Schaam je!
- bolletjeom
- Reisexpert
Schaam je!
Op dit forum is er al vaak over gesproken. Hoe hoor je je te kleden in het land waar je op bezoek bent.
De meningen zijn vaak verdeelt. Er zijn veel mensen die de verworven vrijheden van Nederland niet op willen geven op hun reis/vakantie. Dat de locale bevolking zich een hoedje schrikt en andere westerlingen zich plaatsvervangend schamen maakt ze niet uit
afgelopen zaterdag een artikeltje in de telegraaf van een journalist die ik persoonlijk tenenkrommend irritant vind en niet kan lezen zonder me enorm op te winden. Ik het het artikel dus niet eens gelezen maar de foto was ZO de moeite waard dat ik hem hier even wil plaatsen
Bron: De telegraaf, de schaamte voorbij
De meningen zijn vaak verdeelt. Er zijn veel mensen die de verworven vrijheden van Nederland niet op willen geven op hun reis/vakantie. Dat de locale bevolking zich een hoedje schrikt en andere westerlingen zich plaatsvervangend schamen maakt ze niet uit
afgelopen zaterdag een artikeltje in de telegraaf van een journalist die ik persoonlijk tenenkrommend irritant vind en niet kan lezen zonder me enorm op te winden. Ik het het artikel dus niet eens gelezen maar de foto was ZO de moeite waard dat ik hem hier even wil plaatsen
Bron: De telegraaf, de schaamte voorbij
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Schaam je!
ik oordeel niet graag maar dit is idd wel heel erg!
ik heb me hier echt aan gestoord in vang vieng, laos. daar hing echt een supergroot bord bij de plek waar ze die tubes verhuren, in t engels: please respect our local culture, when returning your tube and walk through the village; wear at least a t-shirt. of iets in die trant...
en toch al die dronken malloten in bikinis en zwembroekjes, lallend door t dorp, volop schijt hebbend aan de mensen daar
ik heb me hier echt aan gestoord in vang vieng, laos. daar hing echt een supergroot bord bij de plek waar ze die tubes verhuren, in t engels: please respect our local culture, when returning your tube and walk through the village; wear at least a t-shirt. of iets in die trant...
en toch al die dronken malloten in bikinis en zwembroekjes, lallend door t dorp, volop schijt hebbend aan de mensen daar
amassakoul
Die foto is echt te erg... 

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik heb het ook wel een paar keer in Indonesie mee gemaakt dat gidsen commentaar leverden op de kleding van mensen die ze vervoerden. In je bikini de tempel in, dat kun je toch niet maken????
Helaas wordt er meestal echter niks van gezegd.
Ook in Kroatie heb ik trouwens bordjes gezien dat je niet in zwemkleding de bus in mag. Zelf zou ik het niet eens proberen....
Helaas wordt er meestal echter niks van gezegd.
Ook in Kroatie heb ik trouwens bordjes gezien dat je niet in zwemkleding de bus in mag. Zelf zou ik het niet eens proberen....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
dit is wel een heel erge foto
ik snap niet dat mensen niet gewoon fatsoenlijk naar de normen van het land gekleed kunnen gaan.. vind dit eerlijk gezegd in Nederland op straat al niet kunnen laat staan in andere landen.. maar goed heb ook genoeg mensen in bikini een kerk of tempel in zien lopen helaas.. vind het daarom wel goed dat er bij sommige tempels dan sjaals etc worden uitgedeeld om nog een beetje bedekt te zijn!

Inderdaad echt een verschrikkelijke foto. Heel respectloos.
Het heeft juist zo een voordeel al je je wel gewoon aanpast aan de normen en waarden van het land. Je wordt zelf dan ook met meer respect behandelt en is het makkelijker met de locals in contact te komen.
Het heeft juist zo een voordeel al je je wel gewoon aanpast aan de normen en waarden van het land. Je wordt zelf dan ook met meer respect behandelt en is het makkelijker met de locals in contact te komen.
Dit is smerig. Moeten ze in NL ook verbieden. Als het nou een lekker ding was............ 

Ja, en wie zegt dat de foto in het buitenland gemaakt is 

Dat maakt dus niet uit. Ik zei toch dat ze dit in NL ook moeten verbiedenDexter schreef:Ja, en wie zegt dat de foto in het buitenland gemaakt is

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ik snap het ook nog steeds niet je ziet het hier in Azie zo vaak. Ik vind het respectloos je kan toch wel even een sarong omdoen of een shirt aan. Hier op Koh Tao Thailand waar ik nu ben zie ik ze ook gewoon in hun bikini over straat lopen je moet die thaien zien kijken en hoofschudden dat is niet normaal. Je bent dan wel hier aan de kust maar dan nog in het centrum kun je dan toch wel even wat kleding aantrekken.
Ik was een paar weken geleden in Kuala Lumpur en daar liep een vrouwtje met een heel kort sportbroekje aan en zo'n half hempje zeg maar en dan zonder mouwen. Ze stond op de roltrap bij een shoppingmall. De mensen aan de andere kant van de roltrap die zag je echt kijken en hoofschudden wat heeft die nou aan en dit kan echt niet. De mensen keken ook nog helemaal om zo raar vonden ze het.
gr van Moira
Ik snap het ook nog steeds niet je ziet het hier in Azie zo vaak. Ik vind het respectloos je kan toch wel even een sarong omdoen of een shirt aan. Hier op Koh Tao Thailand waar ik nu ben zie ik ze ook gewoon in hun bikini over straat lopen je moet die thaien zien kijken en hoofschudden dat is niet normaal. Je bent dan wel hier aan de kust maar dan nog in het centrum kun je dan toch wel even wat kleding aantrekken.
Ik was een paar weken geleden in Kuala Lumpur en daar liep een vrouwtje met een heel kort sportbroekje aan en zo'n half hempje zeg maar en dan zonder mouwen. Ze stond op de roltrap bij een shoppingmall. De mensen aan de andere kant van de roltrap die zag je echt kijken en hoofschudden wat heeft die nou aan en dit kan echt niet. De mensen keken ook nog helemaal om zo raar vonden ze het.
gr van Moira
- bolletjeom
- Reisexpert
niemand zou in zijn ondergoed over straat lopen maar een bikini of zwembroek wel. Leg de locale bevolking maar eens uit wat nu precies het verschil is....
Vergeet niet dat veel Aziaten zelf hun kleren aanhouden tijdens het zwemmen. Of dat ze wel een zwempak hebben, maar dan met een legging en een bh en een t-shirt eronder.bolletjeom schreef:niemand zou in zijn ondergoed over straat lopen maar een bikini of zwembroek wel. Leg de locale bevolking maar eens uit wat nu precies het verschil is....
Aardig wat islamitische vrouwen houden zelfs hun hoofddoek om terwijl ze te water gaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ik kijk altijd om me heen en ga dus meestal ook met een heel lang shirt en/of sarong het water in. Niet alleen omdat ik me wil aanpassen maar omdat ik me ook ontzettend slecht op me gemak voel als ik het idee heb bekeken te worden.
Zou (met mijn extra kilootjes van de afgelopen maanden ) soms willen dat je hier in Nederland niet gek aan gekeken werd als je in een lang shirt het water in dook
Zou (met mijn extra kilootjes van de afgelopen maanden ) soms willen dat je hier in Nederland niet gek aan gekeken werd als je in een lang shirt het water in dook

Je kunt als westerling ook de andere kant op doorslaan.. lekker zwemmen in de ganges

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Maar als ik in Nederland zeg dat ik een hekel heb aan die theemutsen of boerka's (niet de mensen, maar de kleding), dan ben ik toch een racist. Het grootste verschil is alleen dat in Azie de mensen de Westerlingen nodig hebben voor hun geld, en hier een groot deel van deze onfatsoenlijke cultuurbarbaren die geen respect tonen voor onze normen en waarden ons juist geld kosten