Wat is de beste reisverzekering én zorgverzekering?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Wat is de beste reisverzekering én zorgverzekering?

Bericht door bolletjeom »

zo, Ik ben er (eeeeindelijk) uit wat ik ga/ moet doen qua verzekeringen!!!

ok, mijn vriend heeft dus aangegeven niet op wereldreis te willen omdat hij zijn werk te leuk vind :shock: :roll:
Ik ga het komende jaar dus wel zelf reizen maar kom ook af en toe thuis om hem te zien en hij blijft in "mijn" huis zitten.

Hierdoor kan ik dus absoluut niet uit onder mijn zorgverzekering in nederland.
De basisverzekering dekt sowieso alle medische kosten wereldwijd tot een nederlands prijsniveau. Ik heb toevallig al de eenvoudigste aanvulling op de zorgverzekering waardoor ze ook alle medische kosten wereldwijd dekken tegen de locale kostprijs dus ook als die hoger is dan in Nederland gebruikelijk.
Eigenlijk ben ik gewoon goed verzekerd voor ziektekosten, behalve voor de tandarts.

Na lang speuren blijkt dus inderdaad dat de gewone permanente reisverzekering van de OHRA hier een prima aanvulling op is!! Je mag tot maximaal 300 dagen aaneengesloten weg en dat mag je zo vaak herhalen als je leuk vind.
Er zitten zelfs tandartskosten in het buitenland bij!
En hij kost 87 euro per jaar!! ( en daar zit dan zelfs een annuleringsdeel bij!!!!)

Helaas kan ik geen zorgtoeslag krijgen omdat mijn vriend ( die ik stug zo blijf noemen maar eigenlijk gewoon mijn "man" is :oops: ) in Nederland blijft en we voor de belastingdienst dus fiscaal partner zijn :(

ik betaal nu 100 euro voor mijn zorgverzekering en daar komt dan nog 7.25 bij op(per maand dus). Valt opzich nog wel mee....al doet het wel wat pijn want tijdens de vorige wereldreis was ikmaar 52 euro per maand kwijt.
Nu nog even onderhandelen met mijn vriend dat hij me "zorgtoeslag" geeft voor alle gelede schade....hahaha

ik heb net een optie genomen op een korte groepsreis naar Jordanie eind april, en ga over een aantal dagen een ticket boeken naar Bangkok in mei waar ik mijn moeder in 3 weken de principes van lowbudget reizen ga proberen bij te brengen ..hahaha
over 2 weken zit ik een week in Manchester, begin Mei in Basel en Bern en half juni in Barcelona...dus ik ben wel weer even zoet.
Misschien dat ik in het "reis"hoogseizoen een maandje of twee ga werken op een camping ofzo in zuid-europa. en dan in september weer op pad.
J. hoopt in okt/nov 4 weken vrij te krijgen en dan gaan we naar de VS, Mexico etc waarna ik doorreis naar...????
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Pijja

Bericht door Pijja »

Nou dit valt eigenlijk dus wel mee ja. Al blijft 52 euro per maand natuurlijk nog beter :wink: .
Jammer dat je (man) vriend niet mee gaat, maar jij gaat in ieder geval wel weer een nieuw avontuur tegemoet, succes en veel plezier!
Ik ga ook eens kijken of deze verzekering van Ohra niet wat voor ons is. Ik had even m'n buik vol van verzekeren en verzekeringsplicht.... (wie niet!) maar ik moet toch wat gaan beslissen en eigenlijk hadden wij al besloten om onze zorgverzekering niet op te gaan zeggen, omdat er naar onze omstandigheden teveel haken en ogen aan zitten.
Nogmaals goede reis en ik ga eens even de ohra site bezoeken!

Nog even wat... ik zat zo te denken, op deze manier ben je toch nooit verzekerd tijdens werken in het buitenland??? Hoe ga jij dit doen, of neem je gewoon het risico en hoop je dat jou niks overkomt als je toch besluit te gaan werken?!
bolletjeom
Reisexpert

werken is voor mijn geen probleem....want ik ga niet werken ;-)
en niet omdat ik lui ben maar heeeeel oud ( 33) en dus eigenlijk nergens officieel mag werken. Volgens mij mag vrijwilligerswerk wel ....maar ik zal het nog even navragen ( goed punt!)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hoi Rudi/Duikinazie,
Dus als ik het goed begrijp lijkt OHRA dus eigenlijk de perfecte backpackersverzekering te zijn voor mensen die tot max 300 dagen aaneengesloten weg gaan? En jullie hebben geen twijfels gehoord aan de andere kant van de lijn bij vragen over lange reizen door risicolanden? Als dat zo is hebben jullie veel mensen veel hoofdbrekens bespaard :-)!
bolletjeom
Reisexpert

hi Erik

dat hoor je mij/ons niet zeggen!! Dat de OHRA de perfecte backpackers verzekering is. Wij gaan dat nu juist testen :)

Maar ik heb eens na zitten denken.......Waarom zijn Backpackers bijzonderder dan een gewone reiziger?????
Want de permanente reisverzekering is voor iedereen die op reis wil en dat mag dus tot 365 dagen lang!
Ze hadden geen enkel probleem met de manier van reizen en openbaar vervoer enzo in verre vreemde landen ;-)

de speciale backpackers verzekeringen hebben mij nog niet kunnen overtuigen waarom zij beter zijn
BEHALVE als:
- je langer dan 1 jaar gaat
- je onder de zorgverzekering in Nederland uit kunt/wilt
- je wilt werken voor geld in het buitenland.

Wil/kun je de bovenstaande 3 dingen niet dan zie ik niet in waarom je niet een gewone permanente reisverzekering zou nemen bij oa de OHRA die dus veel goedkoper zijn.
Maar er zijn dus meer aanbieders he? en deze kwam voor mij gewoon lekker uit. Maar vrijwel ieder verzekeraar heeft dus een permanente reisverzekering die je op die vergelijk sites mooi naast elkaar kan zetten
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Thanks. Het antwoord op die 3 dingen die je noemt is voor mij 3 keer nee, en ga het ook doen denk ik. Het gaat mij vooral om de grote hap (backpackersverzekering vs doorlopende reis), en ga niet moeilijk zitten doen om ergens anders nog een tientje goedkoper uit te zijn ofzo dan bij OHRA. Het lijkt gewoon goed te zijn (Duikinazie, jij en volgens mij was er nog iemand), en dat geeft wel een prettig gevoel.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoe zit het dan bijvoorbeeld met "extreme sporten" (lees duiken)?
Moet je dat ter plaatsen apart bij verzekeren?
bolletjeom
Reisexpert

bij de OHRA kan je een proefberekening doen op de site en kiezen uit verschillende modules die je meeverzekerd wilt hebben en dan zien wat dat doet met je prijs en ook de voorwaardes lezen bij die modules zodat je kan zien wat ze dekken.

Zo heb ik wintersport niet mee genomen, geld en cheques niet ( want ik heb die toch altijd voor maar hele kleine bedragen bij me), motorrijtuigenhulp etc.
Maar ik heb WEL gekozen voor de "onderwater" module en een annulerings deel.
Dat zit dus allemaal in mijn gewone permanente verzekering.

ben even gaan kijken bij de voorwaardes:
Wèl verzekerd zijn watersporten (óók duiken) en wintersport. Bij de Tijdelijke Reisverzekering moet u wintersport apart bijverzekeren. Niet verzekerd zijn parachutespringen, parasailing, deltavliegen, hanggliding, ultralightvliegen, bungee jumping, abseilen, bergklimsport, gevechtssporten, wielerwedstrijden, paardenwedstrijden en (semi)beroepssporten.

gr rudi
duikinazie

Bericht door duikinazie »

Leuk te horen dat er nog een testkandidaat is opgestaan. :D

We gaan ons best doen niets te declareren natuurlijk maar als dit wel gebeurt dan krijgen jullie een uitgebreide analyse van mij.

Duiken zit er inderdaad bij in, heel belangrijk. Rudi jou ervaring aan de telefoon was ook goed op vragen over openbaar vervoer en politie die niet meewerkt?

groeten,

Jessica (ik heb ook een naam naast duikinazie, haha)
Plaats reactie