Abonnement of pre paid

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ikke

Abonnement of pre paid

Bericht door Ikke »

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op de diverse forums van Around the globe! Geweldige site waar ik al een hoop
handige tips en informatie vanaf hebben kunnen halen, Top! ^O^

Eind deze maand start ik met mijn wereldreis welke begint in Moskou om met de Trans Mongolie richting
China af te reizen, daarna volgen Nepal, India, Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Maleisie, Indonesie,
Australie, Nieuw Zeeland, Argentinie, Chili, Peru en Brazilie, ik doe dit voor het eerst en heb voor dit alles een jaar de tijd natuurlijk vind ik het spannend en best een beetje eng maar boven alles heb ik er zo vreselijk veel zin in, kan niet wachten tot ik in het vliegtuig zit! :W

Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat nou handig is om met je telefoon te doen? Ik dacht eerst aan een pré paid
telefoon en dan per land een sim kaartje halen o.i.d. maar aan de andere kant vind ik het ook wel een prettig idee
om op één telefoon altijd bereikbaar te zijn in geval van nood. Dus dan kom ik op het idee om twee telefoons mee te nemen... één voor noodgevallen en af en toe een sms te sturen naar fam en vrienden en de andere om een goedkope
simkaart in te stoppen van het land waar je op dat moment bent.
Nu heb ik ook begrepen dat je een speciale telefoon nodig hebt wil je overal bereikbaar zijn, Quad-band?
Deze heb ik in ieder geval (nog) niet en kan bij een nieuwe abb een nieuwe telefoon uitzoeken dus ééntje is wel te realiseren maar twee...

Wat is jullie ervaring? hebben jullie een advies? alvast bedankt...
Dexter
Reisexpert

Re: Abonnement of pre paid

Bericht door Dexter »

Quadband phone met dual sim ;)
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Waarom zou je 2 telefoons meenemen en niet gewoon 1 en af en toe je simkaart omwisselen. Standaard je NL-abo erin, en als je lokaal wilt bellen, je lokale prepaid-kaart?

Of werkt het niet zo simpel? (Heb ook niet bijster veel verstand van mobiele telefonie)
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

myrte schreef:Waarom zou je 2 telefoons meenemen en niet gewoon 1 en af en toe je simkaart omwisselen. Standaard je NL-abo erin, en als je lokaal wilt bellen, je lokale prepaid-kaart?

Of werkt het niet zo simpel? (Heb ook niet bijster veel verstand van mobiele telefonie)
Idd gewoon een goede telefoon met Quadband kopen in NL met dus een nederlands abonnement voor noodgevallen. En dan daarnaast zorgen dat het een simlock vrije mobiel is zodat je er in elk land een ander kaartje in kan proppen!

je hebt ook mobieltjes waar je 2 simkaarten in kan doen (DUAL-SIM)!!!! Dan ben je altijd op twee nummers bereikbaar. Wordt veel door zakenlui gebruikt (prive en zakelijk nummer zonder je broekzaken vol met mobieltjes).
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Heb mijn quad-band telefoon meegenomen (met abonnement) om voor nood bereikbaar te zijn en te kunnen sms-en. Daarnaast heb ik af en toe een lokale SIM-kaart gekocht die ik dan af en toe in mijn telefoon deed als ik moest bellen of gebeld zou worden. Zo'n dubbele SIM lijkt me echt handig! :)
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Even een vraag die hier ongeveer op aansluit:

Welke 'band' (tri of quad) heb ik nodig voor de volgende landen:

Argentinie, Chili
Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Maleisie en Indonesie

Ik heb al een beetje gegoogled maar wordt er niet heel veel wijzer van.

Heb in deze landen genoeg aan een tri band, of heb ik toch echt een quad band gsm nodig?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Uit ervaring weet ik dat Thailand, Laos, Cambodja, Maleisie en Indonesie gewoon met je "normale" telefoon kunnen.
(Neem ff aan dat dat de "tri band" is, oude nokia model uit 2005)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

lees eens onze tekst kan mijn mobiel mee op reis. Daar staat het stappenplan om uit te zoeken of je telefoon in een ander land werkt en of je provider er een deal heeft.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie