ok, mijn vriend heeft dus aangegeven niet op wereldreis te willen omdat hij zijn werk te leuk vind :shock: :roll:
Ik ga het komende jaar dus wel zelf reizen maar kom ook af en toe thuis om hem te zien en hij blijft in "mijn" huis zitten.
Hierdoor kan ik dus absoluut niet uit onder mijn zorgverzekering in nederland.
De basisverzekering dekt sowieso alle medische kosten wereldwijd tot een nederlands prijsniveau. Ik heb toevallig al de eenvoudigste aanvulling op de zorgverzekering waardoor ze ook alle medische kosten wereldwijd dekken tegen de locale kostprijs dus ook als die hoger is dan in Nederland gebruikelijk.
Eigenlijk ben ik gewoon goed verzekerd voor ziektekosten, behalve voor de tandarts.
Na lang speuren blijkt dus inderdaad dat de gewone permanente reisverzekering van de OHRA hier een prima aanvulling op is!! Je mag tot maximaal 300 dagen aaneengesloten weg en dat mag je zo vaak herhalen als je leuk vind.
Er zitten zelfs tandartskosten in het buitenland bij!
En hij kost 87 euro per jaar!! ( en daar zit dan zelfs een annuleringsdeel bij!!!!)
Helaas kan ik geen zorgtoeslag krijgen omdat mijn vriend ( die ik stug zo blijf noemen maar eigenlijk gewoon mijn "man" is :oops: ) in Nederland blijft en we voor de belastingdienst dus fiscaal partner zijn

ik betaal nu 100 euro voor mijn zorgverzekering en daar komt dan nog 7.25 bij op(per maand dus). Valt opzich nog wel mee....al doet het wel wat pijn want tijdens de vorige wereldreis was ikmaar 52 euro per maand kwijt.
Nu nog even onderhandelen met mijn vriend dat hij me "zorgtoeslag" geeft voor alle gelede schade....hahaha
ik heb net een optie genomen op een korte groepsreis naar Jordanie eind april, en ga over een aantal dagen een ticket boeken naar Bangkok in mei waar ik mijn moeder in 3 weken de principes van lowbudget reizen ga proberen bij te brengen ..hahaha
over 2 weken zit ik een week in Manchester, begin Mei in Basel en Bern en half juni in Barcelona...dus ik ben wel weer even zoet.
Misschien dat ik in het "reis"hoogseizoen een maandje of twee ga werken op een camping ofzo in zuid-europa. en dan in september weer op pad.
J. hoopt in okt/nov 4 weken vrij te krijgen en dan gaan we naar de VS, Mexico etc waarna ik doorreis naar...????