stopcontact
stopcontact
Hoi allemaal,
is het waar dat ze in Thailand andere stopcontacten hebben?
Is het daarom handig zelf zo'n blok mee te nemen?
Ik ga 6 weken rondreizen en in die tijd wil ik toch wel mijn telefoon of de batterijen voor mijn fotocamera opladen!
groetjes maaike
is het waar dat ze in Thailand andere stopcontacten hebben?
Is het daarom handig zelf zo'n blok mee te nemen?
Ik ga 6 weken rondreizen en in die tijd wil ik toch wel mijn telefoon of de batterijen voor mijn fotocamera opladen!
groetjes maaike
- bolletjeom
- Reisexpert
-
- Vakantieganger
Heeej
Afgelopen jaar heb ik in thailand een wereldstekker gebruikt. Ik ben geen europese stekkers tegengekomen. In ieder geval pasten mijn opladers niet in het gewone thaise stopcontact. We hebben het het plaatje, dat je in je wereldstekker stopt wel in Thailand gekocht, al was het lang zoeken en zorgde het voor veel hilariteit onder de thaise mensen, maar we hebben er eentje kunnen vinden.
Ik zou het dus zeker wel meenemen!
groetjes
Afgelopen jaar heb ik in thailand een wereldstekker gebruikt. Ik ben geen europese stekkers tegengekomen. In ieder geval pasten mijn opladers niet in het gewone thaise stopcontact. We hebben het het plaatje, dat je in je wereldstekker stopt wel in Thailand gekocht, al was het lang zoeken en zorgde het voor veel hilariteit onder de thaise mensen, maar we hebben er eentje kunnen vinden.
Ik zou het dus zeker wel meenemen!
groetjes
In Thailand heb je zowel platte stekker als ronde. De stopcontacten zijn meestal geschikt voor beide stekkers (net als in Laos, Cambodja en Vietnam), maar op sommige plekken zijn stopcontacten alleen geschikt voor platte stekkers.
Op Khao Sarn Road koop je voor een paar euro een verloopstekker. Handiger dan een wereldstekker, want deze is een stuk kleiner. (Nadeel is wel dat dit dingetje alleen geschikt is voor ZO-Azie en dan weer niet voor Singapore.)
Groet,
Jenny
Op Khao Sarn Road koop je voor een paar euro een verloopstekker. Handiger dan een wereldstekker, want deze is een stuk kleiner. (Nadeel is wel dat dit dingetje alleen geschikt is voor ZO-Azie en dan weer niet voor Singapore.)
Groet,
Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Je hebt geen wereldstekker nodig. 8)Jenny schreef:In Thailand heb je zowel platte stekker als ronde. De stopcontacten zijn meestal geschikt voor beide stekkers (net als in Laos, Cambodja en Vietnam), maar op sommige plekken zijn stopcontacten alleen geschikt voor platte stekkers.
Vreemd antwoord jennyJenny schreef:Je hebt geen wereldstekker nodig. 8)Jenny schreef:In Thailand heb je zowel platte stekker als ronde. De stopcontacten zijn meestal geschikt voor beide stekkers (net als in Laos, Cambodja en Vietnam), maar op sommige plekken zijn stopcontacten alleen geschikt voor platte stekkers.

En om maar even een concrete bevestiging te zoeken... in Laos en Cambodja en Vietnam heb je ook geen wereldstekker nodig? Hoe zit het dan als je een voltage hebt van 110 volt? Want dan werkt je europa stekker dus niet?
Is geen vreemd antwoord.... Is gewoon de werklijkheid
Kleine apparatuur als telefoons, radio's e.d. die je in Thailand koopt hebben meestal platte stekkers. Grote dingen als koelkasten (en import dingen) hebben vaak ronde stekkers. Omdat je in Thailand dus zowel platte als ronde stekers hebt, hebben de meest stopcontacten een gaatjes hebben die alsvolgt uitzien: d b (ronde gaatjes met gleufjes aan de zijkant). Beide type stekkers passen erin, je hebt dus GEEN wereldstekker nodig. Hetzelfde geldt voor Laos, Cambodja en Vietnam. In al deze landen heb ik gewoon mijn foon en batterijen zonder problemen op kunnen laden.
In een heeeeeeel enkel geval heeft een stopcontact alleen 2 gleufjes (en passen onze stekkers er niet in), maar dat heb ik maar 1 keer gezien in een half jaar tijd.
Kleine apparatuur als telefoons, radio's e.d. die je in Thailand koopt hebben meestal platte stekkers. Grote dingen als koelkasten (en import dingen) hebben vaak ronde stekkers. Omdat je in Thailand dus zowel platte als ronde stekers hebt, hebben de meest stopcontacten een gaatjes hebben die alsvolgt uitzien: d b (ronde gaatjes met gleufjes aan de zijkant). Beide type stekkers passen erin, je hebt dus GEEN wereldstekker nodig. Hetzelfde geldt voor Laos, Cambodja en Vietnam. In al deze landen heb ik gewoon mijn foon en batterijen zonder problemen op kunnen laden.
In een heeeeeeel enkel geval heeft een stopcontact alleen 2 gleufjes (en passen onze stekkers er niet in), maar dat heb ik maar 1 keer gezien in een half jaar tijd.
- bolletjeom
- Reisexpert