Het type wat rudi als voorbeeld noemt is in mijn ogen ook geen backpacker.
ehm..ik gaf niet echt een voorbeeld van 1 type backpacker. ik had het gevoel juist een schets te maken van de uiterste binnen de term "backpacker".
ik wist overigens wel dat dit heerlijke discussies zou op gaan leveren.
Ik heb erg veel moeite met mensen die zich "beter" voelen dan anderen. of een soort neerkijken op wat andere mensen doen...op wat voor gebied dan ook.
ik vind dat iedereen zijn vakantie moet vieren zoals hij wil.
Dat ik het nu toevallig leuk vind om een halve dag kwijt te zijn met het zoeken naar een bushalte maakt mij niet "beter" omdat ik dus "avontuurlijker" ben.
ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar geen zin in hebben.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik wel het lef heb om zelfstandig dingen uit te zoeken. Ik vind het vaak wel sneu als mensen eigenlijk het wel zouden willen maar niet zo goed durven. maar ik ken ook zat mensen die hun kostbare vakantie weekje optimaal willen benutten en daar kan ik ook wel in komen.
ik vind het altijd wel leuk om met andere reizigers te praten en ervaringen en tips uit te wisselen...maar als de tegenpartij voornamelijk bezig is met vertellen dat ze beter hebben kunnen onderhandelen en voor minder eten etc gaan na een tijdje mijn nekharen overeind staan. Ik hou niet zo van die competitie.
Er zijn idd erg veel soorten Backpackers en ik heb met name moeite met de groep die toeristen uitlacht en zelf ook niet verder komt dan het hostel vol westerlingen en toertjes samen met andere backpackers. ik heb helemaal niets tegen die hostels of die toertjes maar dan wel afgewisseld met echte zelfstandige acties zoals een guesthouse zonder andere toeristen en dat echte locale tentje waar je de enige buitenlander bent.
Tikva heeft wel een punt dat het irritant kan zijn als een resort toerist een mening heeft over een land gebaseerd op zijn beperkte "ervaringen"...al vond ik de mensen op Bali ook erg vriendelijk
In Lesotho mensen op een groepsreis horen zeggen"pfff, zo arm zijn ze hier nu ook weer niet, moet je kijken wat voor en lap vlees we te eten krijgen !". dan moet ik wel evenuitleggen dat die lap vlees door de lodge in Zuid-Afrika ingekocht is omdat ze in Lesotho niet te krijgen zijn en de locale bevolking zelden vlees eet. Daar ook gehoord: "ze doen maar alsof ze arm zijn. nu lopen ze op blote voetenmaar net hadden ze schoenen aan"...ja, die moeten ze uit zodra ze uit school komen want hun jongere broertje moet er over 5 jaar ook nog mee naar school kunnen..duh!
voel ik me dan beter??? nou, in iedergeval beter ingelicht en ik moet zeggen dat ik dan wel zo'n irritante muts ben om die mensen iets bij te brengen ( dat probeer ik dan wel heel lief te doen hoor)