Rusland: Moskou, tips?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Re: Moskou!

Bericht door hildo »

Dat mensen niet gastvrij zijn, is in Rusland alleen maar in de Moskou & St Petersburg. Voor de rest zijn het hele gastvrije mensen. Vanuit mijn trip met de transsib heb ik nog al wat contacten overgehouden. Heb nog uitnodigingen staan om in oost siberie nog te langs komen :)

Maar is dat niet overal, dat je in de grote steden een wat minder gastvrij gevoel hebt. Trouwens in Moskou nog zat goede uitzonderingen meegemaakt. Mensen in de banja ontmoet, die mij nog even terug brachten naar het metrostation.
El Niño
Reisexpert

Moskou, tips?

Bericht door El Niño »

Ik zit eraan te denken om een tripje naar Moskou te maken eind deze maand. Waarom? Nou, omdat ik hier een ticketaanbieding zie voor 151 Euro: http://www.schiphol.nl/Reisbureau/Vlieg ... Europa.htm

Handige site trouwens! Er staat ook een lijstje met low cost carriers + bestemmingen op bv. Helaas niet de meest interessante bestemmingen vanaf Schiphol.

Weet iemand hoeveel gedoe het is om een visum te krijgen? Misschien het handigste om gewoon naar de ambassade in Den Haag te gaan? Volgens wikitravel kun je dormbedden krijgen voor 20 Euro ofzo. Maar zou het een erg dure grap worden (is Moskou op dit moment niet de duurste stad te wereld?)? En zou 1 week Moskou een mooie periode zijn?
Jenny
Reisexpert

Re: Moskou, tips?

Bericht door Jenny »

Ik weet niet of de visum regels inmiddels versoepeld zijn, maar toen ik in 2006 in Rusland (en Moskou) was, was het nog niet mogelijk om zonder uitnodiging het land in te gaan. Ook moest je toen al je accomodatie vantevoren boeken, en dat moesten duurdere hotels zijn. Er zijn echter hostels, en die zouden er niet zijn wanneer mensen er geen gebruik van mogen maken. Maar controlleer ff goed het hoe en wat van de combi hostel en visum. (Zelf heb ik mijn visum in Beijing geregeld, dus over den Haag kan ik niks zeggen.)

In Moskou is een hoop te doen, er zijn veel musea, je hebt natuurlijk het rode plein enzo, maar een week Moskou is mss toch een beetje aan de lange kant. Mss is het de moeite Moskou te combineren met St Peterburg? Er gaat een confortabele nachttrein.

Het dure aan Moskou is overigens niet het verblijf of het eten, maar ook de entreegelden reizen de pan uit. Voor een beetje kerk moet je al snel 10 euro of meer betalen, tenzij je een studentenkart hebt (helaas voor jou...), dan krijg je flinke kortingen.

Maar Moskou is zeker een boeiende stad!

http://www.outofasia.nl/set.php?cid=144
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

He Jenny, thanks voor de tips! Maar het gaat het toch niet worden....tarief klopte niet. Es ff verder kijken. Wil iig niet teveel aan vliegen uitgeven, maar ook niet naar Zuid Europa ofzo (veel te heet). Is iemand wel eens in Kiev geweest? Lijkt me ook wel apart, geen visum, en te doen met Wizzair vanaf Dordmund.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb ooit een totaal gestoorde gast uit Kiev leren kennen, volgens mij had die connecties met de lokale maffia.... B-) Heel veel geld, vals paspoort, continu op de vlucht. Helaas heb ik geen kloppend mail-adres van hem ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha. Ben ff verder aan t denken. Misschien wel Stockholm ofzo. Ook nog nooit geweest. Irritant dat er geen goeie/goedkope vluchten te vinden zijn naar Moskou of Sint Petersburg.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vlieg naar RIga (dat is goedkoop) en neem dan de trein of bus naar St Petersburg. Neemt niet weg dat je een visum voor Rusland moet regelen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Jenny schreef:Vlieg naar RIga (dat is goedkoop) en neem dan de trein of bus naar St Petersburg. Neemt niet weg dat je een visum voor Rusland moet regelen.
Riga is idd goedkoop, maar dan moet je weer met Ryanair vanuit Weeze. Vlucht 7 uur 's ochtends, dus klote. GermanWings vliegt trouwens vanuit Keulen/Bonn naar Rusland, maar zelfde probleem. Vroege ochtendvluchten, en eind treinen + airporthotel schiet ook niet op. Visum is ook al lastig. Las allerlei gedoe over uitnodigingen enzo (http://www.ambru.nl/?a=10012)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

El Niño schreef:
Jenny schreef:Vlieg naar RIga (dat is goedkoop) en neem dan de trein of bus naar St Petersburg. Neemt niet weg dat je een visum voor Rusland moet regelen.
Riga is idd goedkoop, maar dan moet je weer met Ryanair vanuit Weeze. Vlucht 7 uur 's ochtends, dus klote. GermanWings vliegt trouwens vanuit Keulen/Bonn naar Rusland, maar zelfde probleem. Vroege ochtendvluchten, en eind treinen + airporthotel schiet ook niet op. Visum is ook al lastig. Las allerlei gedoe over uitnodigingen enzo (http://www.ambru.nl/?a=10012)
Je vraagt om:
El Niño schreef:... Irritant dat er geen goeie/goedkope vluchten te vinden zijn naar Moskou of Sint Petersburg.
... en dan kom ik met een oplossingen en dan is het nog niet goed o|O Misschien moet je gewoon in Nederland blijven. Geen dure vluchten, en geen gedoe met een visum })
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, eh....dat jouw ouders nou vlak bij de Duitse grens wonen :P .

Is iemand hier wel een geweest:
http://wikitravel.org/en/Lviv

Vliegen vanaf Dortmund met Wizzair, maar ok tijden (geen airport hotel nodig). Cheap, UNESO World Hertiage, en geen visum nodig. Eh...ook heel weinig Engels
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hahaha. je mag je titel wel veranderen in Europa tips ? _O-

Visum voor Rusland is gewoon het makkelijkste om via een visum buro te laten doen ivm die uitnodiging. Wel de moeite waard hoor! Ik vond Jenny's optie leuk klinken.
De baltische staten trekken me enorm. Stockhom vond ik ook leuk maar niet voor een volle week. beetje duur en zoveel is er niet te doen. maar als je in de zomer gaat kan je lekker de stad uit en Zweden is wel mijn favoriete euopesche bestemming.
Dat plaatsje in de oekraine lijkt me ook wel leuk.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Kan er totaal niet uitkomen deze keer! Ja, ik vond via Riga ook handig klinken. Maar voor mij is dat toch weer niet zo'n goeie optie. St Petersburg is op zich wel te doen via Keulen/Bonn. 100 Euro per enkeltje incl tax enzo. Dan heeft het voor mij niet zoveel zin om via Weeze een enkeltje Riga te scoren voor 60 Euro ofzo. In beide gevallen komt er ook nog trein (NS HiSpeed 20-30 Euro ofzo) plus airport hotel bij. Ja, of parkeren dus..... Vanaf Schiphol zijn wel wat rare vluchten naar Moskou te vinden. Via London, Milaan enzo, retour 260-270 Euro...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

El Niño schreef:Ja, eh....dat jouw ouders nou vlak bij de Duitse grens wonen :P .
Ik neem gewoon de trein vanuit Utrecht. Naar Dusseldorf nog geen twee uur, voor jou dus een half uurtje meer.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Vluchten die om 6.30 vetrekken zijn dan dus voor jou ook niet haalbaar...
De eerste trein naar Dordmund komt trouwens pas tegen elven 's morgens aan in Dordmund (NS Hi Speed Adam, vetrek 7 uur ofzo). Erg rap trouwens om in een half uur van Alkmaar in Utrecht te komen :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

El Niño schreef:Erg rap trouwens om in een half uur van Alkmaar in Utrecht te komen :P
Dacht dat je in A'dam woonde.... Geen idee waarom.
Plaats reactie