Stelling: Backpackers zijn beter dan toeristen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.

Backpackers zijn beter dan toeristen

ja, duh!
1
6%
ehm, wel een beetje ja
5
28%
iedereen is gelijk
11
61%
backpackers verknallen alles voor de normale toeristen
1
6%

Totaal aantal stemmen: 18

bolletjeom
Reisexpert

Re: Stelling: Backpackers zijn beter dan toeristen

Bericht door bolletjeom »

Hij was in z'n eentje naar Iran ofzo geweest beweerde hij, en nu ff leuke groepsreis met Djoser
Verrassend veel groepsreizigers reizen ook alleen of hebben dat gedaan. In mijn vorige groep was iedereen zeer ervaren. Bijna de helft van de groep had meer landen op zijn lijstje staan dan ik :Y ( ze hadden ook wel 20 jaar voorsprong ;) )
Ik heb eens gevraagd waarom ze nu dan in een groepsreis zitten. voor vele toch het aspect "tijd". gewoon het maximale uit een land halen in 2 weken tijd en dat individueel reizend niet kunnen. Maar ook een aantal mensen die om medische redenen de veiligheid van een groepsreis/reisbegeleider wensen. Zo was er bij mij een dame mee die zei: "als mijn ziekte nu opspeelt is het jouw probleem en weet ik dat er voor me gezorgd wordt. Wanneer ik alleen reis dan moet iemand me maar weten te vinden"
Het heeft ook wel een beetje met leeftijd te maken denk ik. op een gegeven moment weet je wel dat je zelf je bus kunt regelen maar heb je er niet perse zin meer in.
Behalve dat je met groepsreizen veel meer kunt zien in een korte tijd is het soms ook goedkoper dan individueel. ik heb toen een berekening gemaakt voorJordanië. ik had er minstens 4 dagen langer moeten zijn om hetzelfde te zien ( en die nachten kosten ook wat) en met namen een jeep met chauffeur huren in je uppie hakt er in.
Als we nu kijken naar de rondreizen in Kenia dan krijg ik het niet voor elkaar om onder die prijs zelf iets te regelen. en alles wat ik vind is ook nog eens onhandiger qua route

Even om Djoser te verdedigen...dit is wel een heel ander type reisorganisatie dan ...baobap of fox. Er zijn eigenlijk geen excursies inclusief wat betekend dat je in principe volledig vrij bent om zelf je dag in te delen. Afhankelijk van wat je zelf wilt. Ik had in mijn laatste groep 4 mensen mee die niets anders hebben "gebruikt" van Djoser dan de bus en de slaapplekken. Die hebben niet 1 keer met de groep gegeten en zijn met niet 1 georganiseerde excursie mee geweest. Dat kan dus bij Djoser. Bij andere organisaties zijn hele dagen vol georganiseerd en ontkom je er bijna niet aan
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb slechts een keer een groepsreis gemaakt, en dat was net als Rudi door Jordanie. Ik werd op een gegeven moment zo gek van sommige van die mensen! Al die lijstjes met landen waar ze geweest waren, maarja, altijd als een kuiken achter de gids aan. Daar zijn nog geen touristen! Jaha, maar jij maakt wel deel uit van een groep van 20 man. Hoezo geen touristen????

Volgende maand in Z-Afrika ga ik eerst een paar weken zelfstandig reizen, en dan sluit ik aan bij een duikgroepsreis. Waarom? Omdat tijdens die reis tenten voor me geregeld zijn, en ik niet mijn eigen spul hoef mee te slepen of gebruik moet maken van duurdere hostels (ik ben er nog niet over uit of ik mijn duikspullen in een dorm wil laten liggen, met mijn gewone tas heb ik daar geen moeite mee :@ ). Vervoer zit er bij in, wat in een land als Mozambique toch wel handig is. Bovendien zitten ook gamedrives bij de reis in, iets waarrvoor je normaal een tourtje moet boeken en niet echt op eigen gelegenheid kan doen. Alles bij elkaar toch aardig wat voordelen, terwijl de prijs nauwelijks hoger is (als-ie dat al is) dan alles zelf doen. Ik denk dat ik het wel prima vind!

(Klachen over de groep zal ik uiteraard posten...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Mensen kunnen behoorlijk pretentieus zijn. Als je niet alleen met een ticket op zak ben je niet ''hip''. Terwijl veel mensen ook maar met hun bijbel (LP) op zak alles aflopen wat daar in staat. Ik heb op allerlei manieren gereisd, Groepsreis, individuele reis, op de bonnefooi, en vond alles leuk. Nu zal ik niet meer zo snel met een groepsreis meegaan, maar boek gerust al wat op voorhand. Je moet gewoon lekker doen wat je zelf leuk vind, boeien wat een ander er van vindt :9
Seeker

Bericht door Seeker »

Ik denkt dat ze slimmer zijn, omdat ze bewust voor goedkopere overnachtingen kiezen, en daardoor langere kunnen blijven met zelfde geld, dat een toerist voor een week betaald en dat de backpacker hier mee 2 weken kan blijven, maar voor 2 personen is in Nederland zelf een hotel soms interessanter.

In Apeldoorn was met koningen dag, 30 euro per dag.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

grappige stelling.

Ik moet toegeven dat ik soms wel moet lachen als er een tourgroep voorbij komt......als een kudde schapen achter elkaar aan en overal door heen sjeesen. Ik heb dan wel het gevoel dat ik een meer intense ervaring van een land en zijn bewoners heb door te backpacken.

maar backpackers zijn volgens mij absoluut niet beter dan toeristen. hoewel vaak wel meer bewust van hun impact op de lokale cultuur heb ik het idee (dan bedoel ik dus niet de zuipende feestbackpackers)

ik noem mezelf trouwens ook gewoon een toerist hoor...
hoe behaard en bebaard ik ook loop te stinken, en met hoeveel kakkerlakken ik mn bedje ook deel, ik blijf toch een falang, of een gringo, of wat dan ook.

je komt allemaal hetzelfde doen: met al je poen de mooie dingen van een land ervaren....hoe je dat doet kan verschillen, geen reden om iemands reisstijl af te kraken
amassakoul
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik voel mij niet beter dan anderen maar soms snap ik niet waarom mensen zoveel geld uit geven om bijv naar cuba te gaan daar in een all inclusive hotel te gaan zitten en het terrein niet verlaten.. en dan zeggen ze dat ze cuba hebben gezien.. dan denk ik waarom zo veel geld uitgeven om zo ver weg te gaan en dan nog niets te zien? maar goed is maar net waar interesses liggen denk ik..

trouwens even als antwoord op estelle ik voel mij in sommige landen wel beter dan soms thuis.. gewoon de rust en niet alle hectiek die je thuis aan je hoofd hebt mist dan en je zit in een omgeving waar alles anders en nieuw is wat ik erg leuk vind! daarnaast heb ik ook gemerkt dat ik in sommige klimaten beter functioneer dan in het klimaat van nederland.. dit is trouwens iets wat ik in de toekomst mss nog wel verder wil uitzoeken!
Seeker

Bericht door Seeker »

Over hoe de gemiddeld backpacker overkomt, heb ik niet het idee dat ze beter zijn dan de toerist met koffer die alles netjes regelt, zijn hotels boekt en alles, in algemeen heb ik mijn in bus naar koh samuim behoorlijk geïrriteerd aan hoe luidruchtig al die backpackers zijn, en dan irriteer ik me nog meer aan dat constante engels wat zo klinkt als de mensen in Noorden van Nederland.

En de mannelijk backpacker schijnt soms nogal zijn uiterlijke verzorging te vergeten, nou zo kom je dus niet over als goeie toerist in Thailand denk ik, in Thailand kom je goed over wanneer je verzorgd uit ziet en net gekleed bent, maar als je het goed plant, je goed verzorgd dan is er geen vuiltje aan lucht.
Plaats reactie