5 week.
bij si phan don vervoer over de grens regelen naar stung treng (cambodja), en vanuit daar naar Kratie voor een aantal dagen. dan doorreizen naar Phnom penh, paar dagen bijkomen en weer verder naar Kampot om daar en in sihanoukville te relaxen aan de zee.
Dan mag natuurlijk een bezoek aan siem reap en de Ankor tempels niet missen. deze wil ik in 3 dagen doen. Ik wil cambodia in een week of 3 á 4 bezoeken.
Vanuit cambodia wil ik terug naar bangkok en vanuit daar kanchanaburi te bezoeken en dan door naar de stranden van thailand: surat thani, ko samui, ko pha ngan, ko tao, trang, krabi, ko phi phi, phuket, en dan weer terug naar Bangkok voor mijn vlucht naar huis. het laatste stuk thailand langer als een maand.
Nu lijkt het natuurlijk dat dit een 'strak' schema-tje is, maar dat is niet de bedoeling. ik wil alles op t gemak doen, mijn ogen de kost geven en genoeg ervaringen opdoen. er mag ook zeker van de route afgeweken worden, niks staat voor 100% vast.
2. Ik heb een budget voor de hele reis (zonder vlucht e.d.) van +/- €4000 euro. Zal dit voldoende zijn? ben van plan om zo veel mogelijk low-budget te reizen, tenzij het natuurlijk niet anders kan. maar wil wel vanalles bezichtigen/doen..
3. moet ik in het laatste deel van mijn reis ook een stuk van oost en noord-oost thailand aan doen?
Wat spannend zeg, zo'n reis. voorbereidingen nemen veel tijd in, maar is wel heel erg leuk. ben zo benieuwd hoe het zal zijn! ben ook bang dat ik dingetjes vergeet te regelen of op te zoeken. dus als er dingetjes zijn die ik zeker niet mag vergeten vertel t me aub!

Goed, hoop snel antwoord op mijn vragen te krijgen.. alvast bedankt!!
groetjes!