Ik lees al een tijdje mee op de diverse forums van Around the globe! Geweldige site waar ik al een hoop
handige tips en informatie vanaf hebben kunnen halen, Top!

Eind deze maand start ik met mijn wereldreis welke begint in Moskou om met de Trans Mongolie richting
China af te reizen, daarna volgen Nepal, India, Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Maleisie, Indonesie,
Australie, Nieuw Zeeland, Argentinie, Chili, Peru en Brazilie, ik doe dit voor het eerst en heb voor dit alles een jaar de tijd natuurlijk vind ik het spannend en best een beetje eng maar boven alles heb ik er zo vreselijk veel zin in, kan niet wachten tot ik in het vliegtuig zit!

Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat nou handig is om met je telefoon te doen? Ik dacht eerst aan een pré paid
telefoon en dan per land een sim kaartje halen o.i.d. maar aan de andere kant vind ik het ook wel een prettig idee
om op één telefoon altijd bereikbaar te zijn in geval van nood. Dus dan kom ik op het idee om twee telefoons mee te nemen... één voor noodgevallen en af en toe een sms te sturen naar fam en vrienden en de andere om een goedkope
simkaart in te stoppen van het land waar je op dat moment bent.
Nu heb ik ook begrepen dat je een speciale telefoon nodig hebt wil je overal bereikbaar zijn, Quad-band?
Deze heb ik in ieder geval (nog) niet en kan bij een nieuwe abb een nieuwe telefoon uitzoeken dus ééntje is wel te realiseren maar twee...
Wat is jullie ervaring? hebben jullie een advies? alvast bedankt...