One World Ticket
One World Ticket
Wie heeft er ervaring met de aanschaf cq. gebruik van de zogenoemde One World Tickets (of round the world). Ik heb is bij het worldticketcenter geprobeerd. Daar zeggen ze mij dat het niet mogelijk is om vanaf Z-Amerika of N-Amerika naar Afrika te reizen. (!?!?)
Nu zag ik deze site: http://www.oneworld.com
Is dat iets? Weet iemand of dit te vertrouwen is? Of hebben jullie andere tips?
Ik ben benieuwd.
Schoggi
Nu zag ik deze site: http://www.oneworld.com
Is dat iets? Weet iemand of dit te vertrouwen is? Of hebben jullie andere tips?
Ik ben benieuwd.
Schoggi
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: One World Ticket
One World is een alliantie van de grootste vliegtuigmaatschappijen die er zijn. En is dus zeker te vertrouwen. Heb er zelf geen ervaring mee omdat ik het nogal prijzig vind.
Succes!
Succes!
Ik heb er ook geen ervaring mee ze zijn een van de duurste maar wel met aparte routes (zoals paaseiland)..
Kijk eens hier voor meer over diverse RTW tickets, recht kan je dan kiezen voor verschillende aanbieder waaronder ook one world.. Zelf the great escapade gehad.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si574.html
Kijk eens hier voor meer over diverse RTW tickets, recht kan je dan kiezen voor verschillende aanbieder waaronder ook one world.. Zelf the great escapade gehad.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si574.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
ik had (volgens mij) een One World ticket gekocht bij worldticketcenter en die was niet duur! 1200 euro voor 6 vluchten.(zonder tax) Ik heb bij wordlticketcenter geboekt omdat zij als enige in nederland dit kunnen boeken met als startpunt londen. Dit scheelde 400 euro. De moeite waard dus om naar te kijken. Met deze vlucht kon ik idd niet naar afrika.
Dit RTW ticket was ook niet precies wat ik wilde dus heb ik een los ticket bijgeboekt van LA naar mexico. Dat was goedkoper dan een RTW ticket waar midden amerika bij in zat.
dit zou je ook kunnen overwegen voor een vlucht naar afrika. een retourtje arika/azie bijvoorbeeld
Dit RTW ticket was ook niet precies wat ik wilde dus heb ik een los ticket bijgeboekt van LA naar mexico. Dat was goedkoper dan een RTW ticket waar midden amerika bij in zat.
dit zou je ook kunnen overwegen voor een vlucht naar afrika. een retourtje arika/azie bijvoorbeeld
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
@ Rudi, ik denk dat jij de world discovery bedoelt.
Alle one world ticket die beginnen vanaf 1900 voor 3 continenten en ongeveer 2400 voor 4 continenten (zonder belastingen). Deze prijzen zijn de afgelopen jaren weinig verandert. One world heeft juist ook een hele goede dekking in centraal en zuid amerika. En omdat mexico onder noord-amerika valt had je daar prima naar toe kunnen vliegen.
@schoggi.. dus zeker de moeite goed uit te zoeken, want goedkopere tickets plus een los ticket is ook een optie. Welke bestemmingen wil je aandoen mischien kunnen we je dan en tip geven.
Alle one world ticket die beginnen vanaf 1900 voor 3 continenten en ongeveer 2400 voor 4 continenten (zonder belastingen). Deze prijzen zijn de afgelopen jaren weinig verandert. One world heeft juist ook een hele goede dekking in centraal en zuid amerika. En omdat mexico onder noord-amerika valt had je daar prima naar toe kunnen vliegen.
@schoggi.. dus zeker de moeite goed uit te zoeken, want goedkopere tickets plus een los ticket is ook een optie. Welke bestemmingen wil je aandoen mischien kunnen we je dan en tip geven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
@ tikva misschien was het dan idd de world discovery. ben nu niet thuis om het na te zoeken. Met dat goedkope ticket kon Mexico dus niet. ik heb toen ook gekeken naar andere RTW tickets maar het bleek goedkoper om een goedkoop RTW ticket aan te vullen met een losse vlucht dan een RTWticket te kopen met mexico er in#
wat betreft vliegen op Afrika. Vanuit Azie was vliegen met Emirates verrassend goedkoop (vergeleken met andere aanbieders).Op dit moment vlieg je erg goedkoop van Engeland naar Kenia met Qatar airways. 400 voor een retour als je goed zoekt!
wat betreft vliegen op Afrika. Vanuit Azie was vliegen met Emirates verrassend goedkoop (vergeleken met andere aanbieders).Op dit moment vlieg je erg goedkoop van Engeland naar Kenia met Qatar airways. 400 voor een retour als je goed zoekt!
bedankt voor de reacties.
Ik ga naar nepal, oceanie, chili, argentinie, usa, canada, zambia. (dit zijn de hoofdbestemmingen)
Aangezien ik tijdens het jaartje weg wel enige vrijheid wil hebben leek mij de One World wel een goede optie omdat je gedurende de reis gewoon kosteloos de data kan wijzigen.
Ook schijnt Oneworld het enige ticket te zijn dat niet met mijlen werkt maar met continenten.
Ik ga naar nepal, oceanie, chili, argentinie, usa, canada, zambia. (dit zijn de hoofdbestemmingen)
Aangezien ik tijdens het jaartje weg wel enige vrijheid wil hebben leek mij de One World wel een goede optie omdat je gedurende de reis gewoon kosteloos de data kan wijzigen.
Ook schijnt Oneworld het enige ticket te zijn dat niet met mijlen werkt maar met continenten.
- bolletjeom
- Reisexpert
er zijn er wel meer die met continenten of aantal vluchts werkt. ik dacht zelfs dat mijlen vrij uniek waren
Klopt ze werken inderdaad als enige met continenten.. (ze hebben volgens mij tegenwoordig ook een miles optie).. Dat kosteloos wijzigen van data kan trouwens ook bijna alle andere aanbieders.Schoggi schreef:bedankt voor de reacties.
Heb lang naar ze zitten kijken (wou naar paaseiland) maar vond ze toch te duur. Waar je wel goed rekening mee moet houden is dat je een vlucht hebt van oceanie naar zuid-amerika. Daar zijn 2 route opties voor (1 incl paaseiland, 1 zonder) hier zijn maar beperkt stoelen voor beschikbaar voor mensen met een RTW ticket. Verschillende verhalen tegengekomen in reviews van one world over backpackers die hun vlucht met one world wilden veranderen maar dan pas weer 6 weken later de eerste mogelijkheid hadden om van auckland naar santiago te vliegen.. Dat schiet dus niet op.
Met jou bestemmingen is one world zo te zien wel de beste optie. Wel zou ik nog even goed naar Zambia kijken laten dit scheelt je 1 continent = 500 euro excl taxes. Plus vraag me af of je rechtstreeks van n-amerika naar afrika kan. Omdat europa je start continent is mag je daar niet weer doorheen.
Ze hebben een hele mooie planner op hun website: http://www.oneworld.com/ow/flight-info/ ... -itinerary zou daar zeker goed mee gaan spelen.
-
- Reiziger
- Contacteer:
Wij zijn op dit moment aan het reizen met een One World ticket, vier continenten (Europa, Azie, Oceanie en Zuid Amerika). Reden voor ons om dit ticket te kiezen is mogelijkheid om naar Paaseiland te vliegen. Er is trouwens geen directe vlucht van Auckland naar Paaseiland maar via Santiago (ook al doet hun site anders vermoeden). Vlak voor vertrek zoveel mogelijk data gewijzigd waaronder ook de vlucht naar Paaseiland. Er zijn maar enkele vluchten van en naar Paaseiland per week dus het loont de moeite om de data in te schatten van wanneer je er wilt zijn.
Voordeel van OneWorld vonden wij ook dat ze niet met mijlen werken. Omdat wij behoorlijke afstanden afleggen, bleek dit de meest voordelige optie te zijn. Via Worldticketcenter in Amsterdam geboekt met vertrek London. Data kan je zonder kosten wijzigen, route wijzigen kost 125 USD maar volgens mij is dit bij de meeste Roundthe world tickets het geval. Via hun site kan je veel info krijgen over mogelijke vluchtroutes en tijden. We hebben ook Qantas frequent flyer kaart aangevraagd. Op onze route krijgen we met Qantas de meeste punten om daar weer gratis vluchten mee te boeken (heb een aantal maatschappijen vergeleken mbv hun sites).
De route die je wilt bevat zes continenten (Europa, het vertrekcontinent telt als 1 continent). Hoe wil je trouwens van Nepal naar Oceanie? Als je van plan bent om zoveel mogelijk over land te reizen en dan 1 vlucht van Azie naar Oceanie te nemen, weet ik niet of OneWorld het meest voordelig is. Je mag geloof ik per continent 4 vluchten doen en in Azie 5.
Je kan ook je route voorleggen aan Worldticketcenter misschien hebben zij een goede oplossing. Volgens mij betaal je hiervoor maar krijg je dit retour als je ook daadwerkelijk een ticket boekt.
Voordeel van OneWorld vonden wij ook dat ze niet met mijlen werken. Omdat wij behoorlijke afstanden afleggen, bleek dit de meest voordelige optie te zijn. Via Worldticketcenter in Amsterdam geboekt met vertrek London. Data kan je zonder kosten wijzigen, route wijzigen kost 125 USD maar volgens mij is dit bij de meeste Roundthe world tickets het geval. Via hun site kan je veel info krijgen over mogelijke vluchtroutes en tijden. We hebben ook Qantas frequent flyer kaart aangevraagd. Op onze route krijgen we met Qantas de meeste punten om daar weer gratis vluchten mee te boeken (heb een aantal maatschappijen vergeleken mbv hun sites).
De route die je wilt bevat zes continenten (Europa, het vertrekcontinent telt als 1 continent). Hoe wil je trouwens van Nepal naar Oceanie? Als je van plan bent om zoveel mogelijk over land te reizen en dan 1 vlucht van Azie naar Oceanie te nemen, weet ik niet of OneWorld het meest voordelig is. Je mag geloof ik per continent 4 vluchten doen en in Azie 5.
Je kan ook je route voorleggen aan Worldticketcenter misschien hebben zij een goede oplossing. Volgens mij betaal je hiervoor maar krijg je dit retour als je ook daadwerkelijk een ticket boekt.
Laatst gewijzigd door marco polo op 07 jul 2009 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
@ marco polo: betaal je voor het wijzigen van de route eenmalig USD 125? Of 125 voor elk segment...
-
- Reiziger
- Contacteer:
Volgens mij USD 125 per segment. Het is trouwens 4 segmenten per continent en 5 segmenten voor Azie.
Vanuatu met one world explorer
Hallo allemaal,
Ik ben een round the world ticket ("One World Explorer) online aan het samenstellen en het lukt me maar niet om voor Vanuatu een vlucht te kiezen vanuit Sydney. Er gaan wel codeshares met Quantas, Ik kan hem wel aan vinken in mijn lijst, maar dus geen vlucht voor selecteren.
1. Weet iemand waarom dat zo is?
2. Is het iemand wel gelukt?
3. Dit kan alleen met de Global Explorer?
Ik hoor het graag.
Groet,
Bas
Ik ben een round the world ticket ("One World Explorer) online aan het samenstellen en het lukt me maar niet om voor Vanuatu een vlucht te kiezen vanuit Sydney. Er gaan wel codeshares met Quantas, Ik kan hem wel aan vinken in mijn lijst, maar dus geen vlucht voor selecteren.
1. Weet iemand waarom dat zo is?
2. Is het iemand wel gelukt?
3. Dit kan alleen met de Global Explorer?
Ik hoor het graag.
Groet,
Bas
-
- Reiziger
Re: Vanuatu met one world explorer
vanuatu, mag ik mee in je koffer? Samen met al mn dive-gear?
uhm.. misschien kun je vanaf een andere plaats vliegen daarheen? wellicht dat je "tegen de stroom" in gaat?
ik weet t niet precies, wellicht eens bij een reisburo vragen?

uhm.. misschien kun je vanaf een andere plaats vliegen daarheen? wellicht dat je "tegen de stroom" in gaat?
ik weet t niet precies, wellicht eens bij een reisburo vragen?
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Vanuatu met one world explorer
Hallo,
Het enige wat ik weet is dat Virgin Bleu er heen vliegt. Je zou dus ook een losse vlucht kunnen boeken daarheen.
gr van Moira
Het enige wat ik weet is dat Virgin Bleu er heen vliegt. Je zou dus ook een losse vlucht kunnen boeken daarheen.
gr van Moira