bolletjeom schreef:Maar toch is het onzin om te doen of je niets opgeeft en dat je soms niet ook die "dingen" zou willen van mensen die niet op reis zijn geweest.
het IS geen onzin...jij VIND het onzin
Want ik kan heel eerlijk zeggen dat ik juist al die dingen niet ambieer. En dat komt oa door het reizen.
Ik ben zo blij en dankbaar dat ik niet (meer) ben zoals de mensen om me heen die als een kip zonder kop lopen te rennen om die paar honderd euro per maand meer binnen te halen. De eat or be eaten mentaliteit in het bedrijfsleven waar je collega's aardig doen totdat ze je neer kunnen halen om zelf een betere positie te behalen.
Dat ik met mijn huurhuisje me geen zorgen hoef te maken over een nieuwe CVketel of een veel te hoge hypotheek die ik eigenlijk net niet kan betalen.
Overigens zitten mijn vrienden met best leuke banen ook nog in een huurhuisjes want starten op de woningmarkt valt niet mee en degenen die "alles" hebben doen niets anders dan klagen over alle problemen die ze hebben in hun mooie leventje en ze zijn nooit tevreden.
toen wij net thuis waren was een vriend van ons bezig om onze gekregen computer te instaleren enzo. Zijn vriendin zat te lachen om de monitor. In onze onschuld vroegen we wat er mis mee was. Nou, je kon tegenwoordig toch voor niet al te veel geld een flatscreen krijgen?!?!
Omdat er in die 2 jaar dat we weg waren heel veel zaken een stuk goedkoper waren geworden informeerde we eens naar een prijs.
Nou, voor €300 had je er toch al 1
?!?!??!?! onze mond viel open!
Van dat geld konden wij 2 weken reizen in Azie....in onze ogen heel veel geld voor iets compleet onzinnigs want we hadden al een beeldscherm.
Toen zij de vriendin, ik snap best dat jullie armoede hebben gezien maar het is toch belachelijk om woongenot op te geven omdat je vind dat je moet consuminderen
nou...dat onderwerp hebben we dus maar nooit meer uit de kast gehaald. Ze kijkt erg neer op onze "levensstijl" terwijl ze roept "ik zou ook willen dat ik zulke reizen kon maken"
ik kan niet anders zeggen dat ik best de loterij wil winnen en alles wil hebben maar om eerlijk te zijn kijk ik nooit kwijlend naar een flatscreen en zou zoiets nooit mijn "woongenot" vergroten. Geen stank meer van de kookkunsten van mijn onderburen! Dat zou mijn woongenot vergroten
Ik keutel wat aan van baan naar baan. ik haal voldoende geld binnen om normaal van te leven EN ik reis wanneer ik wil. Door ons hele goedkope flatje en redelijk sobere levensstijl kan ik zelfs lekker sparen. Ik kan altijd vertrekken omdat ik geen echte verplichtingen heb.
Eigenlijk heb ik dus Ultieme vrijheid.