Schaam je!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
ArdaKroesen
Vakantieganger

Re: Schaam je!

Bericht door ArdaKroesen »

Oh wat een vreselijke foto!
Ik heb in Indonesie regelmatig plaatsvervangende schaamte gehad voor nederlanders (of andere westerlingen) die half naakt rond lopen. Vind het eigenlijk al genant als je BH bandjes kunt zien.. wat voor moeite is het nou om je kleding een beetje aan te passen op de cultuur! In een t-shirtje met korte moutjes heb je het echt niet warmer dan in een wit doorschijnend, kort spagettibandjes truitje hoor :S maargoed Ik zou me er iig heel ongemakkelijk bij voelen...
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik heb veel in het midden oosten gereisd, en eigenlijk erger ik me best wel als ik vrouwen in een volledige burka zie waarbij alleen de ogen zichtbaar zijn. Ze kiezen er zelf niet voor, en persoonlijk vind ik het mens onwaardig zeker bij hoge temperaturen (in de winter zal het wel prettig zijn).

K heb geen (echt niet) problemen met hoofddoekjes overigens, vind het eigenlijk wel sierlijk, en mijn oma draagt ook altijd een hoofddoekje als het buiten kouder is, dus waarom zou iemand daar een probleem van willen maken?

In het buitenland erger ik me ook regelmatig aan andere toeristen die er in verhouding met de lokale bevolking te bloot bij lopen. Dames met blote schouders? En mini rokje? Heren met een wel erg korte broek (boven de knieen) (en dan ook nog met witte benen)? Kijk eerst om je heen wat een ander draagt en pas je aan!
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

tijn1980 schreef:In het buitenland erger ik me ook regelmatig aan andere toeristen die er in verhouding met de lokale bevolking te bloot bij lopen. Dames met blote schouders? En mini rokje? Heren met een wel erg korte broek (boven de knieen) (en dan ook nog met witte benen)? Kijk eerst om je heen wat een ander draagt en pas je aan!
Aan die korte broekjes van mannen irriteer ik me ook vaak maar raar genoeg heb ik met die mini rokjes een stuk minder problemen >:)
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

tijn1980 schreef: Heren met een wel erg korte broek (boven de knieen) (en dan ook nog met witte benen)? Kijk eerst om je heen wat een ander draagt en pas je aan!
Je benen moeten toch een keer bruin worden....

Vanochtend trouwens op de fiets gesprongen om in eigen land van de natuur te gaan genieten. Lekker relaxt door de weilanden en over dijken fietsen.... Tot mijn grote verbazing ook redelijk wat fietsers zonder shirt gezien! Ook een meisje die in haar bikini rondfietste. Dat gaat me toch wel wat ver.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vind het ook heel onsmakelijk dat sommige nederlandse mannen menen dat ze zonder shirt aan op een terras mogen zitten. Ga in je eigen tuin zitten! (uitzonderingen maak ik voor mooie 6-packs ;) *O* )
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

veelzeggende blik vastgelegd afgelopen december in Egypte
317.JPG
317.JPG (60.26 KiB) 440 keer bekeken
317 (2).JPG
317 (2).JPG (118.52 KiB) 440 keer bekeken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl