Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?
ik weet niet of je een "hotelletje voor een stelletje" wil vanwege de romantische factor maar als je goedkoop wilt slapen hebben hostels ook 2persoonskamer
De Generator heeft bijv kamers voor 50pond (zie hostel database)
De Generator heeft bijv kamers voor 50pond (zie hostel database)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Parijs en Praag.
Parijs:
-Even naartoe rijden (en nee je hoeft niet verder te rijden dan ik, praktisch onmogelijk) + tol = 120 euro heen en terug (rij weliswaar diesel, maar wel een diesel die 1:10 rijdt, dus dat compenseert wat voor de benzinevoertuigen)
-Parkeren bij ziekenhuis Robert Debre bij de oostelijke ring = +/- 25 euro voor 4 dagen
-Carnet ofzo (10 metrotickets) = ?? niet heelveel ??
-Hotel Moderne du Temple = 30 euro per kamer per nacht (2 jaar geleden, SCHONE douche/wc op gang).
En voor de overige kosten moet je zelf weten hoe bont je het maakt.
Praag zijn we net een weekendje via Kras geweest.
- 2 diesltankjes a 50 liter voor de heen en terugreis.
- tolvignet ofzo vlak voor de Tjechische grens - weet niet meer hoe duur. Onder de 30 in ieder geval
- 4 nachten in Dorint hotel Don Giovanni (4 sterren) voor 120 pp
- Auto parkeren bij het hotel en hopen dat ze net als bij mij vergeten dat de parkeerkaart niet door de voucher gecovered wordt. Anders is het ook niet duur. Geloof een 10tje per verblijf ofzo.
Praag is zo wie zo niet echt duur.
Londen begint weer iets duurder te worden zie ik net. Was 3 of 4 weken geleden echt een giller. toen was 1GBP nog 0.9Euro en via RyanAir had je een retourtje voor 39.90 (voor 2 !!! personen) vanuit Bremen.
Parijs:
-Even naartoe rijden (en nee je hoeft niet verder te rijden dan ik, praktisch onmogelijk) + tol = 120 euro heen en terug (rij weliswaar diesel, maar wel een diesel die 1:10 rijdt, dus dat compenseert wat voor de benzinevoertuigen)
-Parkeren bij ziekenhuis Robert Debre bij de oostelijke ring = +/- 25 euro voor 4 dagen
-Carnet ofzo (10 metrotickets) = ?? niet heelveel ??
-Hotel Moderne du Temple = 30 euro per kamer per nacht (2 jaar geleden, SCHONE douche/wc op gang).
En voor de overige kosten moet je zelf weten hoe bont je het maakt.
Praag zijn we net een weekendje via Kras geweest.
- 2 diesltankjes a 50 liter voor de heen en terugreis.
- tolvignet ofzo vlak voor de Tjechische grens - weet niet meer hoe duur. Onder de 30 in ieder geval
- 4 nachten in Dorint hotel Don Giovanni (4 sterren) voor 120 pp
- Auto parkeren bij het hotel en hopen dat ze net als bij mij vergeten dat de parkeerkaart niet door de voucher gecovered wordt. Anders is het ook niet duur. Geloof een 10tje per verblijf ofzo.
Praag is zo wie zo niet echt duur.
Londen begint weer iets duurder te worden zie ik net. Was 3 of 4 weken geleden echt een giller. toen was 1GBP nog 0.9Euro en via RyanAir had je een retourtje voor 39.90 (voor 2 !!! personen) vanuit Bremen.
Ryan air heeft weer actie... gratis 0,- eurieee....
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
wizzair heeft een valentijns actie boeken tussen 12 en 16 Febr en vliegen tussen 12 febr en 31 mei
vluchten voor €20
http://wizzair.com/
vluchten voor €20
http://wizzair.com/
probeer eens skyeurope.com
zij bieden ook goedkope vluchten aan op praktisch elke dag van de week
doen wel enkel oostbloklanden ed.
zij bieden ook goedkope vluchten aan op praktisch elke dag van de week
doen wel enkel oostbloklanden ed.
Dat klopt! Ik vlieg Praag-Adam met Skyeurope. Volgens mij vliegen ze ook adam-wenen. Voor Krakow heb je Wizzair vanuit Eindhoven (kost me wel ****** 15 Euro extra met de trein
). Opvallend: er komt bij deze lui steeds een tientje bij als je je backpack mee wilt nemen, plus 5 Euro voor betalen op internet via creditcard. Op zich nog steeds goedkoop, maar wel beetje vaag: elk enkeltje komt dus 15 Euro bij.

- bolletjeom
- Reisexpert
Welkom in de wondere wereld van Lowbudget airlines die zich blijkelijk niet hoeven te houden aan prijsopgaves inclusief onvermijdelijke kosten..hahaha
want onder betalen kan je niet uitkomen en toch kost dat bij al die etters minimaal € 5 per persoon en per enkeltje
want onder betalen kan je niet uitkomen en toch kost dat bij al die etters minimaal € 5 per persoon en per enkeltje
Precies! Ze zijn wel goedkoop, maar het is en blijft misleiding.......
Ok, niet de goedkoopste stad, maar NS HiSpeed heeft wel aantrekkelijke tarieven naar vooral Parijs. 25 Euro voor een enkeltje, en na ruim 4 uur sta je op een station midden in de stad. Daar kan vliegen niet tegenop. Berlijn is ook nog wel aantrekkelijk: 39 Euro voor een enkeltje, maar duurt wel ruim 6 uur.
-
- Reiziger
Ryanair heeft weer 2.50 acties voor een enkletje naardiverse bestemmingen. 2.50 inclusief tax is een koopje. Dat je dan nog allerlei kosten erbij moet betalen, maakt dat de tickets nog steed heel goedkoop zijn als je gebruik kan maken van hun actie tarieven.
Goeie spot Michael! Stockholm zit er ook bij (vanaf Eindhoven). Goeie optie voor Tikva, aangezien zij toch al aan Stockholm dacht
.
Voor wie naar Ierland wil: kijk ook eens naar Shannon! Is betere plek om aan te komen dan Dublin (want West Ierland). 2,50 vanaf Dusseldorf (Dusseldorf Weeze volgens mij).

Voor wie naar Ierland wil: kijk ook eens naar Shannon! Is betere plek om aan te komen dan Dublin (want West Ierland). 2,50 vanaf Dusseldorf (Dusseldorf Weeze volgens mij).
-
- Reiziger
Wat je ook kan doen is een enkeletje naar London boeken met ryanair en vanuit daar verder vliegen naar andere bestemmingen. Vanuit Londen bied Ryanair veel meer bestemmingen aan. Een beetje passen en meten met je schema, en je komt zo toch nog op je bestemming.
Gebruik wel eens om gewoon een dagje naar londen te gaan, naarbij stansted is een dorp (10 min met de trein van stansted) met allerlei winkels, gewoon dagje shoppen en eten en toch het idee hebben dat je totaal ergens anders naar toe ben geweest. Ochtend vlucht heen en avond vlucht terug, een aanrader om een keer goedkoop ergens anders te zijn.
Gebruik wel eens om gewoon een dagje naar londen te gaan, naarbij stansted is een dorp (10 min met de trein van stansted) met allerlei winkels, gewoon dagje shoppen en eten en toch het idee hebben dat je totaal ergens anders naar toe ben geweest. Ochtend vlucht heen en avond vlucht terug, een aanrader om een keer goedkoop ergens anders te zijn.
Zo hey, wat een koopjes allemaal. Verzorgen de maatschappijen waar jullie over praten ook vluchten naar Azië of Afrika? 

- bolletjeom
- Reisexpert
je kunt voor onder de €500 retour vliegen op Nairobi Kenia....via londen. Qatar vliegt van Gatwick op Nairobi voor €399 retour. Dan moet je nog even met Easyjet naar Londen voor ongeveer €70 a €100 (2 enkeltjes)
Let even op dat easyjet en Qatar wel op dezelfde luchthaven zitten in Londen. Kijk ook of je een Qatar vlucht kan vinden waarbij je niet hoeft te overnachten in Doha, Qatar want ik vermoed dat dit niet goedkoop kan en kijk of je een vlucht kunt vinden die niet om 8.00 's ochtends vertrekt want zo vroeg gaan er nog geen easyjet vluchten richting engeland en daar een nachtje slapen helpt je budget oplossing ook niet
Azie: kan je relatief goedkoop heen met redelijk wat airlines. De interantionale variant van Airasia vliegt op Londen en Airberlin/ LTU vliegen vaak goedkoop en ook Emirates en soms Finnair
Let even op dat easyjet en Qatar wel op dezelfde luchthaven zitten in Londen. Kijk ook of je een Qatar vlucht kan vinden waarbij je niet hoeft te overnachten in Doha, Qatar want ik vermoed dat dit niet goedkoop kan en kijk of je een vlucht kunt vinden die niet om 8.00 's ochtends vertrekt want zo vroeg gaan er nog geen easyjet vluchten richting engeland en daar een nachtje slapen helpt je budget oplossing ook niet
Azie: kan je relatief goedkoop heen met redelijk wat airlines. De interantionale variant van Airasia vliegt op Londen en Airberlin/ LTU vliegen vaak goedkoop en ook Emirates en soms Finnair
Maak dat de kat wijs, ze gooien er toch allemaal taxen bovenop, en daarbij nog 5 euro per transactie voor de credit card. Ook irritant is dat je alleen met credit card kan betalen, de vriend met credit card heb ik verwijderd uit msn lol.Tikva schreef:Ryan air heeft weer actie... gratis 0,- eurieee....
Laatst gewijzigd door Seeker op 08 jun 2009 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.