stopcontact

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
sunnycar

stopcontact

Bericht door sunnycar »

Hoi allemaal,
is het waar dat ze in Thailand andere stopcontacten hebben?
Is het daarom handig zelf zo'n blok mee te nemen?
Ik ga 6 weken rondreizen en in die tijd wil ik toch wel mijn telefoon of de batterijen voor mijn fotocamera opladen!
groetjes maaike
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij hadden zo'n compacte wereldstekker bij ons....kan me alleen niet meer herinneren dat we die in thailand gebruikt hebben
volgens mij waren het gewone "europese" contact dozen overal
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ruthandrijkjan
Vakantieganger

Bericht door ruthandrijkjan »

Wereldstekker zou ik altijd meenemen, hoewel in Thailand de stopcontacten voornamelijk hetzelfde zijn als die van ons geloof ik. In ieder geval 220 volt. Voor de zekerheid meenemen!
groetjes, Ruth
sacha

Bericht door sacha »

Heeej

Afgelopen jaar heb ik in thailand een wereldstekker gebruikt. Ik ben geen europese stekkers tegengekomen. In ieder geval pasten mijn opladers niet in het gewone thaise stopcontact. We hebben het het plaatje, dat je in je wereldstekker stopt wel in Thailand gekocht, al was het lang zoeken en zorgde het voor veel hilariteit onder de thaise mensen, maar we hebben er eentje kunnen vinden.

Ik zou het dus zeker wel meenemen!

groetjes
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In Thailand heb je zowel platte stekker als ronde. De stopcontacten zijn meestal geschikt voor beide stekkers (net als in Laos, Cambodja en Vietnam), maar op sommige plekken zijn stopcontacten alleen geschikt voor platte stekkers.

Op Khao Sarn Road koop je voor een paar euro een verloopstekker. Handiger dan een wereldstekker, want deze is een stuk kleiner. (Nadeel is wel dat dit dingetje alleen geschikt is voor ZO-Azie en dan weer niet voor Singapore.)

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
peeteep

Bericht door peeteep »

En heeft iemand misschien enig idee hoe de stopcontacten in Zuid Amerika (en dan vooral Ecuador, Peru en Chili) eruit zien? Is dit een ander voltage of gewoon alleen een andere vorm (ik weet verder vrij weinig vanstopcontacten enzo ;) )
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

In peru en in bolivia kon ik de stopcontcten gewoon gebruiken. nederlandse stekkers pasten erin en ook het voltage was hetzelfde.
peeteep

Bericht door peeteep »

Tikva schreef:In peru en in bolivia kon ik de stopcontcten gewoon gebruiken. nederlandse stekkers pasten erin en ook het voltage was hetzelfde.
oh ok relaxt :) bedankt voor de info
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Hoi allemaal,

Heb je voor Laos, Cambodja, Vietnam en evt. Maleisie een wereldstekker nodig?

Alvast bedankt!!

Groetjes Anne
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jenny schreef:In Thailand heb je zowel platte stekker als ronde. De stopcontacten zijn meestal geschikt voor beide stekkers (net als in Laos, Cambodja en Vietnam), maar op sommige plekken zijn stopcontacten alleen geschikt voor platte stekkers.
Je hebt geen wereldstekker nodig. 8)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jenny schreef:
Jenny schreef:In Thailand heb je zowel platte stekker als ronde. De stopcontacten zijn meestal geschikt voor beide stekkers (net als in Laos, Cambodja en Vietnam), maar op sommige plekken zijn stopcontacten alleen geschikt voor platte stekkers.
Je hebt geen wereldstekker nodig. 8)
Vreemd antwoord jenny :) Want je zegt "sommige oplekken zijn stopcontacten alleen geschikt voor platte stekkers". Dan kun je dus als je daar zit niet je telefoon of camera o.i.d. opladen? OF past het dan wel maar niet zo goed, dat is namelijk wat wij hebben ondervonden in Thailand.

En om maar even een concrete bevestiging te zoeken... in Laos en Cambodja en Vietnam heb je ook geen wereldstekker nodig? Hoe zit het dan als je een voltage hebt van 110 volt? Want dan werkt je europa stekker dus niet?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Is geen vreemd antwoord.... Is gewoon de werklijkheid :cry:

Kleine apparatuur als telefoons, radio's e.d. die je in Thailand koopt hebben meestal platte stekkers. Grote dingen als koelkasten (en import dingen) hebben vaak ronde stekkers. Omdat je in Thailand dus zowel platte als ronde stekers hebt, hebben de meest stopcontacten een gaatjes hebben die alsvolgt uitzien: d b (ronde gaatjes met gleufjes aan de zijkant). Beide type stekkers passen erin, je hebt dus GEEN wereldstekker nodig. Hetzelfde geldt voor Laos, Cambodja en Vietnam. In al deze landen heb ik gewoon mijn foon en batterijen zonder problemen op kunnen laden.

In een heeeeeeel enkel geval heeft een stopcontact alleen 2 gleufjes (en passen onze stekkers er niet in), maar dat heb ik maar 1 keer gezien in een half jaar tijd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kijk!
Dat maakt het al weer veeeeeel duidelijker :)
Ik zou nooit op het idee gekomen zijn om het zo te omschrijven maar het klopt als een bus!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie