Maar nu met de zomersolden en vooral m'n grote reis in aantocht ga ik toch eindelijk mn eigen toestel halen

Ik wil sowieso een reis-hanteerbare camera met RAW-functie én liefst geen DSLR (is me simpelweg te groot).
Schieten er bij mijn weten nog enkel de Canon Powershot G10, Nikon Coolpix P6000 en Panasonic LX3 over, dus qua keuzemogelijkheden zit dat al mee

Eigenlijk weet ik al welke ik echt wil, de G10 uiteraard, maar deze is ook meteen de meest prijzige, dus indien collega-reizigers best tevreden zouden zijn met hun P6000 zal ik deze halen. Elke euro scheelt natuurlijk...
Mijn voornaamste vraag aan jullie: wie gebruikt één van voorgenoemde toestellen en wat zijn jullie persoonlijke bemerkingen hierover m.b.t. fotografie op reis?
Of wie heeft ze niet maar weet uit ervaring hier wat meer over te vertellen?
Bijkomende vraag aan iedereen met één van bovenstaande toestellen of die reeds met een DSLR op reis gingen (denk direct aan Jenny, WizardOfOss etc...); hoe gaan jullie om met jullie RAW-files? Een hele zooi aan geheugenkaartjes mee? CD-Roms opsturen naar huis? Files naar familie sturen via uploadsites? Draagbare mini-laptop? USB-stickjes?
Tell me your secret ~O>
alvast bedankt!